Urdebatten / Urforum
Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014? (/showthread.php?tid=60498)

Sider: 1 2 3 4

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Claus_K - 25-12-2013

Rolex med mere spræl... Tudor?? Icon_e_wink Icon_hello

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Stinger - 25-12-2013

Jeg er skam glad for Panerai og ejer både flere af dem samt flere Rolex.
Måske var min sammenligning sløj - men så se bort fra den éne linje med Rolex. Den er slettet nu, for straks griber i den og gør det til Panerai vs Rolex debat hvilket ikke var meningen Icon_e_biggrin1

Jeg klager blot over, at Panerais udgivelser igennem de sidste år ikke har rykket sig særligt meget og at de reelt kun har to helt forskellige urkasser. Jeg kunne godt drømme om en 3. i 2014 for jeg holder meget af mærket.

Men hvad ser i frem til i det nye år?

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Black Seal - 25-12-2013

Nu har de langt flere kasser, så forstår det stadig ikke.

Men den er helt fin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Stinger - 25-12-2013

Hej Torben. De har en del kassevariationer som med lidt fantasi og en tilstræbelse kan kaldes for forskellige kasser. Men min pointe var blot, at der overordnet set kun findes Luminor og Radiomir designet.
Alle de "andre" kasser er (i mine øjne) så lidt afvigende fra disse to historiske (og flotte) grunddesigns at de næsten ikke kan kaldes for helt andre kassedesign. Der er bla. forskellige størrelser, lidt blødere linjer på 1950 osv.

Men viser du dem til en horologisk lægmand så vil han næppe kunne se at de adskiller sig meget fra Luminor og Radiomir kasserne.

Det jeg blot håbede på er altså en RADIKAL ændring i kassedesignet. Jeg holder så meget af Panerai at jeg håber de har mod nok til at komme med noget helt helt nyt for en gang skyld.

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - berg - 26-12-2013

Encino Skrev:Hej Torben. De har en del kassevariationer som med lidt fantasi og en tilstræbelse kan kaldes for forskellige kasser. Men min pointe var blot, at der overordnet set kun findes Luminor og Radiomir designet.
Alle de "andre" kasser er (i mine øjne) så lidt afvigende fra disse to historiske (og flotte) grunddesigns at de næsten ikke kan kaldes for helt andre kassedesign. Der er bla. forskellige størrelser, lidt blødere linjer på 1950 osv.

Men viser du dem til en horologisk lægmand så vil han næppe kunne se at de adskiller sig meget fra Luminor og Radiomir kasserne.

Det jeg blot håbede på er altså en RADIKAL ændring i kassedesignet. Jeg holder så meget af Panerai at jeg håber de har mod nok til at komme med noget helt helt nyt for en gang skyld.
Panerai har en solid plads i markedet med en god afsætning af alle produkter, så at lave en radikal ændring i design ville fra et forretningsmæssigt standpunkt være meget dumt.
Men en vovet SE eller prototype ville være fedt.

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Stinger - 26-12-2013

Ja, som jeg også skriver sker det ikke for de har en cashcow med Lum og Rad modellerne.

Men jeg skriver jo heller ikke at de skal droppe Lum og Rad. Det ville jeg blive meget ked af (og det ville dræbe mærket).

Jeg efterlyser en 3. type kasse og ikke blot variationer af de allerede eksisterende.

Det kunne være: (og lad os håbe mine eksempler ikke bliver til virkelighed Icon_e_wink ) en firkantet kasse ala B&R, en trekantet kasse, et ultratyndt dresswatch, et super bobbelglass dykkerur, etc etc.. Igen blot eksempler for at understrege at JEG synes at det ville være fedt hvis vi fik noget helt nyt og friskt og ikke blot endnu "historisk" Luminor med fake patina som intet har med de historiske Luminors at gøre.

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Joepete - 26-12-2013

En Rolex sub i herrestørrelse ville være fint Icon_e_wink Icon_e_biggrin1

En Breitling lænke med ratchet diver extension tog jeg gerne imod med kyshånd Icon_cool Og ditto fra Omega Icon_flov

Et AP og Panerai stop for limited editions ville jeg nyde... Icon_rolleyes

Kunne Oris lave en diver, som ikke var puck formet, ville jeg være klar!

