|
Paypal igen - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Paypal igen (/showthread.php?tid=72676) Sider:
1
2
|
Paypal igen - Nopanic - 13-10-2009 Jeg har et spørgsmål til jer der bruger Paypal. Jeg har et ur tilsalg, og har snakket med en køber. Han vil gerne overføre penge til min Paypal konto. Men kan man blive snydt via Paypal, jeg har ikke forstand på at få betaling via paypal. Køber siger han kun vil have mit fulde navn og Paypal email adresse. Grunden til at jeg er mistænksom over for køber, er engelsk talende og jeg syntes prisforhandlingerne gik lige let nok. Håber der er en der kan hjælpe. Re: Paypal igen - Joepete - 13-10-2009 Hvad har du solgt ? Jeg har positive erfaringer med PayPal. Gem din salgsannonce og dine billeder, just in case, så skulle du være rimeligt sikret. Du kunne jo evt. checke købers referencer ud, inden du afslutter handlen ? Re: Paypal igen - Nopanic - 13-10-2009 Et Oris F1 Williams. Jeg tænker, han kan ikke misbruge min konto eller et eller andet ? Re: Paypal igen - CFO - 13-10-2009 Uanset hvad du får at vide her vil jeg råde dig til at kontakte Paypal snarest muligt og få svaret direkte fra dem. Jeg formoder det drejer sig om en pæn sum penge og selvom man i dette forum svarer i en god mening og (måske) ovenikøbet er velinformeret - så sker det uden ansvar. Det ville også være en skam at gå glip af en god handel pga "overforsigtighed" Der kan være tale om at du skal vente med at sende uret til betalingen er "clearet" - men detaljerne skal du have fra Paypal. Held og lykke! Re: Paypal igen - Nopanic - 13-10-2009 Har lige fundet ud af at han vil have sendt uret til hans "søn" i nigeria. Lugter af scammer Re: Paypal igen - DonWerner - 13-10-2009 Glem alt om det. Det er en scammer. Så snart han har modtaget uret, laver han en chargeback og trækker pengene tilbage. Få ham til og overfører pengene direkte til din bank-konto i stedet for, så er du sikret. Re: Paypal igen - Joepete - 13-10-2009 Jeg fik for nogle uger henvendelse fra samme person (Kristie et-eller-andet). En historie fra de varme lande, om at han/hun ville forære uret væk, at det skulle gå hurtigt, sendes til Nigeria hvor modtageren var optaget af UNICEF forhandlinger osv. Jeg takkede bare nej til handlen - måske skulle du gøre det samme ... Du kan ikke være sikker mht bankoverførsel ! Tidens største scam er, at køber sender en gummicheck til dit PI. Umiddelbart, så ser det ud som om pengene er gået ind på kontoen, men når PI så finder ud af, at der ikke er dækning for checken, så hæves beløbet igen ... og du står tilbage uden ur eller penge ... Re: Paypal igen - Tukjær - 13-10-2009 Mærkeligt at jeg aldrig har oplevet en scammer! Jeg har solgt over 50 ure..... Er det på DBA i fanger disse personer? Re: Paypal igen - Nopanic - 13-10-2009 ja, det er primært der de kommer tror jeg. Men man skal bare stille sig kritisk, så fordufter de Re: Paypal igen - Mads Gjødesen - 13-10-2009 PAypal kan du nu godt bruge. Her er det Paypal der foretager transaktionen og trækker beløbet direkte på købers kredit kort og sætter ind på din konto. Dvs. du ikke er i direkte kontakt med køber og han ikke modtager andet end en email adresse fra dig. Men brug KUN den kendte paypal.com (ikke tilsvarende services) og tjek at pengene er gået ind på din konto samt tjek din konto på paypal.com inden du sender uret. Umiddelbart lyder det som lidt af en røver så jeg ville også droppe det. Bemærk også at forsendelse til Nigeria er usikkert og koster kassen. Checks er 100 % no go. De kan trækkes retur længe efter du har modtaget pengene på kontoen. /Mads |