|
Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! (/showthread.php?tid=59355) |
Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - Stinger - 29-05-2013 Jeg tænker mere på typen af film der nævnes her i tråden. Actions, babes, hurtige biler, superhelte og one-liners. Tomme kalorier men letfordøjelig underholdning. Og så selvfølgelig relationen til Navy Seal som sætter en tyk streg under den mandehørm JLC forsøger at associere sig med. De har klart været med i flest "normale" film. Men i lige dette tilfælde sigter de efter en bestemt målgruppe. Urmodellen er (næsten) ligegyldig - da dette handler mere om image end en konkret model. Intet galt i det overhoved - JLC er innovative og tør gå efter en kundegruppe som måske ellers ikke står i kø efter haute holorogerie. Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - hr.holm - 29-05-2013 Encino Skrev:Et par af deres mere "maskuline/total militær" modeller henvender sig klart til " Brian fra forstaden" typen. Derfor er de ovennævnte film et udemærket udgangspunkt. Jeg ejer er af disse ure.. Kan ikke genkende dit billed af de personer med sådan et ur.. En mere herinde har også et han er heller ikke Brian typen fra forstaden. Jeg har det pga det er et fedt ur og ikke noget man ser så tit.. Re: Sv: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - KimT - 29-05-2013 Nej, jeg bor lidt længere ude end forstaden Sendt med Tapatalk2 Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - Stinger - 29-05-2013 Nej forstå mig ret - selvfølgelig betyder det ikke, at urene kun tiltaler én bestemt kundetype. De er fede og klæder mange personer rigtig godt. Men med denne type reklamer går de efter en mere bestemt kundegruppe. Dermed ikke sagt, at urene ikke samtidig markedsføres til andre kundegrupper. Det gør de helt bestemt. Jeg tror dog ikke, at vi kan komme udenom, at målgruppen med disse reklamer er yngre mænd med hang til gadgets og "flash". Og det er der INTET galt i - og det gør i mine øjne INTET negativt for JLC (så længe de bevarer deres oprindelige kundegrupper ligeså). Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - TimeToWatch.dk - 29-05-2013 Som andre er inde på forbinder man netop ikke JLC med disse karakterer og derfor dette indlæg. Jeg ser netop JLC som noget mere sofistikeret og "intelligent" end en pumpet gut i en lille t-shirt. Sammenhængen med Batman og Iron man kan jeg derfor delvist forstå. Her kunne JLC godt være karakterens urvalg. Nu har jeg ikke set Fast & Furious 6, men mon ikke uret er en anelse malplaceret i forhold til karakteren som bærer det? At han så som privat person er glad for mærket er en anden snak. Men han har vel næppe bare haft det på armen i filmen fordi det er hans private ur? Man kunne vel rettere vende spørgsmålet og spørge: Er JLC begyndt at ændre sit image fra at være de akademiskes valg og til at være de stærkestes valg? /Mads Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - Peter - 29-05-2013 Hej Nu har jeg fået helt lyst til det ur, især det fede billede som Kim T har lagt ind, med Paul Walker det skal lige siges at jeg er stor fan af The Fast & Furious filmene. MVH Peter Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - Sociologen - 29-05-2013 TimeToWatch.dk Skrev:Jeg ser netop JLC som noget mere sofistikeret og "intelligent" end en pumpet gut i en lille t-shirt.Underforstået at "en pumpet gut" ikke er intelligent og sofistikeret?? Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - Stinger - 29-05-2013 Sociologen Skrev:TimeToWatch.dk Skrev:Jeg ser netop JLC som noget mere sofistikeret og "intelligent" end en pumpet gut i en lille t-shirt.Underforstået at "en pumpet gut" ikke er intelligent og sofistikeret?? Det er (desværre) mit generelle og forudindtagede indtryk. Men der er selvfølgelig masser af undtagelser - bla. dig. Men går du også i meget stramme t-shirts? Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - Sociologen - 29-05-2013 Ja, MEGET stramme - det underbygger min intimiderende argumentation har jeg erfaret ;) Og så bærer jeg også et Breitlingur :D Som sociolog har jeg stor forståelse for eksistensberettigelsen af disse stereotypificerende holdninger, men jeg billiger/accepterer dem ikke. Re: Hvad mener I om JLC's seneste product placement?! - TimeToWatch.dk - 29-05-2013 Jeg må desværre også konkludere at mine erfaringer siger mig, at biceps diameteren sjældent er ligefrem propertional med IQ'en /Mads |