|
Zenith - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Zenith (/showthread.php?tid=73766) |
Re: Zenith - Lars - 02-05-2010 Du siger blot tid og sted så skal jeg se om jeg kan være med. Re: Zenith - Claus larsen - 23-05-2010 Når jeg nu skulle holde nallerne fre den mærkelige De Luca. Ja så måtte jeg jo finde noget andet. Det blev så denne her perle. Købt af en meget venlig Tysker. Han har en mere som jeg håber på at jeg kan få nallerne i. Men jeg må nok lige omkring Chronomaster/Jesper. så jeg ikke brænder nallerne Den jeg har fået i hus er Zenith Rainbow 02.0470.400 Uret står næsten som nos. Ydremere har den fået service hos Zenith, alle papirlapper tests und so weiter er med. Eneste minus er en fummelfinger der har revet kaven lidt i en skrue. Så lige lidt fotos ![]() ![]() Så lige lidt af den sparsomme Zenith samling. ![]() Så må jeg se og få fundet et De luca. Den skal bare i samllingen Den som også ligger og venter er denne her .Så har Bjarne også en som jeg vil have fat i. Men det er jo skønt når folk siger de vil købe, men glemmer og sætte penge ind Fremover bliver det Rolex, JLC og Zenith C Re: Zenith - Joepete - 23-05-2010 Den er lækker, Claus Re: Zenith - Claus larsen - 23-05-2010 Ja John, Jeg skulle bare prøve en Zenith, godt nok gik der lidt mere end en måned før den kom på armen. Men herefter ver jeg solgt, og selv fruen mener nu de er meget søde de Zenith Og indrømmet. Jeg har lidt svært ved og se noget der kan nå dem.(måske lidt for snæversynet) men det er noget rigtigt kram for mig. Det kan måske også skyldes Baun, som jag havde en rigtig god sluder med, vedr vintage Omega. Jeg har aldrig kunne holde på Omega. Prøv dog noget andet. Hvis du vil se Omega er du velkommen. Hans anbefalinger var faktisk Longines eller Zenith. Så valget blev Zenith. Det er heller ikke helt umuligt andet,at der kommer vintage Zenith i kassen. Er der nogle der kender til bøger fra Zenith. Re: Zenith - dwndler - 24-05-2010 Citat:Er der nogle der kender til bøger fra Zenith. Jeg har denne http://www.amazon.co.uk/Zenith-Swiss-Watch-Manufacture-Since/dp/8862080697/ref=sr_1_4?ie=UTF8&s=books&qid=1274682536&sr=1-4 og så vidt jeg ved, er det eneste bog om Zenith, som er skrevet. Jeg har også par kollektions kataloger og en poesi samling på fransk om Zenith fra 1920'erne, men Zenith: Swiss Watch Manufacture Since 1865 er eneste bog om Zenith ure, med masser af billeder og historie. Re: Zenith - baun - 25-05-2010 Herligt at se gode Zenith ure. Et af de mærker som får for lidt opmærksomhed efter min mening. Det selvfølgelig især chronograferne med det fornemme værk - og med historien om at Zenith leverede Chronograf værker til Rolex, som er i fokus. Men begynder man at kigge nærmere på Zenith er der rigtig mange fine Vintage ure som kan købes. Jeg ved ikke hvor meget stof der er på nettet og i bøger. Jeg ved heller ikke hvordan det er med reservedele, men lækre ure det er det sandelig. vh Baun Re: Zenith - Mads Gjødesen - 25-05-2010 Lars Skrev:kan jeg kun anbefale Øhh har jeg drukket af natpotten eller sidder den viser på månefasen ikke meget skæv i forhold til skiven? /Mads Re: Zenith - Lars - 25-05-2010 Hej Mads. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det.... men lidt af potten må du ha' fået, og dog ja den er ikke helt 100% centreret, men det vil man se på mange ure når de bliver så meget forstørret, og der er noget at sammenligne med. I dette tilfælde har du kanten på skiven og der er den ikke centreret, det er jo normalt skjult af viseren. Så er det lige hvor tit har du noget at centrere til??? Uanset så er jeg glad og vældig tilfreds med uret, det har aldrig været lukket op, trods det er der også rust på viseren når vi nu skal gå i de sko der klemmer, og da der er glasbagkasse, kan jeg jo se der ikke har været vand i uret... Bevars dem der bare sidder og ser på uret for at finde fejl, ja så er der jo ikke noget ur der er godt nok... Ej heller PP kan jeg så sige, eller bedre, har jeg konstateret...! Jeg bruger ikke lup når jeg skal se hvad klokken er, men jeg kan polere Rolex op... du ved lige som med den der fine maskine nogle har.... Re: Zenith - Claus larsen - 05-06-2010 Ja så er det ganske klart. Denne her ruller ind af døren i næste uge. ![]() ![]() ![]() Ud over det, skulle der gerne komme to mere en GT Flyback og en som i får og se, når jeg har været omme i det mørke Jylland. Håber jeg Re: Zenith - hannover_dk - 05-06-2010 En fætter et stykke hen ad vejen ![]() ![]() vh |