Urdebatten / Urforum
Hvilken japser har du på idag ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Hvilken japser har du på idag ? (/showthread.php?tid=71549)

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 08-04-2010

Fik hentet mit 72er efter storvask.
så er det klar til 38 år mere.
har naturligvis været på armen siden Icon_smil
Et meget glædeligt gensyn .

İmage
İmage
İmage
İmage

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 08-04-2010

Den ser utrolig velbevaret ud, DJ Icon_cool

Jeg er tilbage ved "rødderne" med denneher på armen Icon_e_smile

İmage

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 08-04-2010

Joepete Skrev:Den ser utrolig velbevaret ud, DJ Icon_cool

Jeg er tilbage ved "rødderne" med denneher på armen Icon_e_smile

İmage

Tak den har lidt mærker efter 38 år men det gælder jo også ejermanden Icon_e_wink
den overordnede stand er absolut flot og skiven er seiko perfekt Icon_e_smile
med denne rem glemmer jeg hele tiden at jeg har uret på. på vej ned i byen troede jeg at jeg havde glemt at få ur på eller tabt det .. næh det sad på sin plads jeg kunne bare ikke mærke det.
Hvor tit kan man ærligt sige det

Flot MM perfekt i alle aspekter Icon_e_smile

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Peter - 09-04-2010

Hej

Jeg har tidligere idag båret mit Seiko Sumo, med orange urskive, det tager jeg gerne på når jeg laver mad. Icon_e_surprised

MVH Peter

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Peter - 30-04-2010

Hej

Idag har jeg byttet mig til et Seiko Divers 150m, med Duo Display, så den bærer jeg ligenu. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 30-04-2010

Kunne vi få de 8 cifre på modellen, Peter ... når vi nu ikke får et foto Icon_question Icon_e_wink

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Peter - 05-05-2010

Hej Joepete

De otte cifre er H558-5000

MVh Peter Icon_e_biggrin

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 05-05-2010

Til lykke med klokken, Peter Icon_exclaim Lige nøjagtig denne model er den HELT rigtige "Arnold" Icon_cool Glæder mig til at se den Icon_e_smile

Re: Hvilken japser har du på idag ? - johnfyn - 05-05-2010

Idag er det Seiko Marinemaster...."no kinetic" Icon_e_smile

Har desværre fået et "hak" i glasset (aner ikke hvordan) Icon_e_sad - gik til den lokale AD og spurgte om det kunne slibes/poleres ned, men det kunne man ikke sagde han for det var safir...eller i hvertfald mineral-glas???? Jeg antydede at der var tale om et Marinemaster og at der så vidt jeg var orienteret er tale om "Hardlex" - så hidsede han sig og og sagde at han lige havde "slået" på det og det lød "120% som safir-/mineral-glas".......min mening?? Han aner ikke hvad han snakker om!

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 05-05-2010

Det var ærgerligt med din Marinemaster, John Icon_e_sad Hvis du på et tidspunkt vil have skiftet glasset ud med et safirglas, så kan Harold (Yobokies) skaffe nogle meget gode glas til rimelige penge. Du kan få hans e-mail adress af mig Icon_e_wink

Der er faktisk forskel på de forskellige Hardlex typer, som Seiko anvender på deres ure. Marinemaster urene har de bedste Hardlex glas - naturligvis - men safir er det altså ikke Icon_e_smile

Små japanske aha´er er opdateret med lidt om emnet Icon_e_wink