Urdebatten / Urforum
. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: . (/showthread.php?tid=70354)

Sider: 1 2

Forstyr ikke mine cirkler - Geodoc - 15-11-2008

"Forstyr ikke mine cirkler!"
Citatet stammer fra Arkimedes, der blev dræbt af romerske soldater, da han i dyb koncentration om løsning af gåden om cirklens omkreds bliver afbrudt af soldaterne.
Ved afbrydelsen fremsiger han de berømte ord, og i vrede over denne afvisning dræber soldaterne ham så.

Så galt håber jeg ikke det går; men Jens's ST 166.0177 er virkeligt et ur, der kan forstyrre mine cirkler.

Mine cirkler.
Det er et nøje defineret Speedmaster segment, der udgør mine cirkler, og disse forstyrres af og til af et helt anderledes ur.
..... Disse ure kalder jeg "Baun ure"
Denne benævnelse er dedikeret til Baun, der netop var den første, der kunne fremvise et ur, der virkeligt formåede mig til at se ud over "mine snævre cirkler".
Med forlov(?) har jeg lånt et billedlink fra Baun's seamasters:
İmage
Den Seamaster De Ville er rigtig irriterende. Jeg må simpelthen se den på hånden ved hvert urtræf.

En anden boldgade.
Jens's ST 166.0177 er i "samme liga" - Men helt klart en anden boldgade.
Hvor det ene ur "Emmer af forfinet elegance", ja da "Buldrer det andet af kontrolleret råstyrke".

Det er veloverlagt, at jeg har valgt formuleringen "kontrolleret råstyrke", for jeg ser netop kontrollen i designet af den hexagon formede urkasse.

Oplevelsen.
Mit øje frydes over de magtfulde materiale dimensioner, der er lige netop tangerer det bombastiske, grænsende til vulgært.
Så dvæler mit øje ved de flotte kontrollerende facetter og slibninger, der behersker og indrammer den store materiale fylde.
I det lys ser jeg elegancen i uret. Også selvom det ikke er fabrikeret som et egentligt elegant ur.
Det er snarere elegant designet.

... Og så kan man kaste sig over et gammelt sludre chatol, der har ladet sig rive med, og er begyndt at sammenligne æbler og pærer.
... mine 10 cents har blot været at se de elegante stilelementer i to vidt forskellige ure.

Tillykke til Jens, "med et ægte Baun ur" Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc

- Elbæk - 15-11-2008

Tak for en hyggelig eftermiddag Jens Icon_e_smile

Jeg kan afsløre at uret ikke holder op med at være super flot når man prøver det på. Det er et af de ure som, uafhængtigt af hvilken fokus en samling ellers har, giver en lyst til at tage et lån Icon_e_biggrin

Mvh.

Jakob

- Mif - 15-11-2008

Super fred klokke og det klær den iden grad med plo proff viserne syns faktisk den er federe med dem - Tilykke

har du glemt at skubbe kronen ind eller sidder den så langt ude ?

Mif

. - jjs - 15-11-2008

..

- Seamus_phpbb3_import15747 - 16-11-2008

Super fedt ur, som er flot med ploprof viserne, men jeg synes bestemt også at de originale er meget flotte.

Thomas

. - jjs - 23-11-2008

..

- hannover_dk - 23-11-2008

Jeg ville i alle fald sikre mig original viserne. Lad dem du bedst kan lide sidde på, men personligt ville jeg helt klart have den original - og hvis du kan finde de originale ville jeg lægge dem til side i en æske
Netop ure der ikke går 13 på dusinet af skal man have mulighed for at vise i original tilstand
vh

- Speedy - 23-11-2008

Her er min version med originale visere, selvom jeg faktisk godt kan lide Jens' med Ploproff viseren som giver lidt ekstra power!

Monteret med Omega mesh lænke.

İmage
İmage
İmage

- Tukjær - 23-11-2008

Speedy Skrev:Her er min version med originale visere, selvom jeg faktisk godt kan lide Jens' med Ploproff viseren som giver lidt ekstra power!

Monteret med Omega mesh lænke.

İmage
İmage
İmage

Benny, få nu ordnet din konto så vi kan se dine billeder. I "Tillad altid BBkoder" skal der stå ja......

- hannover_dk - 23-11-2008

Jeg synes også den er fin med ploprof visere - og bare man har de originale må man i min smag gøre som man vil - Personligt ville jeg ha originalviserne på - men det er jo helt individuelt.
vh