Urdebatten / Urforum
Hvilken japser har du på idag ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Hvilken japser har du på idag ? (/showthread.php?tid=71549)

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 16-10-2010

Joepete Skrev:Super funky, DJ Icon_e_wink Icon_cool

Netop Icon_e_smile og lidt detektivarbejde har afsløret at datoen er spansk Icon_smil

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Peter - 20-10-2010

Hej

Jeg fandt lige Autozillaen igen og så tog jeg den lige på. Icon_e_smile

MVH Peter

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 21-10-2010

Idag var lysten til vintage quartz

Mit rå Ricoh Riquartz

İmage
İmage

Re: Hvilken japser har du på idag ? - hannover_dk - 21-10-2010

DJmon Skrev:Idag var lysten til vintage quartz

Mit rå Ricoh Riquartz
Ja lige til højrebenet - hvad taler vi for år?
vh

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 22-10-2010

hannover_dk Skrev:
DJmon Skrev:Idag var lysten til vintage quartz

Mit rå Ricoh Riquartz
Ja lige til højrebenet - hvad taler vi for år?
vh

Tak Icon_smil
Dejligt clean og maskulint og formår alligevel at være diskret

den var værre det er ret svært at finde årgange på Ricoh.
efter dit spørgsmål har jeg prøvet men når jeg endeligt finder et der ligner står der intet om årgang Icon_rolleyes
der står 580515 på bagkassen

Værket er et Citizen og jeg vil skyde på at uret fra slut halvfjerdserne. ud fra design skive og værk.
men det er kun et skud

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 22-10-2010

De japanske producenter har samme bagkasse dateringsmetode, så uret kan være fra august i et givet ti-år. Jeg ville skyde det til at være fra august 1985 bl.a. på baggrund af kasseformen. Andre bud kan dog sagtens være mere korrekte Icon_e_wink

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Jeremy - 22-10-2010

Seiko Sumo. Den minder lidt om Orient 300, dog lidt mindre. Orienten virker også lidt mere gennemført efter min mening. Den originale Seiko gummirem er lidt lang, så den er blevet byttet ud. Det irriterer mig dog lidt, at der er så stort et "gab" mellem rem og urkassen. På orient 300 er der lavet et par faste endstykker, hvilket jeg godt kunne have ønsket mig på Sumoen.

İmage
İmage

Joepete Skrev:De japanske producenter har samme bagkasse dateringsmetode, så uret kan være fra august i et givet ti-år. Jeg ville skyde det til at være fra august 1985 bl.a. på baggrund af kasseformen. Andre bud kan dog sagtens være mere korrekte Icon_e_wink

Tak jeg er dog ikke meget for det grimme 8 tal Icon_e_wink nok noget med min alder.
jeg har søgt lidt mere bare på Riquartz og fandt en skive nøjagtigt magen til min (kun skive) fra 77. umiddelbart der det ud til at der var intet der stod Riquartz på efter 80.

men det er gisninger mod facts Icon_rolleyes og det kan sagtens have brugt samme skive i 85.
Så Du har sikkert ret John Icon_smil

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Tukjær - 22-10-2010

Jeremy Skrev:Seiko Sumo. Den minder lidt om Orient 300, dog lidt mindre. Orienten virker også lidt mere gennemført efter min mening. Den originale Seiko gummirem er lidt lang, så den er blevet byttet ud. Det irriterer mig dog lidt, at der er så stort et "gab" mellem rem og urkassen. På orient 300 er der lavet et par faste endstykker, hvilket jeg godt kunne have ønsket mig på Sumoen.

İmage
İmage
Orient'en ER noget federe end Sumo'en.... Men begge er fine ure....

İmage

Jeg bærer med stor fornøjelse mit Seiko....

İmage
İmage

Feeling funky så det er 6119-8273 fra 75 der sidder på armen idag.

İmage
İmage
İmage