|
Hviket Rolex bærer du idag. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Hviket Rolex bærer du idag. (/showthread.php?tid=75280) |
Re: Hviket Rolex bærer du idag. - Mads Gjødesen - 27-01-2011 Gordon Gekko Skrev:Rolex 1680 red fra 1972 as always (uret har jeg båret hver dag siden jeg var 18 år - 33 i dag - og der har aldrig været problemer). Lækkert at bruge et Red Sub dagligt /Mads Re: Hviket Rolex bærer du idag. - Gordon Gekko - 27-01-2011 Mads Gjødesen Skrev:Gordon Gekko Skrev:Rolex 1680 red fra 1972 as always (uret har jeg båret hver dag siden jeg var 18 år - 33 i dag - og der har aldrig været problemer). Jo selvfølgelig hvidguld. Troede egentlig at hvidguld og platin var det samme. Re: Hviket Rolex bærer du idag. - KlausM - 27-01-2011 Gordon Gekko Skrev:jeg synes de røde tal giver uret et ekstra cool lookRøde tal...findes en sådan Mvh Klaus Re: Hviket Rolex bærer du idag. - Mads Gjødesen - 27-01-2011 Hvidguld er guld og platin er platin Klaus mon ikke der henvises til det "røde" på skiven og ikke specifikt tallene på ref. 116509?! Bare mit gæt. Iøvrigt enig i at det er en langt flottere skive end på stål ref. 116520. /Mads Re: Hviket Rolex bærer du idag. - KimT - 27-01-2011 Mads Gjødesen Skrev:Klaus mon ikke der henvises til det "røde" på skiven og ikke specifikt tallene på ref. 116509?!Og sekundviseren...... Er den ikke også rød på hvidguldsversionen ? Re: Hviket Rolex bærer du idag. - Tage Reinhardt - 27-01-2011 Platin ure er vel væsentligt dyrere end guldure (uden jeg har checket priser), da platin er 30 gange mere sjældent end guld - og iøvrigt har kemiske egenskaber der er langt mere anvendelige og dermed efterspurgte både i forsknings- og bilindustrien - fx. som kemisk katalysator. Citat fra wikipedia: "Platin er yderst sjældent; ud af et "gennemsnitligt" ton af jordskorpen udgøres blot 3 mikrogram af platin. Det hævdes undertiden at hvis alverdens platin blev "hældt" i et svømmebassin af olympiske dimensioner, ville det kun lige akkurat nå ankelhøjde. Gjorde man det samme med det 30 gange mindre sjældne guld, ville man kunne fylde tre sådanne bassiner." Re: Hviket Rolex bærer du idag. - Finetime - 27-01-2011 Fik denne på armen idag. 1665 wanna be 1680'er
Re: Hviket Rolex bærer du idag. - Peter - 28-01-2011 Hej Jeg er gået lidt vintage og har fundet mit Rolex 1675 fra 1967 frem. MVH Peter Re: Hviket Rolex bærer du idag. - jkjaers - 28-01-2011 Har ikke haft andet på end dette 16710 siden jeg købte det i onsdags
Re: Hviket Rolex bærer du idag. - bjorn_e58 - 29-01-2011 Ja Jesper, 16710 er en klar vinder, og du har også styr på tiden i Californien, ser jeg! Eller taler vi morgen i Danmark, så alternativet et et sted i mellemøsten eller deromkring? Hos mig er 16710 (som vel egentlig nu bør kaldes 16710LN, da den har fået helt sort lunette) netop blevet sat i winderen. Og op af kassen er så kommet 16718, da jeg i weekenden nok har brug for lidt gyldne stråler. ![]() Og den næste, der står for tur er så vel sagtens 16570 i hvid.... /Bjørn. |