Urdebatten / Urforum
Kopiure bestilt over nettet. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Kopiure bestilt over nettet. (/showthread.php?tid=70396)

Sider: 1 2 3 4 5

- jacob jensen - 22-11-2008

Bøden er jo intet problem hvis man bare holder sig væk fra alt det kopi SHIT Icon_evil (men ellers enig de går bare meget op i at beskytte deres store mærker)

Jeg fatter ikke folk gider det om så det er et kina kopi eller det nogle kalder en hyldest. Icon_rolleyes

Det er i dag muligt at købe et godt ur (evt. brugt) fra mennesker
som helt sikkert ikke snyder dig fra ca 3k.

Prøve man at have et KVALITETS ur Icon_cool
så gider man slet ikke kopi igen

- morgan - 22-11-2008

Jeg stoler konsekvent ikke på folk der køber kopivarer. Det er en karakterbrist. Anyways, det kan jo undre at et land som danmark ikke går forrest i kampen mod kopier ved at gøre det ulovligt for private - ligesom f.eks. italien.

Mvh Morgan

- blackpet - 22-11-2008

Der kan jo være folk som gerne vil have et Rolex men ikke har en økomomisk chance for at komme i nærheden af det. De dyre kopier er fantastisk flotte og vellignende. Det er jo ikke nødvendigvis udtryk for at man vil narre sine omgivelser.

For mit eget vedkommende har kopierne været en inspirationkilde som fik mig til at købe de samme ure originale. Det gjorde faktisk glæden over de originale meget større og interessen for kopier forsvandt da jeg havde haft et rigtigt i hånden.

Kopierne er på en måde god reklame for mærkerne og det er spørgsmålet hvor utilfredse Breitling og Rolex egentlig er!

Jeg er bare ikke enig
det er helt iorden hvis man ikke har råd til et ROLEX så skal man bare heller ikke gå med et fake og udnytte det ROLEX har skabt

Der er masser af andre gode ure men kan kaste sin kærlighed på og kopi urene er IKKE fantastiske flotte Icon_e_confused,kopiesterne udnytter noget andre har skabt og bygget op de er snyltere af værste skuffe.

Jeg nægter at tro at man gå med et kopiur og tænker det er ligemeget om andre lægger mærke til uret,gå man så for sig selv og nyder den fantastiske kvalitet eller tænker jeg giver orginalen en ordenlig hyldest Icon_rolleyes(langt de fleste kopi ure man ser er jo også af ure med en høj genkendelse faktor)

At glæden ved en orginal er=større fordi man har haft modelen i kopi
FATTER jeg ikke.

At kopi på en mærkelig måde gør reklame for de orginale er jeg til dels enig hvor utilfredse ROLEX og BREITLING er skal jeg ikke kunne sige

- Proxi - 22-11-2008

jacob jensen Skrev:Bøden er jo intet problem hvis man bare holder sig væk fra alt det kopi SHIT Icon_evil (men ellers enig de går bare meget op i at beskytte deres store mærker)
Dvs du synes det er fair at Fru. Olsen får en både fordi hun er med pensionistklubben i Italien og har købt nogle fake solbriller på et marked uvidende om at det er en kopi(ikke alle gamle mennesker der er inde i sådan noget med luksusbrands), men bare køber dem fordi hun har glemt sine egne hjemme.

Morgan Jones Skrev:Jeg stoler konsekvent ikke på folk der køber kopivarer. Det er en karakterbrist.
Icon_rolleyes Icon_rolleyes Er det ikke lidt en overdrivelse, - karakterbrist ligefrem.. Hvis det er en karakterbrist så er alle lovovertrædelser vist en karakterbrist, - inkl folk der kører 111km/t på 110km/t, det er jo det er rene dødskørsel!? Icon_rolleyes

Proxi Skrev:
jacob jensen Skrev:Bøden er jo intet problem hvis man bare holder sig væk fra alt det kopi SHIT Icon_evil (men ellers enig de går bare meget op i at beskytte deres store mærker)
Dvs du synes det er fair at Fru. Olsen får en både fordi hun er med pensionistklubben i Italien og har købt nogle fake solbriller på et marked uvidende om at det er en kopi(ikke alle gamle mennesker der er inde i sådan noget med luksusbrands), men bare køber dem fordi hun har glemt sine egne hjemme.

