Urdebatten / Urforum
Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? (/showthread.php?tid=62445)

Sider: 1 2 3

Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - Sociologen - 10-01-2015

Jeg fattede ikke Panaerai, da jeg begyndte at købe mekaniske ure (de var prismæssige også for dyre for mig - dengang), og synes tillige, at de så forfærdelige ud. Nu er Panerai uden sammenligning mit favoritmærke. Intet andet mærke giver mig samme 'følelse'...
İmage

Re: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - MikkelBA - 10-01-2015

Sociologen Skrev:Jeg fattede ikke Panaerai, da jeg begyndte at købe mekaniske ure (de var prismæssige også for dyre for mig - dengang), og synes tillige, at de så forfærdelige ud. Nu er Panerai uden sammenligning mit favoritmærke. Intet andet mærke giver mig samme 'følelse'...
İmage

Ditto Icon_cool

Re: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - floe - 10-01-2015

Ditto her i hvert fald.

Mit JS Watch var mit første "rigtige" ur, og det er stadig det som betyder allermest for mig. Jeg går ikke så tit med det, men sparer lidt på det Icon_smil

Jeg kigger faktisk stadig en del på JS, men må indrømme at jeg synes deres ure er blevet for dyre ift. hvad det reelt er for et produkt man får. Super lækre ure dog Icon_razz

İmage

Re: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - jacobzimmer - 10-01-2015

Sociologen Skrev:Jeg fattede ikke Panaerai, da jeg begyndte at købe mekaniske ure (de var prismæssige også for dyre for mig - dengang), og synes tillige, at de så forfærdelige ud. Nu er Panerai uden sammenligning mit favoritmærke. Intet andet mærke giver mig samme 'følelse'...
İmage

Samme her. Synes de så forfærdelige ud! Nu elsker jeg dem

Re: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - jk - 10-01-2015

Mif første "dyre" ur var et Omega Speedmaster Mark IV. Det ligger på bunden af Svendborg Sund. Lang tid senere blev mit favoritmærke IWC, men der er da stadigvæk et par Omegaer i samlingen.
JK

jk Skrev:Mif første "dyre" ur var et Omega Speedmaster Mark IV. Det ligger på bunden af Svendborg Sund. Lang tid senere blev mit favoritmærke IWC, men der er da stadigvæk et par Omegaer i samlingen.
JK

Forklaring på det speedmaster ?[FACE WITH TEARS OF JOY]

Re: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - guru1313 - 10-01-2015

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til begrebet " rigtige" ur?
Hvornår er det et "ikke rigtigt" ur? Findes det?

Mit første mekaniske ur var et Fortis Flieger og det var, ligesom de mange øvrige quarts ure jeg havde haft, også et rigtigt ur!
Mit første ur af bedre kvalitet, var et Rolex DateJust, købt hos PR mønter i Århus for næsten 16 år siden. Icon_cool Prisen var god , købt som beset, og det gik fint...i to dage. Så gik jeg tilbage til Preben og spurgte hvad jeg skulle gøre. Han ringede uden tøven til Uhrmageriet og aftalte,at jeg kom forbi med uret og de servicerede det, uden beregning. Så det blev faktisk en rigtig god handel for mig.
Jeg har haft rigtig rigtig mange ure siden, mange mærker og modeller, mere end både to og tre gange af samme, men pudsigt nok aldrig et Fortis igen.
Så nej, mit første ur mærke er ikke stadig mit yndlings mærke.
Allan

Re: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - Sub-erman - 10-01-2015

Tja, jeg tror at Rolex er mærket for mig...
Flirter lidt med tanken om et AP 15400 eller et Pam 389 for tiden; men det ender nok med et Rolex....

Re: Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings? - jk - 10-01-2015

jacobzimmer Skrev:
jk Skrev:Mif første "dyre" ur var et Omega Speedmaster Mark IV. Det ligger på bunden af Svendborg Sund.
JK

Forklaring på det speedmaster ?[FACE WITH TEARS OF JOY]

Det var på kapsejladsen Fyn Rundt. Under en hidsig vende duel på vej ned mod Troense midt om natten sprang remmen. Formentlig fordi jeg lagde for mange kræfter på spilhåndtaget. Ærgeligt, men det er hvad der sker i kampens hede.
JK

Ja den var godt nok øv. Altid noget du ikke tager det så tungt [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]