Urdebatten / Urforum
Remme & lænker til Sub 116610 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Remme & lænker til Sub 116610 (/showthread.php?tid=74898)

Sider: 1 2 3

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - Finetime - 08-11-2010

phrede Skrev:
Finetime Skrev:Undskylder mine udtalelse men disse du har købt passer på ingen måder dit ur Icon_e_sad Icon_e_sad
Jeg ser det som ren hærværk,, så det er en "no go" fra min side synes det er ok at skifte mellem nato/ rem el. lænke til tider.... Hvis du endelig skal skifte til en anden slags lænke end den der følger med skal det være en rolex lænke...

Men dit ur du bestemmer Icon_e_wink Icon_e_wink blot min mening.

Jeg er ikke heeeelt uenig med dig... Men nu er det lidt et forsøg, og bliver jeg glad for at have en jubilee lænke på, så vil jeg købe en original.
Men jeg synes at det er værd at bemærke at en original jubilee lænke koster i omegnen af 11k, dernæst tror jeg slet ikke at man kan få en president-lænke fås i stål...

Fair nok og du har ret i det sidste Icon_e_wink

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - Mads Gjødesen - 08-11-2010

Det er ok at forsøge sig lidt frem, men det er sjældent en Jubilee gør noget godt for en Rolex sportsmodel i mine øjne. Men der er jo ingen skade gjort ved at skifte lidt, så fred være med det Icon_e_wink

Vær lige obs på at du ikke skal knalde en lænke på med endestykker, der matcher en model med stifthuller, på en nyere Rolex uden stifthuller. Den er let nok at montere den, men kræver en skævbidder samt et sæt defekte endestykker, at afmontere den igen Icon_e_confused Ud fra billederne kan jeg se det måske kan give problemer på et 116610.

/Mads

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - phrede - 08-11-2010

Mads Gjødesen Skrev:Det er ok at forsøge sig lidt frem, men det er sjældent en Jubilee gør noget godt for en Rolex sportsmodel i mine øjne. Men der er jo ingen skade gjort ved at skifte lidt, så fred være med det Icon_e_wink

Vær lige obs på at du ikke skal knalde en lænke på med endestykker, der matcher en model med stifthuller, på en nyere Rolex uden stifthuller. Den er let nok at montere den, men kræver en skævbidder samt et sæt defekte endestykker, at afmontere den igen Icon_e_confused Ud fra billederne kan jeg se det måske kan give problemer på et 116610.

/Mads

Lidt sjov i gaden skader jo ikke. Nu må vi lige se hvordan det kommer til at se ud...

Og tak for advarslen Icon_e_wink

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - phrede - 09-11-2010

Mads Gjødesen Skrev:Det er ok at forsøge sig lidt frem, men det er sjældent en Jubilee gør noget godt for en Rolex sportsmodel i mine øjne. Men der er jo ingen skade gjort ved at skifte lidt, så fred være med det Icon_e_wink

/Mads

Jeg synes nu ikke at en jubilee ser heeeelt tosset ud... Dog kan jeg ikke finde et billede af en sportsmodel med president:
(Og ja, jeg er godt klar over at ét af billederne er en pinlig hommage og ét er et Tudor Icon_e_wink)
İmage
İmage
İmage
İmage

Men president lænken er ikke heeeelt tosset
İmage

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - phrede - 11-11-2010

Jeg har været på besøg hos Klarlund, hvor det lykkedes en dygtig urmager at sætte den nyeste generation jubilee. Selv sælgeren var imponeret over hvor godt det så ud. Hvad siger I?
1 problem? Prisen: 8100,- hos klarlund. Mon det kan skaffes billigere et andet sted?

İmage

İmage

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - Jacob K_phpbb3_import15709 - 11-11-2010

Smag og behag, men godt nok ikke lige min kop te Icon_e_confused

Det kan givet vis findes billiger på Ebay, men nye orginale reservedele hænger altså ikke lige på træerne. Så vejen frem må være at finde en nyere brugt.

Mvh
Jacob

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - Peter - 12-11-2010

Hej

Hvis man ønsker sig en Jubilee lænke på sit sports Rolex, synes jeg at den skal sidde på et GMT-Master, og den skal selvfølgelig være original, alt andet vil være at ødelægge uret, og begynder man først at pille lænken af sit nye ur får man næsten altid ridser. Icon_e_surprised

MVH Peter

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - Mads Gjødesen - 12-11-2010

Man vil ofte opleve at tingene ikke passer 100 % sammen og jeg ville ikke smide 8 k for en Jubilee lænke som nr. 2 lænke til et Sub Icon_e_surprised Og da sket ikke hvis tingene ikke spiller max sammen.

Jeg er nok også hard-core purist og må indrømme at Jubilee for mit vedkommende kun er "go" på et ældre GMT. Der giver det iøvrigt også en fin afveksling til de øvrige Oyster lænke modeller. Pt. går jeg lidt med et GMT 1675/8 med Jubilee lænke og den er også rigtig behagelig på armen Icon_e_biggrin

/Mads

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - phrede - 12-11-2010

Jf. flere meget negative kommentarer vedr Jubilee på Submariner, så burde jeg måske i stedet gå efter en klassisk Datejust.
Hvad får de for cirkus? Og hvad skal man gå efter så? Jeg er KUN til stål...

Re: Remme & lænker til Sub 116610 - Mads Gjødesen - 12-11-2010

Øhh nu skal du jo huske at uret er dit og dig der skal bære det, så syntes du en Jubilee spiller på et Sub er det da vejen frem, frem for at lytte til smagspanelet herinde Icon_e_wink

Grunden til at folk er så negative omkring Sub på andet end en Oyster, er ren og skær historie samt det faktum at man aldrig ser et sports Rolex på jubilee/rem ud over GMT og Daytona. Dem er der så ingen der piver over, selv om de ikke har Oyster lænke Icon_e_wink

/Mads