|
Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic (/showthread.php?tid=73827) Sider:
1
2
|
Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - cranch - 28-04-2010 Hej alle Jeg er ny her på siden og ved ikke stort andet om ure, end at jeg godt kan lide Omega, og at jeg har fundet et Omega Seamaster Automatic, jeg er helt vild med og gerne vil købe næsten uanset hvilken pris det ender på. Derfor vil jeg spørge jer til råds. Jeg har vedhæftet billeder af uret og vil bare høre, hvad I synes, det bør koste, så jeg ikke ender med at give alt for meget for det. Derudover vil jeg spørge, hvad man bør vide om uret. Jeg er ikke klar over, om det er en type ur, der skal trækkes op og i givet fald hvor tit, etc. Jeg er i øvrigt godt klar over, at remmen ikke er en original Omega-rem, men resten skulle være originalt. Sælger bor udenfor EU og i så fald skal der, så vidt jeg har forstået, betales 28 % i told. Er det noget, man selv skal oplyse SKAT om før pakken afsendes? På forhånd tak for hjælpen. [attachment=2]<!-- ia2 -->omega.jpg<!-- ia2 -->[/attachment] [attachment=1]<!-- ia1 -->Omega2.jpg<!-- ia1 -->[/attachment] [attachment=0]<!-- ia0 -->Omega3.jpg<!-- ia0 -->[/attachment] Mvh. Christian Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - hannover_dk - 28-04-2010 Pænt ur - Det kunne være sjovt at have ref nummeret, jeg kan ikke lige gætte det - Per Baun kan MÅSKE. I alle fald Omega Seamaster automatic - og det sidste betyder at det er automatoptræk (rotor). Det ser ud til at være i pæn original stand med hvad der ligner original krone. Værket er fra Omegas dejlige in-house (eget fabrikat inden verden gik i ETA værker Pris - mon ikke 4.000 kr er i nærheden (kan også ved søgning og tålmodighed hentes billigere vil jeg tro, men også dyrere) - hvis den er original. Når jeg ikke svarer på det, skyldes det at jeg ikke kan være 100% sikker ud fra billedet, men omvendt, der er ikke specielle tegn på at f.eks skiven er skiftet (viserne måske). Hvis nu sælger bor i Indien, ville gættet gå på at der var lavet ting ved den til forbedring. Jeg ville nok ikke ha besvær med told og moms fra udenfor EU, omvendt kan priserne være så gode, at det er det værd. Uret kan givet fås inden for EU vil jeg mene. Per Baun er manden du venter på et bedre svar fra. FLOT ur i alle fald i pæn stand vh Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - cranch - 28-04-2010 Hej Hannover Tak for det hurtige svar - det er meget imponerende, at man kan skrive et indlæg om, at man ingenting ved og at nogen så tager sig tid til at svare på det allereden efter 30 min. Mht. ref. nr. gætter jeg på, det er samme som det, han kalder serial number: 252xxxxx Mvh. Christian Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - hannover_dk - 28-04-2010 Nej - serial nummer som han giver er nu nok værksnummmeret - og det siger noget med årstal omkring (eller er) 1967 - og det passer ret pænt (synes kronen lidt ældre modelmæssigt, men igen Per B kan det meget bedre). Ref. nummer er unikt knyttet til kasse - skive - værk - visere - man kunne kalde det model nummer, og det kan bruges til at sige om tingene hænger korrekt sammen vh Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - baun - 28-04-2010 det kunne ligne ref ST 166.0010 - og i givet fald et pænt stort ur også. (35mm) Standen ser flot og original ud. selvfølgelig er uret nok sat istand og poleret, men det ser smukt ud. Prisen herhjemme vil hos forhandler med garenti osv. ligge måske lige over 4K .... vh Baun Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - Speedy - 29-04-2010 Jeg syntes også at den krone virker en smule forkert i mine øjne, men det ved jeg ikke? Og i så fald er det jo nemt at få en mere original krone monteret. Er det bare mig der syntes at skiven har nogle brune skygger, som om den er blevet renset?? Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - dwndler - 29-04-2010 Hej crunch og velkommen til vintage Omega urverden Jeg har lige fået fat i et lignede sag, dog noget ældre og uden dato. Det er Omega Automatic Seamaster med cal.501 fra 1955 med original krone og glas. Her er par billeder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skulle du blive fristet, så send mig en PB. Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - cranch - 29-04-2010 Tak for de mange gode svar. Jeg skriver netop nu til sælger for at spørge til ref.nr. Jeg var godt klar over, det var et lidt større ur på 35 mm. men det eneste ur, jeg har i forvejen (og som har gjort mig glad for at gå med ur i det hele taget) er en gave, som nok nærmere er 45 mm. (det er et Armani). Så for mig vil Omegaen føles som et mindre ur;-) Jeg tror, jeg prøver at starte med at byde op til max 4.000 kr. inkl. porto og tolden på 28 %, eftersom jeg kan forstå på jer, at det er der omkring, prisen burde ligge. Jeg ville selvfølgelig gerne købe det hos en dansk forhandler til samme pris med garanti, men nu er det netop det her ur, jeg er faldet for... Dwndler: Flot ur, du har fundet der også. Som sagt er jeg vild med netop det her ur, og jeg skal nok ikke til at købe flere på en gang, men ellers kunne jeg da godt blive fristet. Så er jeg ked af at udstille min uvidenhed igen, men når du skriver, der er automatoptræk (rotor), hannover, betyder det så, at det ikke skal trækkes op men udelukkende kører på batteriet. Mvh. Christian Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - baun - 29-04-2010 Mekaniske ure kører ikke på bateri. manuelle mekaniske ure trækkes op på kronen - og kan så gå et par døgn - 35 - 45 timer. Automatiske trækkes op ved at rotoren kører rundt vha. tyngdekraften og armens bevægelser - og så længe man bruger uret regelmæssigt går det fint - det opsamler en gangreserve på 30 - 40 timer og vil derfor også kunne gå mens du sover om natten - og hvis du lige springer en dag over hvor du er ved vandet og bader, men efter 30 - 40 timers stilstand går det istå. Jeg aner ikke hor du bor, men hvis du vil se Vintage Omegaer er du velkommen i Nyborg hvor jeg kan viser dig ca 80 ure. vh Baun Re: Ny i forumet med spørgsmål til Omega Seamaster Automatic - jez - 30-04-2010 slettet . |