|
De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet (/showthread.php?tid=59360) |
Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - Hedegaard - 30-05-2013 Encino Skrev:Af ren nysgerrighed; hvordan kan det være, at du ikke har medtaget Philippe Dufour? Er det FOR mico et brand (hvis man overhoved kan kalde det et brand) til at nå listen?Et hurtigt kig på Chrono24, viser at man ikke engang kan søge på dette mærke, hvilket vel vil sige, at der er et MEGET begrænset udvalg af dem på "brugtbørsen"... hr.holm Skrev:Fin liste... dog syntes jeg JLc er lidt høj.. med 70.. jeg har ikke haft nemt ved at sæge dem jeg har haft..ville sætte den lidt lavere.. er overrasket over Hublot..har så høje point..( hublot har jeg holdt mig fra pga jeg ikke tror jeg kan sælge det igen..)Min erfaring med JLC er meget begrænset (læs: ingen endnu) men jeg har erfaret, at ure over 50k kan være lidt tunge at slippe af med, medmindre man sælger dem til foræringspris... eller der står Rolex på skiven Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - Stinger - 30-05-2013 Hedegaard Skrev:Et hurtigt kig på Chrono24, viser at man ikke engang kan søge på dette mærke, hvilket vel vil sige, at der er et MEGET begrænset udvalg af dem på "brugtbørsen". Jeg mente faktisk også hvorfor mærket ikke fremgik at den generelle liste over mærkernes "status" ikke deres gensalgsværdi. Jeg er helt enig i, at der næsten ikke er et brugtmarked for dem da de er så eftertragtede/sjældne - faktisk tvivler jeg på, at der findet bare ét i landet? Re: Sv: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarked - KimT - 30-05-2013 Hedegaard Skrev:og mange ved, at det er et dyrt urMuligvis, men jeg har endnu tilgode at møde nogen (ikke urtosse) som har nogen anelse om hvad AP er. JEG tror ikke det er så "kendt" blandt alm. mennesker, som nogle mener. Sendt med Tapatalk2 Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - Claus_K - 30-05-2013 Kanon liste! Jeg lavede den lige - for min egen skyld - i prioriteret rækkefølge: 100 Rolex 90 Omega 80 Officine Panerai 80 Breitling 80 Tag Heuer 75 IWC 70 Jaeger-LeCoultre 60 Audemars Piguet 60 Hublot 60 Sinn 60 Fortis 60 Certina 60 Tissot 55 Tudor 50 Zenith 50 Cartier 50 Linde Werdelin 50 Longines 50 Oris 40 Patek Philippe 40 Vacheron Constantin 40 Breguet 40 Ulysse Nardin 40 Graham 40 Bulgari 40 Bell & Ross 40 Montblanc 40 Rado 40 Mühle 40 Revue Thommen 40 Zeno 35 Glashütte Original 35 Chopard 35 Maurice Lacroix 30 A. Lange & Söhne 30 Girard-Perregaux 30 Azimuth 30 Dubey & Schaldenbrand 30 Eterna 30 Universal Geneve 30 Baume & Mercier 30 Tutima 25 Blancpain 25 Franck Muller 25 Chronoswiss 25 Nomos 25 Ebel 25 Eberhard & Co 25 Union 25 Victorinox 20 Piaget 20 Corum 20 Porsche Design 20 Movado 20 Hanhart 10 Parmigiani 10 Gérald Genta 10 Concord 10 Sothis 10 Du Bois 05 Richard Mille 05 J.P. Journe 05 Urban Jürgensen 05 Daniel Roth 05 Jaquet Droz 05 Alain Silberstein 02 Greubel Forsey 02 Urwerk Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - Mr. Tick - 30-05-2013 Claus_K Skrev:Kanon liste! Bemærk venligst, at det følgende alene er baseret på mit indtryk, ikke erfaring. IWC og JLC er ikke nemme at sælge på brugtmarkedet, selvom de klart er undervurderet. De fortjener uden tvivl mere opmærksomhed, men det er vanskeligt at konkurrere med kendte mærker, f.eks. Rolex, Omega og til dels Breitling. Ulempen ved Graham ligger sandsynligvis i deres design, idet man enten elsker eller afskyr synet af dem. Dernæst er de stort set ukendte, hvilket er en stor ulempe. Herudover halter kvaliteten ('finish' og konstruktion) af deres værker ift. JLC, mens tilsvarende ikke i samme grad gør sig gældende ift. visse modeller fra IWC. LW svarer efter mit indtryk til en promiskuøs kvinde, der er inficeret med en eller anden kønssygdom. Måske er det et underholdende bekendtskab, men det kommer til at klø med at få skidtet væk. Bør Cartier måske ikke få en lidt højere position? Jeg møder ofte folk, som rent faktisk kender til mærket og endda visse af deres modeller. Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - Claus Tukjær - 30-05-2013 Faurschou Skrev:LW svarer efter mit indtryk til en promiskuøs kvinde, der er inficeret med en eller anden kønssygdom. Måske er det et underholdende bekendtskab, men det kommer til at klø med at få skidtet væk. Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - Len - 30-05-2013 Meget god ide Mads. Og spændende at se dit syn på forskellige mærkers omsætnings muligheder. Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - TimeToWatch.dk - 30-05-2013 Philippe Dufour laver ca. 15 ure årligt. Hvis alle der har en urproduktion i den størrelse skulle med på listen, ville den vel skulle indeholde ca. 1.500-2.000 mærker. Derfor er der ikke mikro mærker med med produktion under ca. 3.000 ure årligt. Dog har jeg taget enkelte innovative eller dygtige med, som jeg mener bør nævnes. Men det står jo folk frit for selv at tilføje Jeg har haft ret let ved at sælge de IWC og JLC jeg har haft inde. Derfor... /Mads Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - baun - 31-05-2013 Bare lidt statistik fra salgssiden på Vintageure: der er i Maj solgt ca 120 ure 45 Rolex 16 Omega 10 Breitling 9 Panerai 8 IWC 4 Fortis 4 AP 3 TH 3 Certina andre er der solgt en eller to af. Men det er jo helt eklatant at der handles lige så mange Rolex som Omega, Breitling, Panerai og IWC tilsammen på vintageure i maj! vh baun Re: De forskellige brands eftertragtethed på brugtmarkedet - TimeToWatch.dk - 31-05-2013 Syntes faktisk salget afspejler efterspørgslen meget godt. Og så kan det godt være der er enkelte prædikanter der mener Rolex brugtprisen er for høj i DK blandt forhandlere, men her er grunden så; Fordi det kan sælges til de priser og det er det folk vil have. /Mads |