|
Hvilket kan du bedst lide? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Hvilket kan du bedst lide? (/showthread.php?tid=71538) |
Re: Hvilket kan du bedst lide? - Elbæk - 07-04-2009 Nr 3. Kasseformen, viserne og skivelayoutet er hver især mine absolutte farvoritter blade de mange muligheder som Omega har tilbudt igennem tiden - i kombination opnår man, i mine øjne, et sublimt ur. Jeg har selv to "dress" med præcis samme kasse, visere og skivelayout, med den tilføjelse at der er tal ved 3, 6, 9 og 12. Over 50% af min samling har samme kasse som nr. 3. og ca. 80% har subdial. Mvh. Jakob Re: Hvilket kan du bedst lide? - ib1340 - 07-04-2009 jeg kan ikke fremhæve den ene frem for den anden syntes at dine ure er flotte hver for sig smag og behag vil altid være forskellig hilsen Ib Re: Hvilket kan du bedst lide? - Tommy Munk - 07-04-2009 Klart nr. 3 - Den lille sekundviser nedsænket i den skive er en fed detalje. Flot skive og kasseform /Tommy Re: Hvilket kan du bedst lide? - Peter - 08-04-2009 Hej Baun Klart den med sort urskive, men lænken skal langt væk fra det ur. MVH Peter Re: Hvilket kan du bedst lide? - Speedy - 08-04-2009 Nummer 3 og 1 i nævnte rækkefølge. Argumenterne har været givet af andre, og jeg er helt enig. Kunne gog godt tønke mig at se urene fotograferet i nøjagtig samme position forfra. Re: Hvilket kan du bedst lide? - hannover_dk - 08-04-2009 peter Skrev:Hej BaunJeg holder mig til nr 1 eller 3 (og skal jeg vælge der liver det nr 1) - men ja - fy for putgarten for en lænke på den sortskivede vh Re: Hvilket kan du bedst lide? - baun - 08-04-2009 Speedy Skrev:Nummer 3 og 1 i nævnte rækkefølge. Argumenterne har været givet af andre, og jeg er helt enig. Når jeg nu får dem hjem og "tørret lidt af" - sat en rimelig rem på og poleret glasset skal jeg se om ikke der kan blive tid til både et gruppebillede og et i samme vinkel af hvert ur. vh baun Re: Hvilket kan du bedst lide? - baun - 22-04-2009 Jeg har nu hentet alle urene .... Så når jeg nu kommer hjem og får den tørret af og fotograferet - skal i bare se. Umiddelbart ser de alle godt ud - en af dem har ikke søuhyre bagpå - men hvilken - tror du? Ingen præmie - men stor ære at tjene! vh Baun Re: Hvilket kan du bedst lide? - baun - 24-04-2009 Baun Skrev:Jeg har nu hentet alle urene .... Nå den udfordring .... var for stor! Nå men så kommer resultatet i næste afsnit. vh Baun Re: Hvilket kan du bedst lide? - baun - 24-04-2009 Her er så billeder fra ens vinkler og bagside: Seamaster 30 mm fra 1961 med den rem der fulgte med: ![]() ![]() ![]() Seamaster 30 fra 1963 med sort skive nu med sort rem: ![]() ![]() ![]() Seamaster 30 mm fra 1957 med original og ret speciel Omegarem og det originale spænde - det er blevet en keeper. Sad den rem og spænde på uret da det forlod forretningen?: ![]() ![]() ![]() ![]() Seamaster 30 mm fra ca 1962 på en ny strudserem. Skal have nyt glas - men her er den alligevel: ![]() ![]() ![]() og her alle 4.... ![]() vh Baun |