Urdebatten / Urforum
Two more Connies - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Two more Connies (/showthread.php?tid=71514)

Sider: 1 2

Two more Connies - psn - 04-04-2009

Netop hjemkommet to Constellations fra hhv. 61 og 64, som jeg er meget tilfreds med.

Som jeg forstår det, er der ikke så mange med sort skive, og 2 af de andre findes i Danmark iht. Desmond G's hjemmeside.

[attachment=1]<!-- ia1 -->Constellation 18.592.011 lille.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]

[attachment=0]<!-- ia0 -->Constellation Black 20.330.828 lile.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]

Re: Two more Connies - hannover_dk - 04-04-2009

Vi må nok ha et langt mere detaljeret billede af den sorte. Flot hvis den er original. 9,96974% af de sorte er re-dialede - i hovedsagen solgt via ebay.co.uk og fra USA via ebay.com, mange af dem er flot re-dialet faktisk flot lavet, men jo altså re-dialede - men som skrevet - er den virkelig original så er den sjælden.

vh

Re: Two more Connies - psn - 04-04-2009

Det er svært at vedhæfte billeder i en ordentlig opløsning. Max 256 kb. Jeg er ret så overbevist, om at den er ok. Skiven er ret patineret med kobberfarvede prikker. Skal prøve med et bedre billede.

Re: Two more Connies - baun - 04-04-2009

Et par flotte Comstalations - der er nu noget særligt over Constellations - det er de er / var Omegas top dress serie tæller.

Du kan nu sgtens indsætte billeder i top kvalitet - man skal bare klikke på dem for at se det.

De sorte ser umiddelbart fin og og patinaen lyder ok- Den (patinaen) ligner måske denne:

İmage

Men også disse to sortskivede Constellations vil jeg æde min hat på er originale. Men skal nok være mest på vagt ved skiver uden patina - for det er svært med sortskivede Constellations:
İmage

İmage

vh Baun

Re: Two more Connies - psn - 04-04-2009

Vedr. opløsning - virker det måske godt med den høje opløsning, når de uploades fra Photobucket - og ikke som vedhæftet?

Ja patinaen ligner den, som du viser på dem med guldskrift. Har du nogen anelse om, hvormange der er fremstillet af de sorte ift. med alm. skive? aler vi om 10 %?

Re: Two more Connies - baun - 04-04-2009

psn Skrev:Vedr. opløsning - virker det måske godt med den høje opløsning, når de uploades fra Photobucket - og ikke som vedhæftet?

Ja patinaen ligner den, som du viser på dem med guldskrift. Har du nogen anelse om, hvormange der er fremstillet af de sorte ift. med alm. skive? aler vi om 10 %?

Jeg tror vi taler om mindre end 10%

I 50 og 60' erne var mindst 70-80% af Constellations guld eller guld på stål -
og 95 % med anden skive end sort...

Så hvis man er ude efter en stål med sort skive skal man lede - og der er mange malede fisk i søen! Icon_mrgreen

Men patinaen på din kunne tyde på at den er Original - men som John siger: Vi skal have meget bedre billeder!

vh Baun

Re: Two more Connies - psn - 05-04-2009

Hermed nyt billede, der viser skiven med patinering bedre.

İmage

Re: Two more Connies - baun - 05-04-2009

Den er efter min bedste overbevisning med original skive.

Patineringen ser rigtig ud og alle de andre små ting jeg kender til ser også rigtige ud.

Jeg turde godt købe på baggrund af dette billede og regne skiven for original!

vh Baun

Re: Two more Connies - hannover_dk - 05-04-2009

Baun Skrev:Den er efter min bedste overbevisning med original skive.

Patineringen ser rigtig ud og alle de andre små ting jeg kender til ser også rigtige ud.

Jeg turde godt købe på baggrund af dette billede og regne skiven for original!

vh Baun
ditto - stort tillykke
vh

Re: Two more Connies - psn - 05-04-2009

Tak skal I have!

Jeg er også selv godt tilfreds. Undrer mig nu over, at I ikke kommenterer på den for lange sekundviser, der formentligt er blevet skiftet på et tidspunkt.

Peter