|
NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! (/showthread.php?tid=74584) |
NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - gmt-geek - 03-09-2010 Hej Alle, Ja jeg kommer jo lidt omkring pt. Sidst med en Seamaster 120, som der er en post af her på siden endnu - den faldt jeg jo egentlig over mens jeg søgte en Seamaster 300! Den har jeg så fundet nu - om det er den endelige har jeg ikke gjort op med mig selv (Mit gæt er at jeg nok kan komme af med den igen, hvis det skulle blive aktuelt... Håber i vil nyde bæstet ligeså meget som jeg gør her på job med den på armen!! ----------------- Mærke og model: Omega Seamaster 300 auto: Årgang: 1963 Stand: 1 - med lette brugs spor! Lynette: Oprindelig, 0-60 sort Bagkasse: Seamaster logo i graveret i bagsiden Højde: 15 mm Diameter: 40 mm Skive: Oprindelig, mat sort, med nu patinerede fede grønne markører. Visere: Oprindelige visere - patineret grønne. Rem: Original Omega Caliber: 552 Auto!! Ref. Nr.: ST 165.014 Straight case - uden crown gards. Oprindeligt Dome glas. Sjældent at alt er 100% oprindeligt, dog vil den vakse nok mangle en lille detalje på uret, som jeg ikke selv ved om jeg er istand til at undvære!! Hav en god dag! Re: Omega Seamaster 300 - Nyt ur! - TDN - 03-09-2010 Smukt ur i flot stand. Hvorfor skriver du cal. 552 Manual, det skulle da være Automatic. Hvor finder du urene (120 og 300), det sjældent de udbydes til salg herhjemme. Mvh Thomas Re: Omega Seamaster 300 - Nyt ur! - gmt-geek - 03-09-2010 TDN Skrev:Smukt ur i flot stand. Hej Thomas, En lille copy paste fejl fra mit indlæg om 120'eren ja - Hermed rettet - og tak Mange vil nok nikke genkendende til de mange timers søgen der ligger foran en på nettet for at finde frem til præcis det ur man gerne vil have, så det er vejen frem!! Det er præcis denne jagt som jeg har omtalt i andre indlæg af mine Rolex ure der driver mig!! Og nej helt enig - DK er for lille til den slags Mvh. Jon Re: Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - baun - 03-09-2010 Super Omega - stort tillykke. En Seamaster 300 med lige horn - det er et samlerur! Jeg har kun kigget efter Sportsmodellerne det sidste års tid. Og ja de er ikke så almindelige på auktioner og udbudt i DK. Dog er der jo da flere til salg lige nu! Jeg tror det også handler om priser. Har man samlet omega Dress i nogen tid og er vant til at kunne købe ure i pæn stand til 3-5 K, så skal man altså et trin eller to op for at få Sportsmodellerne. Kommer man derimod fra Rolex sportsur verdenen er sagen jo en helt anden. Så er man vant til at skulle ryste op med over 30 K for at få et pænt eksemplar fra 60'erne eller 70'erne! Omega sportsure fås under 10 K for gode Seamaster 120'ere. Men langt de fleste Vintage Omega Dykkere går pænt over 10 K - og en del også over 20 K. særlig efter tragtede væsentlig over dette - som fx Big Blue, de tidlige Seamaster 300 osv. Jeg tror faktisk at der er rigtig stort potentiale i Omega Sportsurene, men man skal have lidt flere penge med på indkøb end til Dress urene. vh baun Re: Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - gmt-geek - 03-09-2010 Baun Skrev:Super Omega - stort tillykke. En Seamaster 300 med lige horn - det er et samlerur! Hej Baun, Takker for input!! Som altid brugbare fra din side!! Og Ja - så gav det nok lidt mere mening de spørgsmål, jeg stillede dig den anden dag ikke?? Og jeg takker for hjælpen!! Glæder mig til at vi kan udveksle lidt info face to face en dag, som vi har snakket om Mht. potentiale i Omega Sportsurene så kunne jeg ikke være mere enig!! - Jeg går lidt udfra at du også der mener at de kommer til at gennemgå en prisudvikling med tiden sådan lidt a la vintage Rolex ikke?? Problemet er jo bare: Man kan jo ikke skille sig af med urene igen når først man har landet dem, så er det jo ligegyldigt hvad andre vil give for dem!!! Mvh. Jon Re: Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - baun - 03-09-2010 Ja det var det jeg mente med potentiale. Rolex er kommet op i priser, hvor mange, ikke så pengestærke samlere må sige fra - og så falder blikket jo automatisk på Omega. Her får man faktisk fine ure fra 50'erne 60'erne og 70'erne til priser, hvor det er lettere at være med - og udbudet er faktisk ikke så stort, så ja, priserne vil gå op over de næste 10 år. Tror jeg. Også de mange specielle Omega Seamaster modeller fra 70'erne, tror jeg på har potentiale. De er passende specielle til at de flasher og mærket er godt nok til at der er pæn "Street effect" i dem. Jeg tænker her på de mange chronografer, JEDI osv. Men kun tiden kan vise om jeg har ret. Sjovt kunne det jo være hvis det pludselig gik den anden vej så alt skal være "Retro" og de fine gamle klassiske dress ure bliver sagen. Uanset hvad moden tilsiger, tror jeg at de fine klassiske Omegaer holder prisen. Simpelthen fordi det er "Value for money" - Det er simpelthen den billigste måde at få et kendt kvalitets ur i luksusklassen på. Og man kan få reservedele osv. til dem. vh Baun Re: Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - hannover_dk - 03-09-2010 Jeg er ikke i tvivl om potentialet i seamaster 120 og 300 i rimelige original stande. De er stadigt billige. Billederne er jo ikke så utroligt lette at se detaljer i, nok lettere hvis de var uploade til f.eks. photobucket, men det ser jo absolut flot ud. Selv kransen - som vel er original, og det som mangler er vel perlen - som jeg ikke bare ville lade mangle helt. Jeg ved, at man faktisk kan "nulre" tritiummasse fra ligende farvede visere, og "proppe" i hullet. Ikke en perle, men det ser fint nok ud som erstatning, og har man lidt visere liggende, så er det jo gratis. Jeg har gjort det med succes på en wittnauer prof chrono, hvor perler ikke fåes. Nå - først og fremmest - flot fund, helt som din 120 var det. Jeg har da også ledt lidt fra tid til anden, men ikke intensivt nok, og der er måske også for mange faldgrupper, selv om Baun, og jo tydeligvis også du, givet kan være gode at spørge til råds. Stort tillykke - Jagten er lykkedes, og du har noget på armen, som ikke alle andre løber rundt med. vh Re: Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - jacob jensen - 03-09-2010 Tillykke med endnu et lækkert ur,du finder da også guldæg igen og igen med den slags ure kunne vi alle jo være til vintageure Re: Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - baun - 03-09-2010 jacob jensen Skrev:Tillykke med endnu et lækkert ur,du finder da også guldæg igen og igen Der må være kæmpe potentiale i Omega Vintage Sportsure vh Baun Re: Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - Sociologen - 03-09-2010 Her er et til den hurtige [url]"http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?showid=1543090&dosearch=1&searchexplain=1&MODEL=Omega%20Seamaster%20300%20auto&SORTORDER=1&numresults=4" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/en/search/index ... mresults=4[/url] |