|
Den længe ventede Ploprof - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Den længe ventede Ploprof (/showthread.php?tid=71431) |
Re: Den længe ventede Ploprof - Mads Gjødesen - 27-03-2009 Råt design og tro mod originalen. Jeg syntes det er fedt, men desværre er moden med store ure og relancering af gl. modeller knækket over /Mads Re: Den længe ventede Ploprof - Geodoc - 01-04-2009 peter g Skrev:hej jeg har et spørsmål hedder det kun ploprofOmegas side kalder uret, Seamaster - 600 "Ploprof" Den mere formelle reference er: ST 166.0077 Det underlige ord "Ploprof" stammer fra fransk, og er en sammentrækning af: # Plonger (dykker) # Professionelle altså: det professionelle dykkerur. Modellen er en genoptagelse af en tidligere, der var i den internationale kollektion fra 1970 - 1979; men nu teknisk opdateret og med ny værk teknologi. peter g Skrev:... og hvad vejerDet vejer ca. 175 g med netlænke. Uret er 54 x 45 x 15 mm. Den nævnte udbudspris er nok i overkanten ..... OBS! - alle informationer er om den oprindelige model Med venlig hilsen - Geodoc PS ! - Husk Omega Link Centralen Re: Den længe ventede Ploprof - columbo - 01-04-2009 Der er nogen der mener at en 2 aldrig kan leve op til en succefuld 1, men personligt er jeg solgt og har bestilt uret hos min lokale AD. Re: Den længe ventede Ploprof - Geodoc - 01-04-2009 Columbo Skrev:Der er nogen der mener at en 2 aldrig kan leve op til en succefuld 1, men personligt er jeg solgt og har bestilt uret hos min lokale AD.Respeeekt! Med venlig hilsen - Geodoc Re: Den længe ventede Ploprof - peter g - 01-04-2009 det vil sige der er ikke noget ur det skal løse som semaster po eller osv. Re: Den længe ventede Ploprof - Geodoc - 01-04-2009 peter g Skrev:det vil sige der er ikke noget ur det skal løse som semaster po eller osv.Korrekt! - Ploprof er en ny udgave af en tidligere model. Vi kan glæde os over at Omega programmet fortsætter og er blevet udbygget med endnu et imponerende ur. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Den længe ventede Ploprof - Nicolai - 02-04-2009 Nu har jeg ventet på denne Ploprof, siden Basel sidste år. Og nu kan den endelig leveres her i April, og den er bestilt hos min AD. Glæder mig til at få verdens fedeste dykker klokke på mit spinkle håndled Midt i en Ploprof-tid - Geodoc - 02-04-2009 Midt i en Ploprof-tid Faldt lige over en stribe dykkere. (Cronocentric) Klik: Link til Cronocentric Hvis jeg engang får Speedmasters nok .... var her måske en linie(?) til efterfølgelse, Kan faktisk godt li' linien og sammenhængen med en Ploprof i rette "sammenhæng". God fornøjelse Med venlig hilsen - Geodoc Re: Den længe ventede Ploprof - Geodoc - 05-04-2009 Flere nyheder (80 sider) fra Omega, Basel Fair 2009: Klik: Omega presse fra Basel Fair 2009 Omfatter: - 40 året for månelanding - Den nye PloProf - 10 år med Coaxial escapement - Constellation (desværre bling & diamanter) Med venlig hilsen - Geodoc Re: Den længe ventede Ploprof - olsen - 07-04-2009 Var inde og se det nye Aqua Terar med caliber 8500 og det er satme et flot værk. Det er virkeligt synd, at selvsamme værk i PloProof'en skal gemmes bag en (flot) bagkasse istedet for et safirglasbagstykke. |