Nu tror jeg ikke at selv gamle damer ikke kan regne ud at når de køber
et par solbriller fra en af de store klassiske modehuse på et marked til 10 kr,af en mand i fedtede undertrøje at så er det et KOPI(på spidsen) men det er dit tilfælde vist også.

Elbæk kan have ret i at bøderne er vilde dernede men jeg man indrømme at jeg forståelse for begge sider

Mode er en stor forretning i ITALIEN (måske den største de har)og ITALIENs økonomi er ikke den bedste så selvfølgelig beskytter de den så godt de kan.

Det gør de store firmaer herhjemme jo også LEGO og andre
(selvom om bøderne er mindre)

Det handler om at man sætter sig ind i det land man besøger holdning til kopivare nogle rejse selskaber oplyser også om det har jeg hørt

- Mif - 22-11-2008

det der bare sjovt med Italien er at både i Venedig og Rom står der masser af gade sælger fra Nigeria og sælger kopi vare uden at nogle myndighed griber ind -

så hvad er moralen - at italien accepterer at der sælges kopi vare men det er forbudt at købe -

- Elverdam - 22-11-2008

Nu ved jeg godt at det drejer sig om ure her, men hvad så med kopimedicin?
Det er i store træk samme sag. Er det en karakterbrist at købe Pinex frem for Pamol?
Det er en billigere kopi. Men resultatet er det samme.

Et kinesisk kopiur kan (formentlig) også godt vise klokken.

Men er det i grunden ikke en lidt gennemtærsket diskussion?
Spørgsmålet gik jo på om det var ulovligt eller ej.

- 3F - 22-11-2008

For ca. 1 måned siden dumpede der en husstandsomdelt A5 tryksag fra et Engelsk firma med kopi designermøbler ind af postkassen, sammen med alle de andre postomdelte reklamer. IMO - det er squ for langt ude i hampen.
Hvis det er tilladt så er det vel også tilladt at importere ure, smykker, tøj etc.

Forøvrigt - omkring Italien og bøder for kopivarer - så er de kæmpebøder de uddeler jo helt urealistiske, og handler nok mere om at flytte focus fra den kæmpe kriminalitet og korruption som er helt ude af kontrol.

- hannover_dk - 22-11-2008

Elverdam Skrev:Nu ved jeg godt at det drejer sig om ure her, men hvad så med kopimedicin?
Det er i store træk samme sag. Er det en karakterbrist at købe Pinex frem for Pamol?
Det er en billigere kopi. Men resultatet er det samme.

Et kinesisk kopiur kan (formentlig) også godt vise klokken

Men er det i grunden ikke en lidt gennemtærsket diskussion?
Spørgsmålet gik jo på om det var ulovligt eller ej.
Kopi medicin er vist ikke lige aktuel i den diskution. Her er der jo klare regler. Når et præparat har været på markedet et vist antal år (jeg tror 5 - men skidt med det) så må andre kopiere det og sælge det under andet navn. Dette er en regel som skal beskytte den som skaber produktet, så de har nogle år alene på markedet - og derefter beskytte kunderne så der opstår en fri konkurrence, så det har intet med kopi i den forstand som vi taler om med ure.

Jeg vil ikke ret gerne kaldes moralist bare fordi jeg er klar modstander af misbrug af andres rettigheder. DK burde have et forbud, også mod privat import af sådanne varer. Jeg ved godt det kan overtrædes, og det kan jo så mange ting, men vi har selv så fint design, at vi ikke har interesse i at fint design frit skal kopieres. Det er ikke så meget den oprindelige fabrik jeg har undt af, Rolex f.eks. overlever givet fint - det er princippet at når nogen har et top dsign - svanen - æget som stole - så er det surt at de ex frit kan sælges som billige kopier i UK

vh