Urdebatten / Urforum
Daytona Alternativer - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Daytona Alternativer (/showthread.php?tid=60361)

Sider: 1 2

Re: Daytona Alternativer - TimeToWatch.dk - 16-12-2013

stenstrupigen Skrev:Hublot er, ifølge en Rolexforhandler et finere ur en Rolexurerne, men når det er sagt har mærket ikke meget historie hvos det betyder noget.

Så vil jeg mene den forhandler bør få sine urmager-skolepenge retur Icon_rolleyes Mon ikke det var hos Klarlund de har sagt det for at overprisen på et Big Bang i forhold til et Daytona ikke ser helt så dumt ud. I min bog er et Daytona klasser over et Big Bang rent horologisk.

Hvorvidt et kronograf kan holde til sport afhænger meget af modellen. Personligt ville jeg nok gå efter noget med ETA 7750 hvis det skal have tæsk. Det er billigt/let at skrue i hvis der opstår problemer. Et Omega Co-axial med ca. 3313 er en finere sag, hvis konstruktion må anses som mere skrøbelig end 7750'eren.

Er man typen der gerne vil bruge ur til surfing, mountainbiking, ect. vil jeg klart anbefale et G-Shock eller lignende. Et mekanisk ur er bare ikke ideelt pga. mekanikken og vægten.

/Mads

Re: Daytona Alternativer - gmt-geek - 16-12-2013

stenstrupigen Skrev:Hublot er, ifølge en Rolexforhandler et finere ur en Rolexurerne, men når det er sagt har mærket ikke meget historie hvos det betyder noget.

Her er jeg 100% enig med Mads - Hvis du skal komme med sådan en påstand så må du sq fortælle os hvem den Rolex forhandler er??

Ellers vil jeg endnu en gang lade mig undres over dine kommentarer Nicholas....

Vh. Jon

Re: Daytona Alternativer - Amehlbye - 16-12-2013

IWC laver også nogen ret fede kronografer, som du burde kigge på.

Re: Daytona Alternativer - Mr. Tick - 16-12-2013

TimeToWatch.dk Skrev:

Så vil jeg mene den forhandler bør få sine urmager-skolepenge retur Icon_rolleyes Mon ikke det var hos Klarlund de har sagt det for at overprisen på et Big Bang i forhold til et Daytona ikke ser helt så dumt ud. I min bog er et Daytona klasser over et Big Bang rent horologisk.

Icon_+1

gmt-geek Skrev:

[...] Hvis du skal komme med sådan en påstand så må du sq fortælle os hvem den Rolex forhandler er??

Ellers vil jeg endnu en gang lade mig undres over dine kommentarer Nicholas...

Jeg har også været ude for lignende et par gange, jf. <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=4&t=3324&p=41526&hilit=ap+roo+hublot#p41526" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=3324&p=41526&hilit=ap+roo+hublot#p41526</a><!-- l -->.

Re: Daytona Alternativer - stenstrupigen - 16-12-2013

Hej.

Ja, jeg tænkte også over det i går aftes det han sagde, men jeg tror han mente materialerne med kulfiber og Titanium, og der har han jo nok ret. Det var forhandleren i Odense, som gik konkurs for 2 år siden efter et røveri som forsikringen ikke dækkede.

Re: Daytona Alternativer - TimeToWatch.dk - 16-12-2013

stenstrupigen Skrev:Hej.

Ja, jeg tænkte også over det i går aftes det han sagde, men jeg tror han mente materialerne med kulfiber og Titanium, og der har han jo nok ret. Det var forhandleren i Odense, som gik konkurs for 2 år siden efter et røveri som forsikringen ikke dækkede.

Så undres man da endnu mere, men forstår måske godt hvorfor han gik på røven, hvis han ikke engang talte det mærke op han selv forhandlede i forhold til et mærke, der horologisk set er et niveau under, som han ovenikøbet ikke forhandlede Icon_rolleyes Jeg kan være enig i at Hublot kan nogen ting Rolex ikke kan, men her taler vi Hublots niche modeller med giftige complications, som vel ret beset udgør 3-5 %?! af den samlede produktion. Materialerne alene gør ikke nogen forskel i min verden. Titanium er noget bøvl at at arbejde i, men ikke umuligt. Det samme gælder carbon. Men at det gør mærket til "finere" end et andet, at man mestre disse materialer er i min verden ikke korrekt. Desuden kan alt know-how købes for penge og hvis Rolex ville kunne de ret hurtigt insource denne viden. Lur mig om ikke de allerede arbejder i disse materialer, men at det endnu ikke har givet mening at erstatte stål. Deepsea bagkassen er i titanium, så de bruger det hvor det giver mening, og ikke "bare" for at være eksotiske.

/Mads

Re: Daytona Alternativer - stenstrupigen - 16-12-2013

I 1968 fik min onkel nogle penge tilbage i skat og ville købe et Omegur. Alligevel sagde Omegaforhandleren at hvis uret skulle holde til masser af vand og sport, så ville et Rolex være bedre, (det var i 1968. I dag er det nok ligemeget). Så man kan såmænd godt anbefale noget man ikke selv sælger. Amberg i Odense havde kørt i over 80 år, men røveriet gjorde udfaldet.

Tjja jeg ved ikke hvad jeg skal sige om det med matrialeværk, for Rolex 904 L stål er sørme også eksklusivt. Kulfiber er dyrt, let og stærkt.

Det med viden om urerne, så kan jeg huske Ragnar havde en urmager, der kun havde hørt om Patek og ikke viste hvorfor de var så dyre. Så mange urmagere ved nok alle aller mest om deres egne ure og er ikke så meget om de fleste mærker. De interesserer sig mere i at lave ure og ikke om alle de ure, der findes.