|
Flightmaster 911 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Flightmaster 911 (/showthread.php?tid=71941) |
Re: Flightmaster 911 og WIS - hannover_dk - 07-06-2009 Geodoc Skrev:Jeg har tit set det der WIS uden at ane hvad det var, andet end at W'et jo nok var watchSpeedy Skrev:Du har jo åbenbart en tendens til at have gode urvenner derude, som ved hvad du har brug for og som så finder det til dig.Det er meget tæt på. Der er nogle af mine "fellow WIS", der skubber lidt på, når jeg sidder og fedter lidt for længe med forberedelserne Nå nu fandt jeg det da på Timezone - med mindre det kan ha andre betydninger? Watch Idiot Savant (Idiot Savant kan vi lige nappe med fra nettets definition: 1: a person of learning ; especially : one with detailed knowledge in some specialized field (as of science or literature) 2: a person who is highly knowledgeable about one subject but knows little about anything else Linken er lidt sjov da der er mange gode beskrivelser af fænomenet http://www.timezone.com/library/archives/archives0058 vh Re: Flightmaster 911 - Loncar - 07-06-2009 Hej Torben, tillykke med klokken. Det er lige spot on i din samling. Jeg forstår så godt din fascination - jeg er ligeledes helt vild med min 910'er. Og de er bestemt ikke ens. Jeg går lidt og tænker i en seamaster cal. 1040 eller en månefase (en af de gamle i noget superdress guld). Eller måske en plain sort planet O. Der er heldigvis mange gode modeller endnu. Tillykke. Re: Flightmaster 911 - Geodoc - 09-06-2009 En retrospektiv "andels udstilling", som foreslået af Baun. Ku' dette være en måde, at organisere det på? Til opskriften skal bruges: # et stort bord (flere sammenstillede) ca 1 x 5 meter # et stykke klæde, filt, nervøst fløjl, velour ell. lign. # rødt(?) gavebånd & tape. 1) bordet dækkes med klæde 2) med gavebånd inddeles bordet i en matrice 3) deltagerne udfylder matricen med medbragte ure og info-skemaer. Matricen kunne se således ud: ![]() Hver bidragyder udfylder nedenstående skema om sine ure, og lægger skemaet ved uret. ![]() Nedenfor ses et udfyldt skema, som eksempel: ![]() Temaet kunne dyrkes videre, ved at der lægges info-skemaer i matricen; der hvor ingen kan udstille et ur. Sikken en diskussion om hvorfor ingen er brændt varm på netop dette ur osv, osv. Oplægget kan selvfølgelig bruges for flere mærker, eller eventuelt som et tema for UR10. Ku' det her være en god? måde at organisere det på? med venlig hilsen - Geodoc Re: Flightmaster 911 - pbr - 09-06-2009 Geodoc Skrev:En retrospektiv "andels udstilling", som foreslået af Baun. KANON idé af Baun og dig - uanset om det laves i UR10´s regie eller som et "snævert" Omega rally !!! Jeg tilslutter mig gerne og håber så, at der ikke "går ged" i min planlægning som under sidste Ur-rally Geodoc, din(e) matrice/skemaer er tæt på at være genial(e) i al sin/deres enkelthed - er det noget du evt. skulle ligge med digitalt og som du kunne lokkes til at sende på mail ? Den kunne være svaret på mine overvejelser i forbindelse med at katalogisere min egen beskedne samling (og jeg er ikke selv nogen "ørn" til at lave sådan noget). Re: Flightmaster 911 - baun - 09-06-2009 Jeg kan godt se det Torben.... men jeg gruer lidt for at skulle udfylde matricen for 70 ure.... ikke mindst da jeg jo allerede har stort set samme dokumentation i mit kartotek og på nettet .... en 3. version Men ideen om at opfordre udstillere til at vedlægge dokumentation - og et tilbud om din matrice er virkelig en god ide. Men border skal altså være dobbelt så langt - I herning måtte jeg virkelig lægge urene tæt for at holde mig på 3 meter - der er jo kasser og boxe og andet tilbehør - også Der skal også være felter til Geneve og ure uden model! vh Baun Re: Flightmaster 911 - baun - 10-06-2009 Hmmm.... man kunne vel også klare sig uden boxe mv. Og så holder ideen jo noget bedre. Det må vi tænke over vh Baun Re: Flightmaster 911 - Peter - 10-06-2009 Hej Geodoc Kan der muligvis være forskel på numrene når vi taler gule visere kontra orange chronograph visere, som jeg ved findes i begge versioner, da jeg ved at Stou har et eksemplar af 911 med gule Chronographvisere der er 100% original, med hensyn til GTG synes at vi skal mødes her hos mig sidst i juni eller først i juli på en lørdag, til et GTG med Omega Rolex og selvfølgelig Panerai selvom Geodoc ikke er den store fan af Panerai, men interesserede synes jeg skal komme med en dato på et lille urmøde hos mig, hvis det har nogen interesse, så kan vi grille i haven. MVH Peter Re: Flightmaster 911 - baun - 10-06-2009 Lyder spændende med GTG - Gril....bare kør løs med dato! Men Peter har du plads til alle de Omegaer - og et bord på 5 meter..... Det er jo lidt mere end den smule Rolexer vi samlede sidst! Nå spøg til side, jeg tror at vi vi skal lave sådan et Omega-bord skal vi satse på næste Ur Rally. Dels for at få pladsen, men jo meget mere for at få alle (eller flest mulig) Omega samlere og ejere med - jeg forestiller mig et bord med over 500 Omegaer. Nye og Vintage - og det er jo netop styrken ved Torbens opsætning. Alle kan være med. vh Baun Re: Flightmaster 911 - pbr - 10-06-2009 peter Skrev:Hej Geodoc Et GTG i Horsens er jo en gylden lejlighed for mig - dog er jeg væk fra den 3. juli til og med den 12. juli (så det ville være perfekt, hvis det ikke blev placeret i disse dage Re: Flightmaster 911 - hannover_dk - 10-06-2009 Baun Skrev:Lyder spændende med GTG - Gril....bare kør løs med dato!GTG er altid hyggeligt, men den der store Omega visning bør være på et møde for alle. Om det så er et Omega møde et sted alle kan få plads - gerne arrangeret bare af Omega folket - åbent for alle med den lyst til at se den store ur-udstilling, eller urrally 2010 eller hvad det kommer til at hedde er mindre betydningsfuldt. Det er nok lettest af få mange med på det helt store rally. På et GTG kan alle da tage det med de vil, og det kan altid være superhyggeligt, men den store satsning bør være for alle synes jeg vh |