|
Krans og urskive passer ikke overens - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Krans og urskive passer ikke overens (/showthread.php?tid=74998) |
Re: Krans og urskive passer ikke overens - Larzovic - 21-11-2010 Altså, det er jo ikke kun et Rolex "problem". Det er samme historie på alle andre ure med krans. Kransen er jo bare en krans der trykkes med over glasset og kassen. Hvis det irriterer dig så meget, hvilket jeg godt kan forstå, så pil kransen af og ret den til selv. Det er ikke specielt svært. [url]"http://www.youtube.com/watch?v=7Ev6DJT0P4U" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=7Ev6DJT0P4U[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; Ang. det med viserne. Måske de ikke er allignet korrekt fra fabrikken, måske uret har været til service og urmageren ikke har allignet dem korrekt efter, who knows. Men tag et billed og post det her, så er det nemmere at bedømme om der er noget galt eller om alt er som det skal være. Re: Krans og urskive passer ikke overens - Kragbak - 21-11-2010 Tak for hjælpen med kransen! det er ser jo ud til at være ganske nemt at få til at se rigtigt ud igen. Re: Krans og urskive passer ikke overens - KlausM - 21-11-2010 Det lyder som om der har været en amatørurmager på spil eller også står der Made in China i bagkassen. Et to år gammelt Rolex forlader ikke fabrikken sådan og skal heller ikke justeres. Har du noget historik på det ur? Har det været skadet? Mvh Klaus Re: Krans og urskive passer ikke overens - bjorn_e58 - 21-11-2010 Min GMT-II, 16710, havde samme skavank (altså det ikke helt præcise krans-indlæg) da jeg købte det fra nyt, og det blev rettet på ca. 15 min hos Klarlund. Jeg vil tro, at mange bedre urmagere (f.eks. dem, der annoncerer her) også vil kunne klare det. Jeg ville ikke gøre det selv, uanset, hvor fin en vejledning jeg fik. Alternativt kan du bare vænne dig til at bruge kransen til at tage tid med - det bliver ret hurtigt en vane, at den ikke står på kl. 12. Well, det var en spøg, jeg var også irriteret over min GMT. Men for mig er det sjældent at kransen står på 12. At det ikke skifter dato helt præcis midnat er normalt for ure, også i denne prisklasse. /Bjørn. Re: Krans og urskive passer ikke overens - SPACE-DWELLER - 21-11-2010 Pelz Skrev:Du burde få det rettet hos eksempelvis Klarlund. Tja, så nemt kan det siges! Re: Krans og urskive passer ikke overens - dreamwatch.dk - 22-11-2010 KlausM Skrev:Det lyder som om der har været en amatørurmager på spil eller også står der Made in China i bagkassen. Rolig nu Klaus.. Uret er solgt af mig og det er naturligvis et ægte Rolex. Uret er solgt fra kendt DK forhandler. Uret er i super stand og har kun været brugt lidt, det har naturligvis ikke fået service når det er så nyt. Jeg har naturligvis beklaget over for Oluf og den lynette skal bare rettes på plads, længer er den historie ikke. Og Klaus nu har jeg naturligvis også en del flere ure igennem mine hænder end dig, men du vil blive overrasket hvor sjusket fabrikkerne er nogle gange, selv når vi snakker ure i +100K klassen. Det er også bare mennesker som sider der, og de laver fejl som alle os andre.. Re: Krans og urskive passer ikke overens - jkjaers - 22-11-2010 Larzovic Skrev:Altså, det er jo ikke kun et Rolex "problem". Det er samme historie på alle andre ure med krans.Fed video! Nogen der har prøvet det? hvad er det for noget specialværktøj der omtales? Gutten i videoen bruger en stanley-dåseåbner Re: Krans og urskive passer ikke overens - Slettegaard - 22-11-2010 Jeg får ticks og koldsved, når jeg ser en amatør med en schweizerkniv skifte indlæg på et ur til knap kr. 40.000.- HOLD NU OP! Gå hen og få lavet dit ur på et Rolex værksted. Hvis kniven smutter og du får ridset dit ur vil du ærgre dig fra nu af og til.... Re: Krans og urskive passer ikke overens - Larzovic - 22-11-2010 Jeg har skiftet mange lynetter, både på vintage og endda også en Sub LV som i videoen. Det er SÅ simpelt. Hvis man er bange for at ridse kassen, så sæt noget gaffetape på det værktøj du vælger at bruge, og en bomuldsklud imellem kniv og kasse/krans. Så ved ikke hvem det er henvendt til, men jeg gider ikke "holde op". Små justeringer som jeg selv kan og har mod på at lave, dem laver jeg sgu selv. Nu har manden da i det mindste nogle alternativer, gå til en urmager og få det rettet, lev med problemet og irritationen, eller gør det selv. Re: Krans og urskive passer ikke overens - Mr. Tick - 23-11-2010 Pelz Skrev:Jeg får ticks og koldsved, når jeg ser en amatør med en schweizerkniv skifte indlæg på et ur til knap kr. 40.000.- HOLD NU OP! Gå hen og få lavet dit ur på et Rolex værksted. Hvis kniven smutter og du får ridset dit ur vil du ærgre dig fra nu af og til.... Helt enig! Det koster jo heller ikke en bondegård at få det gjort af nogle kompetente personer. |