Urdebatten / Urforum
"Løs" lynette - betydning for vandtætheden? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: "Løs" lynette - betydning for vandtætheden? (/showthread.php?tid=58238)

Sider: 1 2 3

Re: - Claus Tukjær - 23-09-2012

Sociologen Skrev:Jeg har et G-Shock, som jeg bruger, når jeg skal ud i regnvejr, i brusebad, i swimmingpool eller på stranden :D
Det kan alle dine andre ure sagtens holde til Icon_e_biggrin1

Bruger dette 24/7, og det er stadig i superstand.....

İmage

Re: Re: - Sociologen - 23-09-2012

Claus Tukjær Skrev:
Sociologen Skrev:Jeg har et G-Shock, som jeg bruger, når jeg skal ud i regnvejr, i brusebad, i swimmingpool eller på stranden :D
Det kan alle dine andre ure sagtens holde til Icon_e_biggrin1
...
I know... I know... Det er mere MIG, der skal kunne holde til det Icon_e_wink

Re: - Stensbjerg - 23-09-2012

Jeg har aldrig oplevet slør på nogle af de dykkerure jeg har ejet,
det er heller ikke noget jeg vil acceptere på et seriøst dykkerur.

Det eneste ur jeg har oplevet slør på lynetten var på et Pam 24.

Re: - khbk - 23-09-2012

Der ER altså ikke slør i sideretningen på drejekransen på mine Pingos og på mit SKX007!
Jeg har som reference et 20 år gammelt replica af et Rxxxx Sub - der er en fjedrende eftergivenhed i side-/tværretningen!

Re: - KimT - 23-09-2012

Lige Panerai har aldrig været super til lünetter.
Jeg har ikke mærket en 305 men kun 24 og 25 hvor sløret var tydeligt.
Ældre modeller af Submariner har jeg også oplevet det på, samt Omega PO.

Re: - Sociologen - 23-09-2012

Jeg havde heller intet mærket på min 305, før en gut på Paneristi skrev om det. Så blev jeg opmærksom på det - det samme gjorde andre 305-ejere.

Herefter greb jeg fat i mit Planet Ocean, som ligeledes har lidt "slør". Noget, jeg ikke tidligere har bemærket, selvom jeg nu har haft uret i 3½ år. Det samme med mit Breitling Steelfish, som JoePete og ClausT tidligere har været ejere af og ikke har kommenteret på.

DOG skal det nævnes, at der intet "slør" er ved mit Seiko Monster, så "pris" og "slør" hænger øjensynligt ikke sammen...

Jeg har INTET PROBLEM med lidt "slør", såfremt det viser sig, at det er alment forekommende. Var det derimod et særegent problem ved NETOP mit 305 (samt netop mit PO og netop mit Steelfish), ja så ville det straks irritere mig mere, da jeg ud fra modellen skulle/kunne forvente noget andet...

Re: - Miwes - 23-09-2012

De tidlige udgaver af Panerai skulle efter sigende være noget nær en katastrofe med hensyn til sløre i lynetten , men kun hørt det som omtalt og aldrig selv mødt et Panerai, svarende til den beskrivelse. Mit Pam 87 var jo ikke ligefrem det nyeste og her var der ikke nogen problemer med lynetten, så det må være endnu tidligere udgaver.

Jeg synes oplevelsen af sløret og ikke mindst kvalitetsfølelsen af hvordan en lynette virker er meget forskelligt fra mærke til mærke. I et andet indlæg herinde hvor jeg spurgte til den forskel, blev jeg en del klogere på de konstruktioner der lå bag oplevelsen og stadig er en af de bedste oplevelser af lynetter, har jeg oplevet på Rolex og i den lavere ende af pris-skalaen finder man Doxa, som også leverer varen.

Men inden man nu begynder at flå rundt med lynetten på sit ur, for at finde sløre, så tror jeg man kan tage det helt afslappet og husk på at ringen skulle kunne betjenes med en stor dykkerhandske, så der er sikkert ingen grund til at gå i panik... Icon_mrgreen

Vh. Michael

Re: - KimT - 23-09-2012

Nu taler vi jo heller ikke mm. men måske en tiendedel eller mindre, hvis man tager fat og rykker fra side til side.
Og det gør jo ikke funtionen ringere, da det i bund og grund nok handler mest om "fornemmelse"
Det er ikke noget der på nogen måde har, eller har haft betydning for mit valg af ure.

Re: - Kristofferj - 24-09-2012

Hvis man gerne vil have en lækker lynette, skal man købe et ur fra Seikos marinemaster linie Icon_e_biggrin1

Re: - TimeToWatch.dk - 24-09-2012

Vi har tit diskuteret problemet og netop det faktum at pris og kvalitet i dette tilfælde ikke hører sammen. Mine erfaringer bringer mig vidt omkring og her er det dårligste eksempel Panerai PAM 24 og 25 i A-C serien. Mage til elendig l... skal man lede længe efter Icon_head Lynetten kører i 5 min hak, hvilket vist fortæller alt om den lynette. De er kommet lidt efter det, men Panerai står for mig stadig som et af de mærker med den dårligste kvalitetsfornemmelse. Mine nr. 1 er helt klart Rolex og specielt Seiko imponerer. Der er en super god kvalitets-feeling i forhold til prisen. Derefter Omega, IWC og Breitling som vel er som man kan forvente til prisen. JLC, Blancpain og Chopard lever ikke helt op til mine forventninger, da de burde være på Rolex niveau, men nærmere er som Omega/Breitling. Har nok bare høje forventninger til dem da de plejer at have ekstremt højt niveau hele vejen rundt. Panerai bunder min liste trods forbedringer siden 90'erne. Men som vores afsluttende konklusion til div. GTGs altid afsluttes med: Det er italiensk, så det tekniske skal ikke spille 100 % Icon_e_wink

/Mads