Urdebatten / Urforum
Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? (/showthread.php?tid=74013)

Sider: 1 2 3

Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - Sociologen - 29-05-2010

Nogen, som har erfaringer med Breitling SuperOcean Steelfish X-Plus (a17390) med hhv. hvid og sort skive?

Jeg havde egentligt besluttet mig for, at jeg ville købe en med hvid skive, men nu er jeg kommet lidt i tvivl Icon_e_confused

Jeg har forhørt mig hos et par butikker (i indre Kbh), som desværre ikke havde Steelfishen 'på lager', og jeg vil selvfølgelig prøve andre urmagere, men ind til da er jeg interesseret i at høre jeres dybt subjektive, farvede og umiddelbare (mon dog gerne begrundede) erfaringer/meninger Icon_e_smile

İmage İmage

PS: Satser på at købe uret brugt (til forhåbentligt omkring 12K), medmindre jeg finde en rigtig god nypris...

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - Stinger - 29-05-2010

Sort - det er et herreur...

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - Jesper B - 29-05-2010

Jeg ville også tage den sorte...

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - jacob jensen - 29-05-2010

Jeg er også på den sort hvis det skal være denne model ,den anden virker for fersk på mig.
hvad med en Seawolf Icon_question

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - dreamwatch.dk - 29-05-2010

Når det kommer til farve, så tag den der DU syndes bedst om, og evt vil passe bedst til dine andre ure, nu her du jo en PO med sort skive, så af den grund ville jeg vælge en hvid så de to ure ikke ligger for tæt op af hinanden..

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - Tukjær - 29-05-2010

Hvid, når du har en sort PO i forvejen.....

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - Sociologen - 29-05-2010

@ Jacob: Hmmmm... Måske... Skal dog først 'researche' lidt i forskellen på Seawolf og Steelfish (forresten super cool navne Icon_cool ) Og finde 3-4k mere i budgetten.

@ Micki og Claus: Præcis dette ville være mit argument for at tage den hvide Steelfish Icon_e_biggrin

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - KimT - 29-05-2010

Micki Jensen Skrev:Når det kommer til farve, så tag den der DU syndes bedst om, og evt vil passe bedst til dine andre ure, nu her du jo en PO med sort skive, så af den grund ville jeg vælge en hvid så de to ure ikke ligger for tæt op af hinanden..
Hvad han sagde Icon_e_biggrin

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - Geodoc - 29-05-2010

Hvilken herlig tråd
- Her kaldes på dybt subjektive, farvede og umiddelbare holdninger. Den er jeg gevaldigt med på.

Jeg har selv et blødt punkt med hvid, eller -lys skivede ure

Ved første blik er min umiddelbare reaktion altså: Det hvide! - og allerede ved næste blik er jeg i tvivl: Hvorfor (hulen) skal det være så vanskeligt at se hvad klokken er?

Det ses ofte, at en hvid skive anvendes på et visuelt "tungt" ur, netop for at gøre det lettere, mere luftigt og mindre bastant - sådan lidt forfinet elegance.
Når denne hensigt drives tilstrækkeligt langt, går det ofte ud over den umiddelbare letlæselighed - og også i dette tilfælde, hvor funktionalitet er ofret på bekostning af fremtoning eller design.

Fodslæbende må jeg derfor sige: Det sorte - netop på grund af det hvides ikke kontrasterende visere. - Det sorte er også blevet benævnt: Herreur, og jeg er helt enig.

Jeg illustrerer lige vigtigheden af kontrast - med et billede af et par "dameure" Icon_e_wink
İmage

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - baun - 29-05-2010

Sort - vil jeg sige - men skiven fylder alt for lidt på det ur......

Allerede i 40'erne vidste de hvordan men laver et ur til at se hvad klokken er. Undskyld! Icon_cool

İmage

vh Baun