Urdebatten / Urforum
Koeb af Speedmaster pre-moon 1967 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Koeb af Speedmaster pre-moon 1967 (/showthread.php?tid=66918)

Sider: 1 2

- Peter - 11-05-2007

Hej

Hvis du kan finde et nyt til 15000 kroner går du aldrig helt galt i byen, du får fornemmelsen af et helt nyt ur, og du ved hvad du får, og til almindeligt brug er den også bedre, 40 år gamle ure skal der passes mere på.

MVH Peter

- baun - 11-05-2007

peter Skrev:Hej

Hvis du kan finde et nyt til 15000 kroner går du aldrig helt galt i byen, du får fornemmelsen af et helt nyt ur, og du ved hvad du får, og til almindeligt brug er den også bedre, 40 år gamle ure skal der passes mere på.

MVH Peter

Jow - men så er der jo det der udefinerlige - Jeg har et stykke historie på armen - den ægte vare.

Nyt kan man jo altid få!

vh Baun

- Jesper Bruhn - 12-05-2007

Så kom jeg tilbage til København med et sprit nyt speedmaster pro på armen. Jeg valgte at købe et nyt, og er glad for den beslutning. Selve handlen var næsten pengene værd alene. Tourbillon er en butik som indgår i en alliance med andre få højt estimeret butikker. Jeg fik uret til en rimelig pris, og fik en fantastisk oplevelse, med en service jeg nok aldrig før har fået. Var der i over en time, og fik serveret let frokost samtidig.
Jeg har nu fået et nyt PM til den begrænsede samling som jo kun lige er ved at tage form, men skal vokse den kommende tid.

Tak for jeres input!

Jesper

- oerum - 27-05-2007

Jeg er den heldige, der købte 321'eren af Mads. Sjovt nok er 1966 også mit fødselsår.

Det er helt rigtigt, at nyt kan man altid få, men SMpro har i særdeleshed en - for ure - helt unik historie, så der er noget ganske specielt ved at rende rundt med et stykke historie på venstre håndled.

Nuvel - der står jo ikke "Flight qualified".. etc. på bagkassen af min nyerhvervelse (faktisk ganske forståeligt Icon_e_wink ), men måske er denne manglende dokumentation netop en del af Bauns "udefinerlige"? Det er måske også derfor store Audier ikke altid har motorstørrelsen skreget ud på bagklappen?

Når og hvis valget står mellem en ældre eller nyere SM(pro) er det helt klart et spørgsmål om temperement. Heldigvis er SMpro et så dejligt ur, så man bliver glad for det, uanset hvornår det er fremstillet.

Jeg er i hvertfald blevet en ualmindelig glad dreng, der flere gange om dagen frydes ved at se på mit nyelig opgraderede håndled. Icon_e_biggrin

Klaus Ø

- Tom K. - 27-05-2007

Hvad er det nu lige der er, med den der cal.321 pre-moon som alle snakker om?

- GTwatch - 27-05-2007

Tom K. Skrev:Hvad er det nu lige der er, med den der cal.321 pre-moon som alle snakker om?
Cal. 321 er et smukt værk med kolonnehjulskronograf. Det var den model, der var med på månen (historie). Sidenhen skiftede man til cal. 861 og 1861, der begge har knastkronograf.

# GT

- Peter - 30-05-2007

Hej

Det må være understatement der er tale om, ligesom der bliver skrevet at Audi ikke reklamerer med motorstørrelsen på de største modeller, hvilket der ikke passer, jeg ejer en Audi A3 1,6 uden modelbetegnelse og motorstørrelse, alle de store modeller bliver leveret i Danmark, med model og motorstørrelse, indtil kunden beder om at få det fjernet, beklager at jeg svarer offtopic men Audi blev nævnt ovenfor.

PS Jeg er ikke kun urtosse også biltosse.

MVH Peter