Urdebatten / Urforum
Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? (/showthread.php?tid=77222)

Sider: 1 2 3 4 5

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - baun - 01-05-2012

Mit bedste bud skudt fra hoften må være Omega Seamaster PO - i den størrelse og version (farver) du bedst kan lide.

Det er et ur som efter min mening vinder når man har det i hånden og på armen. det kan virke en smule anonymt på billeder, men det er jo delvis pga. et klassiksk design og når man står ned det er det kvalitet og fantastisk urdesign det står tilbage.

Du kan finde et nylignende meget lidt brugt eksemplar til 17-18 K.

Skulle du mod forventning alligevel begynde at kigge på Chronografer er Speedmaster BA et oplagt køb til prisen.

Omege AT, som du selv har kig på holder bestemt også, men der er ikke så stor udvalg, så man skal nok kigge en tid.

vh Baun

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - MortenKN - 01-05-2012

Nemt valg..... Tudor Submariner fra 80'erne eller 90'erne, evt en snowflake.

Du får et ur som langt hen ad vejen er identisk med et Rolex Submariner. Forskellen ligger i værket, der i en Tudor er baseret på et gennemprøvet ETA værk. Skal det være nyere så nap en Tudor Heritage på lænke....

IWC laver enkelte fine ure, men det eneste der er rigtig interessant omkring de 20K er en 3536. De nye er lidt for bling/tegneserie.

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Kristofferj - 01-05-2012

MortenKN Skrev:Nemt valg..... Tudor Submariner fra 80'erne eller 90'erne, evt en snowflake.

Du får et ur som langt hen ad vejen er identisk med et Rolex Submariner. Forskellen ligger i værket, der i en Tudor er baseret på et gennemprøvet ETA værk. Skal det være nyere så nap en Tudor Heritage på lænke....

IWC laver enkelte fine ure, men det eneste der er rigtig interessant omkring de 20K er en 3536. De nye er lidt for bling/tegneserie.

En tudor sub ser altså spøjs ud på en stor mand, måske er det bare mig.
Hvis du er til store ure kan der altså findes rigtig mange fede Breitling modeller i dit prisområde.
Ellers kan du kigge lidt på: Oris, Panerai, Graham. Derudover der en masse mikro-mærker. De er normalt udstyret med et solidt ETA værk, og kinesiske kasser(ikke den slags kasser!!)

Held og lykke

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Brian M - 01-05-2012

Baun Skrev:Mit bedste bud skudt fra hoften må være Omega Seamaster PO - i den størrelse og version (farver) du bedst kan lide.

Det er et ur som efter min mening vinder når man har det i hånden og på armen. det kan virke en smule anonymt på billeder, men det er jo delvis pga. et klassiksk design og når man står ned det er det kvalitet og fantastisk urdesign det står tilbage.

Du kan finde et nylignende meget lidt brugt eksemplar til 17-18 K.

Skulle du mod forventning alligevel begynde at kigge på Chronografer er Speedmaster BA et oplagt køb til prisen.

Omege AT, som du selv har kig på holder bestemt også, men der er ikke så stor udvalg, så man skal nok kigge en tid.

vh Baun

Jamen Omega er bestemt en mulighed. De har flere modeller som jeg godt kan lide. Ville bare prøve at udvide søgningen lidt.

kristofferJ Skrev:
MortenKN Skrev:Nemt valg..... Tudor Submariner fra 80'erne eller 90'erne, evt en snowflake.

En tudor sub ser altså spøjs ud på en stor mand, måske er det bare mig.
Hvis du er til store ure kan der altså findes rigtig mange fede Breitling modeller i dit prisområde.
Ellers kan du kigge lidt på: Oris, Panerai, Graham. Derudover der en masse mikro-mærker. De er normalt udstyret med et solidt ETA værk, og kinesiske kasser(ikke den slags kasser!!)

Held og lykke

Jeg kan godt lide store ure. Og jeg kan også godt lide Breitling. Men jeg tror måske at jeg godt kunne tænke mig lidt mere diskretion og elegance i det lange løb. Men en Breitling Avenger Seawolf er også med i mine overvejelser.

Oris og Graham kender jeg ikke rigtig.

Panerai synes jeg er superfede. men der slår mit budget vist ikke til.

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Kristofferj - 01-05-2012

Seawolf er også et møglækkert ur!!

Kender slet ikke Tudor. Men jeg havde godt nok ikke tænkt mig et ur der er så vintage.

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - gmt-geek - 02-05-2012

Brian M Skrev:Jeg kan godt lide store ure. Og jeg kan også godt lide Breitling. Men jeg tror måske at jeg godt kunne tænke mig lidt mere diskretion og elegance i det lange løb....

Nu behøver en stor Breitling jo ikke nødvendigvis være totalt bling bling! Icon_e_wink

Her:

Breitling Superocean Heritage på 46mm uden krone!

Rimelig klassisk design og elegant!

Vh. Jon

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Brian M - 02-05-2012

gmt-geek Skrev:
Brian M Skrev:Jeg kan godt lide store ure. Og jeg kan også godt lide Breitling. Men jeg tror måske at jeg godt kunne tænke mig lidt mere diskretion og elegance i det lange løb....

Nu behøver en stor Breitling jo ikke nødvendigvis være totalt bling bling! Icon_e_wink

Her:

Breitling Superocean Heritage på 46mm uden krone!

Rimelig klassisk design og elegant!

Vh. Jon

Ja okay. Det må jeg indrømme.

Den der er ret pæn.

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Sociologen - 02-05-2012

kristofferJ Skrev:Og lad nu vær med at køb nyt, det er simpelhen for dumt!!
Her er jeg ganske uening Icon_e_biggrin Altså ikke i, at der er penge at spare ved at købe brugt og nylignende, men man kan altså fint gøre et godt ny-køb, hvis man afsøger markedet (grundigt). Jeg har for nyligt købt et spritnyt Panerai 177 (i udlandet) til en pris, der lå ca. 10 % over brugtprisen. Disse kroner "ofrer" jeg gerne, da det for mig er noget helt specielt, at være den første og eneste, der har ejet et ur... I særdeleshed hvis man agter at give uret videre til næste generation. Så er det altså fedt, at det kun er "farmand", der har eget uret, og ikke "farmand, Jens-Brian, og Poul-Oluf" IMO.

Hvis det skal være brugt vil jeg foreslå - som flere andre - at du kigger på Omega Planet Ocean, Breitling Steelfish (gammel verson) og Breitling Seawolf. Du kan også være heldig at finde et PAM00000 til under 20k...

God jagt!