|
Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. (/showthread.php?tid=59303) Sider:
1
2
|
Re: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - Janus2312 - 20-05-2013 Jeg synes det er fedt med en lækker poleret trææske, lækkert skind-indlæg o.s.v. Med nogle ure er det en stor fordel også at have en manual, for bedre at forstå funktionaliteten eller kompleksiteten af uret. Når dette er sagt, så må jeg jo indrømme, at jeg faktisk ikke aner, hvilke af mine ure jeg har box/papers til...... De fleste af mine ure har jeg købt på Ebay, og det er først for nylig, at jeg er begyndt at tænke over hvad der følger med uret. Når jeg har købt et ur, plejer jeg at få det checket for ægthed, og det er så det! Men nu har jeg heller aldrig prøvet at SÆLGE et ur, kun at købe. Men jeg tænker da at det skal prøves en dag! Re: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - Claus Tukjær - 20-05-2013 Jeg foretrækker den komplette pakke. Jeg gemmer ALT til mine egen ure. Selv plastik æsken som jeg fik mit PO i. Panerai gør meget ud af deres bokse, og Anonimo er begyndt at levere meget flotte nye bokse med til deres ure. Ellers er jeg også ret vild med den nye boks til Breitling. @Jacob. Seiko laver faktisk ret flotte bokse til deres Ananta serie. PS. Jeg har oplevet at mange af mine kunder ikke går voldsomt meget op i boks og tilbehør. Måske det bare er en tosse ting...... Re: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - peterkaa - 20-05-2013 Sådan noget skal selvsagt være i orden når man køber et ur til ret meget over 7000,- Det er en luksus vare man betaler for og så skal oplevelsen også være fuldendt. Der er vel aldrig nogen der er blevet modtaget af en sløjt udseende (det er så politisk ukorrekt at sige tyk og grim) receptionist ved en Maybach forhandler? Når det er sagt syntes jeg faktisk godt IWC kunne oppe sig lidt, mit Ball ur var mere lækkert pakket ind. Re: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - Stensbjerg - 20-05-2013 Det tror jeg gerne Claus jeg har aldrig set indpakningen til den serie, men jeg tænkte blandt andet på deres Prospex serie som alt andet end lige er deres top linie inden for dykker ure, der er der ihvertfald ikke brugt de store summer på indpakningen. Jeg ville også klart heller have at uret så giver mere smæk for skillingen. Re: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - jk - 21-05-2013 Bokse og tilbehør er vigtigt. Her er fire eksempler på bokse: Audemars Piguet i fineste polerede ædeltræ (2009), Vacheron Constantin i kunstmaterialer og med rejseetui til at tage ud (2012). Langt den størtse boks er IWC's i lyst træ (2004). Den mindste og mest undseelige er Patek Philippes i en eller anden slags plastik (2001). Der er altså ikke nødvendigvis ligefrem proportionalitet mellen urets pris og boksens størrelse eller kvalitet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - khbk - 21-05-2013 Hvis man ikke er egentlig samler, tror jeg, at det betyder mindre. Man kan jo kun tale for sig selv... Så det vil jeg gøre: Jeg synes, at det er godt at have æsken og alt medleveret til mit Datejust, som jeg købte i 1986. Æsken er nu aldrig blevet brugt til noget, men når uret en gang skal gives videre i arvefølgen, er det ok at den er der. Jeg har også æske til det første gode ur, et Tissot T12, som jeg fik i 1972. Det er også "sjovt" at have iltflasken/æsken til Pingo. Men for mig er det helt sikkert uret, der betyder mest. Når man ser, hvor fine æsker der er til selv ret billige ure, må det koste meget lidt at fremstille dem. Men som "salgsfremmende element" og som en form for retfærdiggørelse af høje priser, har de jo en mission. Det mest "overskudsagtige" er efter min mening et kvalitetsur i en minimalistisk indpakning. Det er jo emballage, som først og fremmest skal sikre, at varen bliver leveret i ubeskadiget stand. Men jeg har nu gemt mange former for emballage! (Sammen med nogle tusinde bilbrochurer). I en meget ung alder (jeg var 10 år) begyndte jeg at gemme æskerne til mine modelbiler. Da vidste jeg intet om "mint and boxed", jeg synes bare, at det så flot ud. Men hvis jeg (eller andre!) en gang skal sælge fx min DeTomaso Mangusta fra Corgi Toys, er den nok lidt mere værd! / Kristen Re: Hvor meget betyder tilbehøret - boxe osv. - TioMalo - 21-05-2013 Citat:Hvis man ikke er egentlig samler, tror jeg, at det betyder mindre. Nu er jeg meget bevist en bruger, ikke samler, men synes at B&P er meget vigtige. Eller: "Må jeg ikke smide ud den her kasse af den gamle DVD afspiller ?" (spørger fruen) "Nej, for pokker !" (svarer jeg) "Jamen, DVD´en blev leveret til genbrug for tre år siden" (fruen) "jamen...." Vh. John |