|
Røverier mod urmagere og guldsmede - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Røverier mod urmagere og guldsmede (/showthread.php?tid=76701) Sider:
1
2
|
Re: Røverier mod urmagere og guldsmede - RunesS_phpbb3_import15750 - 25-12-2011 Den med grænserne tror jeg heller ikke på... Til gengæld: Baun Skrev:Der er for meget administration og papirarbejde i Politiet (som i hele den offentlige sektor) og det tager tiden fra efterforskning og forebyggelse. Systemer der bygger på tillid til at ledere og medarbejdere ved hvad der skal til er bedre end rigide regler om formulatrer og formaliteter.+1 mia! Baun Skrev:Om der også skal flere resourser i form af personale og teknologi ved jeg ikke, men jeg tror politikerne undervurderer hvad det betyder for folks (folkets) tryghed at netop den slags meget synlig kriminalitet imødegåes effektivt.Helt enig! Baun Skrev:Jeg talte med bagerkonen her i nyborg den anden dag. Hun var vågnet om natten ved at der var noget der puslede nedenunder i bagerbutikken - og hun kunne konstatere at der var indbrug. hun ringede til politiet og fik at vide at der ville gå timer før de kunne sende en vogn....... Det er ikke det samfund vi har fortjent, når vi betaler (i modsætning til grækerneDING DING DING. 100% enig!! Baun, du rammer, i min optik, plet, med det indlæg! Re: Røverier mod urmagere og guldsmede - dwndler - 28-12-2011 Isbjørn Skrev:Giv urmagerne lov til at bære våben i deres butik! Eller endnu bedre, MEGET strenger straffe, så det bliver uattraktivt for serber, polakker og rocker af hærge og ødelægge urmager og guldsmedes liv og velvære! Vi skal ikke til, at sætte GPS i vores ure, hvorfor blive ved med at sikker os i hovede og rø.. hele tiden. Rullegardin, glas knusnings dektore, sluser, tons tunge pengeskabe, røg kanoner, vagter i døren, panser glas, tidslåse osv.... Hvorfor skal vi underlægge os de banditter og få vores liv ødelagt, mens de får 2-3 års i luksus fængsel, HVIS de bliver fanget og dertil blive lukket ud efter kun 1-2år.+1 Baun Skrev:Jeg tror ikke åbne/lukkede grænser har så meget med sagen at gøre. +1 Re: Røverier mod urmagere og guldsmede - Bo Søby Hansen - 28-12-2011 Desværre viser historien med al ønskelig tydelighed, at med mindre man tager virkelig bastante midler i brug, så fortsætter de kriminelle med at ødelægge andre menneskers liv. Hvis de ikke har et klart billede af at udbyttet ikke står mål med anstrengelserne, de selv kan komme virkelig alvorligt til skade, blive smidt i et klamt fangehul så længe at ingen husker hvem de er, etc., bliver de ved. Østeuropæiske kriminelle er (efter eget udsagn) totalt ligeglade med at blive smidt i dansk fængsel i et par år. Det er ren ferie i forhold til fængslerne hvor de selv kommer fra. Desværre - og jeg er så meget imod den udvikling - er der formentlig ingen vej udenom enten Fort Knox-agtig sikring af butikkerne og/eller bevæbnede vagter. |