Urdebatten / Urforum
mit første omega - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: mit første omega (/showthread.php?tid=68025)

Sider: 1 2

Det er da herligt - baun - 01-02-2008

Det ur bliver du glad for. Det er en herlig repræsentant for Omegas relativt få sortskivede Omegaer fra 50'erne.

Som Peter siger, det skal primært have en intern service og en meget let polering. Måske kan viserne også blive lidt pænere uden at blive ødelagt.

Vælg en lækker læderrem - måske mørkebrun... en sort kan nemt få skiven til ikke at virke sort - så vælg en rem der er lysere end skiven og ikke for blank, vil jeg mene!

Jeg gætter på caliber 265 eller 266... begge super gode værk som fint kan gå 100 år mere!

vh Baun

- kf - 28-02-2008

så har jeg hentet min morfar gamle omega hos peter i horsens , super service ikke sidste gang jeg kommer der.
sådan ser det ud med rem og efter en let polering.

İmage[/img][/url]

sjovt det ur tikker så højt i forhold til mit Gmt 2 , det skal man lige vende sig til.

mvh

kristian

- hannover_dk - 28-02-2008

Flot arbejde - stort tillykke igen

vh

- GTwatch - 28-02-2008

Lækkert, lækkert - det er tæske flot. Jeg er vild med timemarkingernes form og patinering!

- Nopanic - 28-02-2008

Hey, tillykke med uret, det er da bare super flot, og der er da ikk noget bedre end at finde sådan et lækkert ur.
He he ja det er da utroligt hva man kan finde i de gamles skuffer Icon_e_wink

- hannover_dk - 28-02-2008

GTwatch Skrev:Lækkert, lækkert - det er tæske flot. Jeg er vild med timemarkingernes form og patinering!
Ja det er bare super patineret og klart sjældent i den så ægte version med de markeringer (tror de kaldte den explorer dial - ret mig om fejl) - ikke let at prissætte - men dyrere end mange af dens jævnladrene fætre.
Intet overgår for mig den slags patinering
vh

Tillykke - Stenbukken - 28-02-2008

Hey!
Tillykke med det, super lækkert ur, rigtig flot patinering Icon_cool .
Det bliver du glad for Icon_e_biggrin

Et meget karekteristisk Omega look - baun - 28-02-2008

Fint istandsat ur og sjovt at se et ur, som man ikke helt kan katagorisere som Dress - det er ligesom for "groft" ikke elegant, men mere præget at sports/dykker serierne fra Omega.

Et ur som jeg med stor fornøjelse ville bruge til hverdagstøj og lidt rustikt præg!

Selvfølgelig ville jeg også tage det på på kontoret - mens det har nyhedens interesse og skal vises frem, men ellers ville jeg nok bruge det mest i fritiden.

Nu kender du jo også urets historie og kan bære det i respekt for den tidligere ejermand.

Jeg har min svigerfars gamle guldur - og bærer det altid når der er passende anledninger i den del af familien, men også en gang imellem, hvis jeg skal et eller andet, som jeg tidligere gjorde sammen med svigerfar!

Rigtig god fornøjelse med at bruge det skønne ur ved passende lejligheder!

vh baun