|
Tab ikke dit keramik ur.... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Tab ikke dit keramik ur.... (/showthread.php?tid=59332) |
Re: Tab ikke dit keramik ur.... - pbr - 25-05-2013 Sociologen Skrev:Når I nu taler forsikringer, har jeg er spørgsmål, som jeg har spekuleret på, siden jeg for nyligt var ved at vælte på min cykel: Dér er jeg godt nok lidt usikker, Kenn ! Det er jo i hvert fald en "pludseligt opstået skade", men om din forsikring dækker i den forbindelse må nok skulle findes i en nærlæsning af dine forsikringsbetingelser og i din police. Desværre er der ikke meget hjælp at finde i lovgivningen omkring denne slags detailspørgsmål, idet lovgivningen alene er en overordnet regulering af forsikringsselskabernes forretningsmetoder. Men nu er jeg bestemt heller ikke ekspert indenfor forsikringsret - jeg har bare en erfaringsmæssig skepsis mht. den forskel der ofte er mellem hvad et forsikringsselskab lover/reklamerer med at ville dække og så hvad de rent faktisk dækker, når skaden er opstået !! Men i tilfældet, når der er tale om et sammenstød med en anden person, kunne det måske komme på tale, at det var den anden parts ansvarsforsikring, der skulle dække - hvis ulykken var hans ansvar ? Bare en tanke ! Re: Tab ikke dit keramik ur.... - Wenga - 25-05-2013 Min kæreste væltede på cykel i en ene ulykke. Hendes yachtmaster fik ny krans og blev poleret op. De var dog ved at falde af stolen da de så hvad en platin krans kostede [SMILING FACE WITH SMILING EYES] Re: Tab ikke dit keramik ur.... - Sociologen - 25-05-2013 Tak for svar. Så må jeg hellere begyndte at overveje mit urvalg - eller min cykelstil ;) Re: Tab ikke dit keramik ur.... - pbr - 25-05-2013 Sociologen Skrev:Tak for svar. Så må jeg hellere begyndte at overveje mit urvalg - eller min cykelstil ;) Eller i hvert fald dit valg af ur, når du cykler !! Re: Tab ikke dit keramik ur.... - pbr - 25-05-2013 Wenga Skrev:Min kæreste væltede på cykel i en ene ulykke. Betalte forsikringen i dit tilfælde, Wenga ? (efter at de var kravlet op på stolen igen Re: Tab ikke dit keramik ur.... - Amehlbye - 25-05-2013 Sociologen Skrev:Når I nu taler forsikringer, har jeg er spørgsmål, som jeg har spekuleret på, siden jeg for nyligt var ved at vælte på min cykel: Min gør, hvis en rammer mig, og jeg vælter - udefra opstået skade Re: Tab ikke dit keramik ur.... - Sociologen - 25-05-2013 Hvad så hvis fx din kæde falder af cyklen, og du væltet, Anders. Og er du hos Codan/DJØF-aftale? Re: Tab ikke dit keramik ur.... - Stinger - 25-05-2013 Vi kan ikke svare dig da det må komme an på en konkret vurdering. Du må ringe til dit selskab og stille dem spørgsmålet. Husk også at nævne urets værdi, da de måske har en politik om at de dækker "rimelig tab". Hvis de ikke dækker så kan du jo bare lave en seperat ekstra forsikring. Hvis jeg væltede på cykel så ville jeg nu mest gå op i mit hoved. Egentlig skørt at man ikke cykler med hjelm? Er andre herinde ligeså fjollede som mig? Re: Tab ikke dit keramik ur.... - Wenga - 25-05-2013 Ja de dækkede :-) Re: Tab ikke dit keramik ur.... - Sociologen - 25-05-2013 Det er blot et hypotetisk spørgsmål. Jeg kan selvfølglig ringe til mig selskab og få en afklaring, men nu så jeg denne tråd... Selvfølgelig er det vigtigere, at man ikke kommer til skade ved er fald, men derfra og så være ligeglad med at et ur til fx 50k går i stykker, er der IMO langt. I hvert fald hvis man har en økonomi som undertegnede ;) |