En GS diver for menneske penge ville jeg egentlig mene, var en ret for os fans... Icon_crazy

Og så må Anonimo godt snart begynde at svare på kunde henvendelser! Icon_razz

Godt nytår til Jer ALLE Icon_drinks Icon_popcorn Icon_flag

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - baun - 26-12-2013

En Omegaserie med et nyt manuelt in houseværk. Enkelt, klasisk, flat og funktionelt i stål, platin, gulguld og rødguld. Det kunne godt være en relanchering af den fine gamle Geneve serie fra 50'erne.

Vh baun

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Mr. Tick - 26-12-2013

Encino Skrev:For Panerai er dovne, [...] og har en cashcow med Luminor og Radiomir.

Men hvis det var mit firma så ville jeg da have så meget professionel stolthed at jeg ville forsøge at bringe noget nyt på banen og ikke bare blive ved med at kopiere de samme 2 modeller som var skabt længe før min tid.

De har efterhånden så mange limitet editions hvor der praktisk talt INGEN forskel er. Det er blot en 111 med en grim tegning af et højhus bagpå. Come on... Icon_e_biggrin1

[...]

Det må være det mest uinspirerende at arbejde som designer hos Panerai. Når bølgerne går rigtigt højt så bliver en tidligere model slavisk kopieret til bronze eller en kun 7(?!) år gammel model genintroduceres i en nøjagtig kopi.

Jeg er enig med dig, Encino.

Dog har du på en og samme tid forklaret, hvorfor Panerai formentligt ikke bringer noget nyt på banen. Why change a classic if it works (relativt forstået)? Det er i øvrigt et princip som Rolex er gode til at bruge, uagtet at de har haft et sløjt 2013. Oyster-lænken er eksempelvis et af de mest ikoniske af sin slags. Tilsvarende gør sig gældende ift. Luminor-kassen og dens karateristiske kronebeskytter.

Panerai bør imidlertid overveje at skære ned på deres produktion af ''special limited editions'', da de i det lange løb risikerer at udvande det ''koncept''. Et eksempel udgør PAM 364, som egentligt er en relancering af PAM 285. Forskellen mellem de to modeller er beskedne. Den største forskel består umiddelbart i det forhold, at førstnævnte er udstyret med Panerai's inhouse cal. P.9000, mens sidstnævnte er udstyret med et lettere modificeret Valjoux 7750. Et andet eksempel udgør PAM 358 og PAM 194. Min favorit blandt de nævnte modeller er utroligt nok PAM 358 - dog fejler PAM 364 heller ikke noget. Inhouse-værket er et plus i min bog.

Jeg krydser fingre for at Panerai relancerer Mare Nostrum og gør den til et almindeligt medlem af deres ''line-up''. PAM 300 er eksempelvis et pænt lækkert ur, men det er jo nærmest umuligt at komme til fadet, når det alene blev produceret i 99 eksemplarer.

Desuden bør Panerai lave en ''ny'' PAM 382, dels fordi det vil bringe ''hustlerne'' på brugtmarkedet til livs, dels fordi langt størstedelen af de ''rigtige'' entuasiaster vil blive tilfredsstillet ved tanken om, at de i en eller anden nær fremtid kan købe et bronze-Panerai. Endelig bør de tilføje en alm. Luminor i bronze, da det ikke er alle som synes godt om 47 mm.

Encino Skrev:Jeg er skam glad for Panerai og ejer både flere af dem samt flere Rolex.

Skal vi ikke se lidt billeder? Icon_e_wink

Re: Hvad håber du de forskellige urfirmaer kommer med i 2014 - Stinger - 26-12-2013

Helt enig F. Og som vi begge skriver kommer det nok ikke til at ske.

Men nu er denne tråd jo kun til drømme og håb.

Billeder kommer måske, men på det punkt er jeg en smule privat.