Urdebatten / Urforum
Korsbek Ocean Explorer - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Korsbek Ocean Explorer (/showthread.php?tid=70361)

Sider: 1 2 3 4

- Proxi - 16-11-2008

MortenKN Skrev:Hvis jeg nu køber uret - og det er jo privat i USA, ryger der så stadig told og moms på uret? for så havner det næsten på 13 jern og det syntes jeg alligevel er en slat for meget....
Jep der kommer told og moms på, så ja det bliver et noget dyrt ur Icon_e_smile

- MortenKN - 18-11-2008

Det blev sgu for dyrt alligevel....Det ER et fedt ur, men til de penge findes der alligevel et ur som jeg er endnu mere lun på.... Damasko DC66.... Den var værre....Hvor helvede finder jeg sådan et henne, og hvorfor er det altid de ure som er mest komplicerede at få fat i, man allerhelst vil ha?

- Peter - 19-11-2008

Hej

Jo sværere at de er at finde jo mere spændende, sådan er det jo nu engang. Icon_e_confused

MVH Peter

- Mads Gjødesen - 19-11-2008

Så vidt jeg ved ligger der et standard ETA 2824 i uret. Stemmer det? I så fald er 13 k da helt hen i hampen for det ur Icon_rolleyes Designet er da fedt, men uret falder da lidt til jorden med et 20 $ værk. Man kan få Sinn i samme kvalitet til den halve pris fra ny.

Anyway god jagt!

/Mads

- hannover_dk - 19-11-2008

Mads Gjødesen Skrev:Så vidt jeg ved ligger der et standard ETA 2824 i uret. Stemmer det?
/Mads
ja det stemmer
vh

- MortenKN - 19-11-2008

Det var også det jeg blev enig med mig selv om.... Så jeg venter i dag et SPRITNYT Damasko DA36 i stedet.....Og så har jeg penge til overs til næste projekt som er kørt i stilling Icon_smil

Ja det stemmer, men.... - Submersible - 19-11-2008

det er fedt med et ur, som ved et lille ryst bare går igang. Så kan det godt være at urværket kun koster 100 kr., men det er nu dejligt.

Men går man meget op i værkerne, så er det jo ikke et ur man skal købe.

Vil nu stadig mene at det er en OK pris. Og ja man kan købe et Sinn også, men det er vel designer man går efter og ikke nødvendigvis værket.

Bare min mening.

Re: Ja det stemmer, men.... - jacob jensen - 19-11-2008

Submersible Skrev:det er fedt med et ur, som ved et lille ryst bare går igang. Så kan det godt være at urværket kun koster 100 kr., men det er nu dejligt.

Men går man meget op i værkerne, så er det jo ikke et ur man skal købe.

Vil nu stadig mene at det er en OK pris. Og ja man kan købe et Sinn også, men det er vel designer man går efter og ikke nødvendigvis værket.

Bare min mening.

100% enig de to ure kan jo slet ikke sammenlignes ud fra design
som jo trods alt også betyder lidt

Hvad gør det hvis værket ikke får nogle til at falde på halen
hvis uret ellers er lækkert og falder i ens smag

Sådan ser jeg også på ORIS værket er ikke et teknisk vidunder men det ændre ikke på at jeg syntes det er et lækkert ur.

ROLEX køre jo også med rimelige simple værker hvorfor købe dem når
man kan få f.eks JLC som jo samlet set er finere Icon_question Icon_e_wink

Igen de har ikke samme design så sammenligningen er svær og køberne
går efter noget forskelligt Icon_cool

Så submersible nyd du dit korsbek i fred og ro Icon_cool

MortenKN om du skal købe et skal jeg ikke gøre mig klog på
men det skal nok ikke være på grund af værket

Men ure handler altså også om meget andet

- MortenKN - 19-11-2008

Jeg skal ikke kunne sige om en OE på et tidspunkt bliver SÅ interessant at jeg bare MÅ ha den - Lige nu kigger jeg meget på value for money og der syntes jeg bare umiddelbart at jeg kan få mere ur for mindre end hvad et Korsbek koster. Damasko er også et forholdsvis eftertragtet ur fordi produktionen er så lille og det er lidt DET jeg syntes er sjovt. Små fabrikanter med begrænset produktion af kvalitetsure til en fornuftig pris. Når jeg så ser på Korsbek, så ja er forarbejdningen af urkassen og selve designet iorden....Det er en motherfuckerkasse der ligner noget der kan holde til noget. Urværket halter måske en smule, remmen er i orden etc.. og det ER et pisseflot ur, men prisen gør det bare lidt mindre attraktivt for mig. For de 11-13K kan jeg eksempelvis få Damaskos topmodel DC66 (Hvis jeg kan finde den) og den syntes JEG bare er mere interessant fordi jeg syntes at urværk, kvalitet, design og pris hænger lidt bedre sammen... Korsbek kan sagtens indgå i min samling på et tidspunkt, men lige nu er der bare andre ure der er mere interessante i lige præcis den prisklasse og lige under.... Dermed ikke sagt at jeg ikke leder efter dyrere ure... Min hitliste hedder P.T

IWC Aquatimer 3536-2
Rolex Submariner
Damasko DC66

Og det er keepere alle sammen hvis jeg får mine snitter i dem Icon_smil

- jacob jensen - 19-11-2008

En af grundene til at jeg er vild med ORIS er at man ikke ser det så tit
og så selvfølgelig deres høje value Icon_cool
så i sidste ende handler det om hvad der er rigtigt for dig Icon_cool

De to mærker Korsbek og Damaskos kender jeg ikke det vilde til
(dem jeg har set har ikke lige været mig)
men har de set du ønsker er det bare at go for it og have noget tålmodighed til det rigtige dukker op.

Fin liste du har set op Icon_cool
altid godt at have noget at arbejde ud fra