Urdebatten / Urforum
Newcomming - Omega Vintage - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Newcomming - Omega Vintage (/showthread.php?tid=72386)

Sider: 1 2

Re: Newcomming - Omega Vintage - Geodoc - 24-08-2009

hannover_dk Skrev:
Geodoc Skrev:Tror (sgu) at jeg får gjort noget ved den dokumentation.
Med venlig hilsen - Geodoc
Tror du så ikke at Omega lige har bestemt at det er for stort et arbejde med Certifikater - og har meldt tilbage at de har indstillet den service - Aber doch Icon_cry
Ærgeligt nok, jeg vil nok lige se om jeg ikke kan lokke en sidste service ud af nogle af de der har været så flinke dernede, men generelt er det slut
vh
.... Verdamt --- Men man må jo kende sin besøgelsestid Icon_cry

Re: Newcomming - Omega Vintage - baun - 24-08-2009

Geodoc Skrev:@ Baun.
Reparations papirer fra Omega er den allerbedste dokumentation.
Det fastslår med 7-tommer søm, at uret er autentisk, for ellers ville omega ikke ha' rørt det med en ildtang.
Er lidt spændt på om rep. papiret også indeholder informationerne om produktion og første levering Icon_question

Det gør det ikke i mit tilfælde - mærkeligt nok. Man skulle jo mene at når der renoveres for godt 6K kunne lidt extra service godt følge med. Faktisk skriver man slet ikke værknr og kassenr på papiret, så det kunne i realiteten være et helt andet ur det omhandlede! Lidt ringe vil jeg mene!

vh Baun

Re: Newcomming - Omega Vintage - Speedy - 24-08-2009

Baun Skrev:
Geodoc Skrev:@ Baun.
Reparations papirer fra Omega er den allerbedste dokumentation.
Det fastslår med 7-tommer søm, at uret er autentisk, for ellers ville omega ikke ha' rørt det med en ildtang.
Er lidt spændt på om rep. papiret også indeholder informationerne om produktion og første levering Icon_question

Det gør det ikke i mit tilfælde - mærkeligt nok. Man skulle jo mene at når der renoveres for godt 6K kunne lidt extra service godt følge med. Faktisk skriver man slet ikke værknr og kassenr på papiret, så det kunne i realiteten være et helt andet ur det omhandlede! Lidt ringe vil jeg mene!

vh Baun

Lidt sjovt Per, for på det ur jeg har med reperationspapirer fra Omega står der både reference og serienummer på papirerne. Så der er åbenbart ikke helt styr på procedurerne?

Mht. om de skulle verificere skriftligt at det hele hænger sammen tror jeg ikke værkstedet går så meget op i den slags, det er jo ikke "vintage afdelingen" der laver service. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad der foregår dernede?

Ingen tvivl om at de kun rører originalt Omega på fabrikken, men om det hele er autentisk, altså hænder sammen fra urets fødsel tror jeg ikke de hænger sig så meget i. Der kan jo være skiftet dele undervejs, ja sågar skive og kasse måske. Og det tror jeg stadigvæk godt de vil servicere, de skifter jo selv hårdt ud nogen gange!

Men ingen tvivl om at ure der har fået lavet service bliver blåstemplede på den måde, ikke mindst af høj værdi for samlere!

Og forresten Per, fra en anden tråd; Din JEDI ser herregodt ud på Omega Mesh, det har jeg haft på den!

Re: Newcomming - Omega Vintage - baun - 24-08-2009

På min følgeseddel står kun referencenr: 176.005

Ja jeg tror den ville være super på en mesh lænke - og dem kan man jo vist nok stadig skaffe.

vh Baun

Re: Newcomming - Omega Vintage - baun - 25-08-2009

Opdateret historie:

”Omgangsur”

Vi (JEDY og jeg) kan ikke konkurrere med John Hanovers Speedy, men lad mig alligevel lige skitsere urets rejse:

2006 – 22. december siger fakturaen fra Omega at uret er totalt renoveret

2007: Jeg mødte det første gang hos Bo Mølbak hvor Bo viste mig uret som kom direkte fra total renovering på Omega fabrikken. Jeg havde ikke lige en stak penge den dag og måtte lade det ligge!

2008: 29. januar Benny B. købte det og jeg så det på et urtræf

2008: Benny solgte/byttede uret til Peter Halse

2008: 28 juli Peter Halse solgte uret til Søren Ingvardsen – og jeg genså uret i hans varetægt – det var vist egentlig først der jeg begyndte at se dets kvaliteter

2009: 17. maj Søren byttede uret til Mads Gjødesen

2009: 4. august Jeg byttede med Mads – så nu er det altså her – og her bliver det i hvert fald foreløbig!

Fandt lidt info i denne tråd - den er fra da Benny købte uret. Morsom læsning:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=5534&p=33593&hilit=jedi#p33593" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=5534&p=33593&hilit=jedi#p33593</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

vh Baun

Re: Newcomming - Omega Vintage - Mads Gjødesen - 26-08-2009

Hej Baun
Tillykke med uret. Håber du er tilfreds og jeg er sikker på du sætter langt større pris på det end mig, hvor det bare samlede støv Icon_e_sad

En lille korrektion til din datoliste. Jeg byttede med Søren senest d. 20. eller 21. maj. Kan se jeg har listet uret jeg byttede med Søren som solgt d. 21/5 her på salgssiden. Jeg får det ikke altid pillet af samme dag, så vil mene det er handlet før d. 23/5. Desuden mener jeg det var en weekend og så er vi tilbage omkring d. 16-17/5. Anyway...en dag fra eller til Icon_e_wink

/Mads

Re: Newcomming - Omega Vintage - baun - 26-08-2009

Mads Gjødesen Skrev:Hej Baun
Tillykke med uret. Håber du er tilfreds og jeg er sikker på du sætter langt større pris på det end mig, hvor det bare samlede støv Icon_e_sad

En lille korrektion til din datoliste. Jeg byttede med Søren senest d. 20. eller 21. maj. Kan se jeg har listet uret jeg byttede med Søren som solgt d. 21/5 her på salgssiden. Jeg får det ikke altid pillet af samme dag, så vil mene det er handlet før d. 23/5. Desuden mener jeg det var en weekend og så er vi tilbage omkring d. 16-17/5. Anyway...en dag fra eller til Icon_e_wink

/Mads

Jeg korrigerer - det var Sørens best guess!

og tak - jeg håber også det du fik var som forventet.

vh Baun