|
Skal skal ikke? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Skal skal ikke? (/showthread.php?tid=71676) |
Re: Skal skal ikke? - Joepete - 30-04-2009 Jacob, jeg kan godt forstå dit dilemme: Trangen til at prøve nyt, opholdt imod tilfredsheden med det man har ... Hvad skal man gøre ? I sidste ende, så kan du kun selv træffe afgørelsen ... Mit besyv: Behold dine ure - eller sælg dem og prøv det Rolex som du kigger på. Lad så den sum være din "investering" eller "faste bund". Suppler derudover denne sum med en "hobby-sum". Det kunne være ure, som ikke er så dyre, men som har en værdi for dig som samler. Et godt bud - som nævnt ovenfor - kunne være Oris vintage. Du holder meget af mærket, så hvorfor ikke fordybe sig lidt i tidligere tiders modeller ? Off topic: Hannover, lækre Ollech & Wajs ure du har ! Det mærke er underligt overset - og giver god smæk for skillingen Har kun en enkelt O & W - super value for money !
Re: Skal skal ikke? - hannover_dk - 30-04-2009 Joepete Skrev:Hannover, lækre Ollech & Wajs ure du har ! Det mærke er underligt overset - og giver god smæk for skillingenJa O&W er value for money og et spændende mærke, i en periode ejer af Breitling design og maskiner, ofte stor leveranør til militærfolk, og med hr Wajs overlevene i mange år og aktiv deltager osv osv Jenny - som jeg også finder sjov, er ofte tæt knyttet med deres divers - gentager lige dem, og de er ikke voldsomt dyre, men flotte og gode ![]() ![]() samt ![]() ![]() ![]() off topic til spørgsmålet måske men alligevel ikke vh Re: Skal skal ikke? - jacob jensen - 01-05-2009 Det bla er det med ET ur til det hele der også tiltaler mig med DSeren, samt at det var Rolexs diver design der tændte mig på divere. Jeg egner mig ikke til at mange men så billigere ure jeg får ikke gået med dem,og er mere til lidt men dyrere ure. JLC vintage syntes jeg er smukke de er bare for små til mig og min smag,Polaris er juvelen som jeg aldrig få men i guder hvor er den smuk (tjek den nye" som bo har til salg herinde så behøvede jeg ikke andet Men let er det ikke har haft mit JLC på hele aften,og jeg er stadigvæk så vild med den klokke,det matcher perfekt med mit oris (just skruerne sidder ens på urene JLCet har dog en ekstra) Jeg får ikke flere penge til ure der er mange andre ting der også skal gøres,og så syntes jeg heller ikke rigtig at det kan forsvares over for familien. Men jeg læser med stor interessen jeres indlæg og ser jeres billeder om jeres vinkel og de valg man må tag. Re: Skal skal ikke? - hannover_dk - 01-05-2009 jacob jensen Skrev:Det bla er det med ET ur til det hele der også tiltaler mig med DSeren,Allle dine argumenter som ikke er med i citatet her er jo 100% OK på nær det jeg citerer.- Jeg tror ikke du er en type til ET ur.Hvis du er så er det da et nemmere valg og en kedeligere ur fremtid vh Re: Skal skal ikke? - Peter - 01-05-2009 Hej Jacob Når du er nået hertil er det fordi at du vil have en Rolex Deepsea, så sælg din JLC, og behold din Oris, da Orisen er den der startede din interesse, så den skal du aldrig sælge, da den model du har er ret sjælden, hvorimod JLCen kan du altid finde igen, og hvis der mangler noget fra JLC op til Deepsea, så udskyd dit næste bilkøb og køb Deepsea istedetfor, men bare min mening til en Oris fan. MVH Peter Re: Skal skal ikke? - Len - 01-05-2009 Jeg er meget enig med Peter, men spørgsmålet er om det hænger sammen økonomisk, hvis du ikke vil sælge din Oris og ikke vil skyde flere penge ind i ure end du har gjort nu. Det gør det nok ikke. Det er svært med ure, da de fleste af os nok altid har et nyt i tankerne vi godt kunne tænke os. Hvis jeg havde håndled till et DS tror jeg jeg villle sælge både Oris og JLC og så købe et DS. Hans H Re: Skal skal ikke? - jacob jensen - 01-05-2009 Det er nemlig lige det der mangler knaster hvis jeg kun sælger mit JLC. Mit JLC vil jeg mene kan sælges for imellem 30-35k mit ORIS er jeg lidt mere i tvivl om da der ikke er mange til salg, men tror det ligger imellem 10-15k. Så hvis der skal et DS i winderen så skal begge 2 sælges for de bliver jo solgt idag for ca 40-45k. Re: Skal skal ikke? - Sociologen - 01-05-2009 SKAL Jeg ville absolut gå efter Rolex'en - en super, super fed klokke IMO. Jeg kan ikke rigtigt se årsagen til, at urene skal 'passe sammen'. Medmindre du altså har intention om at oparbejde en samling ure, der kompleterer hinanden, og dette er ikke din hensigt, hvis jeg læser dig korrekt. Omvendt kan jeg godt følge argumentet om, at Oris'et vil skabe et tomrum - primært fordi det var dit første ur, men også fordi det er... ORIS Venter spændt på føljetonen. GOD 1. MAJ Re: Skal skal ikke? - jacob jensen - 01-05-2009 Ja det gør jeg også Men selvom om der skulle lande en DS i winderen så vil ORIS og JLC altid betyde noget særligt i mit sære urhjerte Nej jeg skal ikke have en samling men det med knapperne ser bare godt ud når de sidder i winderen Re: Skal skal ikke? - HG - 01-05-2009 SKAL!!! Du har længe snakket om det Rolex og som Peter skriver kan du sagtens finde de andre igen. Rolex`en vil passe godt til dig den har en god størrelse mellem JLC`en og Oris`en. SÆLG SÆLG og KØB Og det at kun have et ur, betyder ikke at det er kedeligt |