|
Patek Philippe "Flake" ?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Patek Philippe "Flake" ?? (/showthread.php?tid=65820) |
- hannover_dk - 07-10-2006 Vent på en der kender PP svarer, det vil sikkert ske, men jeg tror ikke spor på den. Jeg synes det er svært at se detaljer, men maskinen ligger overhovedet ikke PP kvalitet, og så det med at dato er i nederste sub dial - det er knagme ikke naturligt heller, men vent - der kommer en der ved mere, men KØB IKKE - zippo - 07-10-2006 Ja..okay..men jeg er slet ikke i tvivl om at urværket er fake,men resten er i tip top kvalitet..det undre mig bare at man smider et sådan værk i en så flot en kasse,og hvis nu det var en orginal kasse..så kunne man måske..nej der er nok ikke nogen som ligger inde med sådan et værk..! Tak for dit svar. Zippo. - zippo - 07-10-2006 Ja..der står 18k..![im g][/img]
- zippo - 07-10-2006 Lige ngle bedre billeder.[im g][/img]
- zippo - 07-10-2006 Det ser meget orginalt ud..ikk..![i mg][/img]
- zippo - 07-10-2006 Ingen tvivl om at værket er kopi..![i mg][/img]
- hannover_dk - 07-10-2006 Jeg har ingen erfaring om PP, men synes som du at kassen ser fin ud, men da skiven, men mindre jeg er blevet tosset, ikke er det, og værket garanteret ikke er, så?? Jeg har da selv undret mig iblandt - f.eks i Omega hvor det kan virke som om kassen har været OK, men værket absolut ikke (som du gættede på her) eller omvendt, hvor værket har været det men skiven overhovedet ikke har stemt - hvor man kan undre sig over at nogen vil smide en ægte del efter en uægte, men det er ikke noget unormalt fænomen. Her tvivler jeg dog på kassen kan være ægte, men lad week-end gå, så skal du se der kommer svar fra en der VED - Bare af interesse, er det en der hævder maskinen er PP, og hvad vil han have for den - eller har du købt - for så kan det jo være andre interesser for at bevise fake, hvis det eks er betalt via Paypal? - TomHansen - 09-10-2006 Det er et tilfaelde af forfalskning, hvor skiven er paatrykt og bagkassen praeget Patek Philippe's navn. Uret er en type, som blev masseproduceret af Chronographe Suisse. i 40 / 50 / 60'erne. Vaerkerne er primaert manuelle Landeron, men jeg har ogsaa set Venus brugt. Landeron er, som det fremgaar af billederne, haandvaersmaessigt meget plain vanilla og praecisionen er ikke bedre. Kasserne kunne faaes i rustfrit og valset 18K guld. Det er en teknik, hvor man bruger tynd plade for at minimere guldforbruget (kassen er hul). Resultatet er en meget let og skroebelig kasse, som er (over) foelsom overfor stoed og vanskelig / umulig at reparere. Kvalitetetsmaessigt bestemt ikke den Schweiziske urindustris finest hour, men til gengaeld var de billige. Det er de stadigvaek. I guld boer det ikke koste meget mere end EUR 500.- . Maaske er dette ur mere vaerd som kuriosum pga PP elementet. Stoerrelsen (38-40 mm kassediameter) og skiverne var det de eneste oploeftende elementer. De kom simpelthen i alle mulige farver og med alle mulige skalaer. Chronographe Suisse tilboed desuden at paatrykke et hvilket som helst brand (jeg har set eksempler paa eksempelvis Breitling fra perioden, som jeg er sikker paa er lavet efter den model). Hvilken pris beder saelgeren om? - hannover_dk - 09-10-2006 TomHansen Skrev:Uret er en type, som blev masseproduceret af Chronographe Suisse. Jeg mener ikke du har ret. Chronographe Suisse var en massebetegnelse, ikke en egentlig fabrik, men en betegnelse som mange forskellige små fabrikker - hjemme urmagere m.m., benyttede, og de indsatte som du helt korrekt skriver hovedsagligt Landeron, men jeg ved ikke om dette er en Landeron faktisk, broen er meget mere Valjoux, men jeg sidder i Beijing lufthavn så jeg har ikke mit arkiv Jeg tror heller ikke på at kassen er den helt tynde type (løgskald type). Dels synes jeg 18K mærket sidder så dybt at det var suset lige gennem hornet hvis det var den helt tynde. Jeg ser heller ikke den messing/metal kasse som normalt altid ligger under det tynde guld rundt om selve værket - og, Jeg ser ser heller ingen ekstra bagside i metal, som det normalt ville have haft i "onion-skin" typen, og endeligt Kassen bagside er med indhak til værktøj for at skrue af og på, hvilket den tynde type ALDRIG har så: Jeg synes snarere at kassen og bagsiden KAN være reelt guld - men det er naturligvis ikke så let at afgøre ud fra billedet - hvilket metal det er. Jeg forstår iøvrigt heller ikke det nederste sub-dial som ser ud til at vise dato. Jeg husker ikke hverken en Landeron, Valjoux eller Venus som har nederste subdial til at vise datoen - uden at have måned osv. Måske du eller nogen andre ved det. Jeg mener at have set ex. Zenith ElPrimero fakes (elendige naturligvis)hvor der var dato i stedet for normale subdials - med ved ikke hvilken maskine der ligger i dem. Vh John - Mads Gjødesen - 09-10-2006 Jeg ved ikke så meget om vintage PP, men tror det er helt igennem fake. Værk og skive er med sikkerhed fake og kassen bestemt heller ikke noget i PP kvalitet. Sikkert i guld, men så er det vist også det eneste der stemmer på det ur.... Værket er ikke et Venus, og Landeron kender jeg ikke så meget til. Umiddelbart syntes jeg forarbejdning og finish er så dårlig, at det næppe er fra nogle af de ældre velansete chrono-værk leverandører. Kombi´en af chrono og kalender har jeg heller ikke set før. Er bange for at det er af tvivlsom asiatisk herkomst. Jeg ville holde fingrene langt væk fra det ur. Det er intet værd i mine øjne. Måske guldet kunne smelts om til noget brugbart /Mads |