Urdebatten / Urforum
Helson Shark Diver (messing) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Helson Shark Diver (messing) (/showthread.php?tid=61629)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Helson Shark Diver (messing) - Sociologen - 27-07-2014

Det ser lækkert ud. IMO skulle Helson bare have indrammet/optegnet timemarkeringerne og så have fundet en anderledes løsning til at angive "00" (kl 12) på lynetten - og måske en lidt mindre dominerende minutviser - så ville den æstetisk være i vinkel (til prisen) Icon_e_wink

Tillykke til de kommende ejere Icon_e_biggrin

Re: Helson Shark Diver (messing) - Black Seal - 27-07-2014

Sociologen Skrev:Det ser lækkert ud. IMO skulle Helson bare have indrammet/optegnet timemarkeringerne og så have fundet en anderledes løsning til at angive "00" (kl 12) på lynetten - og måske en lidt mindre dominerende minutviser - så ville den æstetisk være i vinkel (til prisen) Icon_e_wink

Tillykke til de kommende ejere Icon_e_biggrin

Minutviseren er vel stor, så den ikke forveksles ned timeviseren under dykning. Det er i mine øjne hele ideen ved et dykkerur.

Re: Helson Shark Diver (messing) - Sociologen - 27-07-2014

Tænkeligt. Jeg bruger kun mine ure til desk diving, hvilket utvivlsomt påvirker min vurdering Icon_e_wink

Sociologen Skrev:Tænkeligt. Jeg bruger kun mine ure til desk diving, hvilket utvivlsomt påvirker min vurdering Icon_e_wink

Yes og netop derfor bliver mange "dress diver" aldrig til et rigtigt dykkerur, hvis I spørger mig.

Re: Helson Shark Diver (messing) - Sociologen - 27-07-2014

Jeg mener nu mere, at jeg BRUGER mine rigtige divers som desk divers. Ure som DeepSea og Planet Ocean har vel fint karakteristika til at være rigtige divers... Icon_razz

Re: Helson Shark Diver (messing) - Henrik A - 27-07-2014

Men Torben, det er vel også den vej det hele går? (desværre)

Der er ingen der brugere ure til at dykke med længere. Jeg har efterhånden svære og svære med at finde mig et dykkerur jeg syntes om, da jeg netop ikke er så meget til dress-diveren.

Jeg kan godt lide den lidt mere usleben diamant, det lidt mere rå og hardcore dykkerur, men der bliver længere og længere imellem.

Jeg vil dog lige sige, at de høj polerede dress-divere ofte er smukke ure, men når jeg har haft et, forsvinder interessen hurtigt, da jeg i bund og grund føler at de er for "fine" i det til mig.

Sociologen Skrev:Jeg mener nu mere, at jeg BRUGER mine rigtige divers som desk divers. Ure som DeepSea og Planet Ocean har vel fint karakteristika til at være rigtige divers... Icon_razz

Ikke hvis du spørger mig, men den diskussion har været taget mange gange, så den må vi hellere undlade.

Henrik A Skrev:Men Torben, det er vel også den vej det hele går? (desværre)

Der er ingen der brugere ure til at dykke med længere. Jeg har efterhånden svære og svære med at finde mig et dykkerur jeg syntes om, da jeg netop ikke er så meget til dress-diveren.

Jeg kan godt lide den lidt mere usleben diamant, det lidt mere rå og hardcore dykkerur, men der bliver længere og længere imellem.

Jeg vil dog lige sige, at de høj polerede dress-divere ofte er smukke ure, men når jeg har haft et, forsvinder interessen hurtigt, da jeg i bund og grund føler at de er for "fine" i det til mig.

+ 1

Rolex har dog aldrig været et seriøst dykkerur, hvis du spørger mig. De har bare kunnet få skabt en Comex dille som har gjort at Rolex bare er det bedste professionelle dykkerur der findes.

Re: Helson Shark Diver (messing) - gmt-geek - 28-07-2014

Fedt ur....!

jeg kom sq også lige til at bestille et! Icon_e_biggrin1

Jeg har jo flere gange(læs: MANGE gange) været ved at købe bronze udgaven men der er kommet andre urkøb eller andre småting i vejen der har stoppet mig hver gang....

til denne pris - sort skive - no date og med buckler i 2 forskellige størrelser var der ikke noget at tænke over udover at trykke på knappen... Icon_e_wink

vh. jon

Re: Helson Shark Diver (messing) - Stensbjerg - 28-07-2014

Black Seal Skrev:
Henrik A Skrev:Men Torben, det er vel også den vej det hele går? (desværre)

+ 1

Rolex har dog aldrig været et seriøst dykkerur, hvis du spørger mig. De har bare kunnet få skabt en Comex dille som har gjort at Rolex bare er det bedste professionelle dykkerur der findes.

+1

Ingen tvivl om at Rolex er et solidt ur Icon_cool
Men så høj poleret som de er i dag (sammen med andre) mener jeg også de helt klart mere er en desk end tool,
De er dog forsat super gode til at fortælle en god historie. Icon_e_wink