Urdebatten / Urforum
Prisforskel - cal. 3135 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Prisforskel - cal. 3135 (/showthread.php?tid=78297)

Sider: 1 2 3

Re: Prisforskel - cal. 3135 - olsen - 30-04-2013

Baun Skrev:
KlausM Skrev:Nu er det bare sådan Peter at al dette "udenoms" også koster. Du kan ikke gå med værket alene på armen. Det vil også koste at gejle din Skoda op så den ligner en Audi. Det er ikke for at nedgøre værkets betydning men det er ikke den eneste del der bidrager til urets produktionspris.
Mvh
Klaus

Faktisk vil jeg tro at værket er en ganske lille del af urets produktionspris. Jeg vil ikke tro det koster over 1000 kr at producere, samle og justere.

Vh baun

Nu afspejler priser for især in-houseværker også udviklingsomkostningern, hvor ETA's ditto må være betalt af for lææænge siden. Men derfor er det da også for dårligt, at der bliver taget så meget ekstra for kasse og lænke. Hvis værket er billigt at lave, så kan lænke etc. da umuligt være dyrere medmindre det er noget helt specielt.
Og helt ærligt, hvis ikke man er interesserede i ure på grund af værkerne, så synes jeg bare man skal gå ned i den lokale smykkebiks og købe et eller andet designerbling. Værket er og bliver kernen i et mekanisk ur.... i hvert fald i min verden!!

Og selvfølgelig ved jeg godt, at alt det der udenoms også koster. Jeg synes personligt bare, at det er synd, hvis værket overskygges. Hellere et lækkert, godt værk i en billig kasse, end et billigt værk i en dyr kasse! Kan man få begge dele er det jo super, det bliver blot dyrere Icon_e_biggrin

/Peter

Re: Prisforskel - cal. 3135 - Stefan Garvig - 11-05-2013

Tak for alle svarene, som jeg har læst med stor interesse.

Jeg tror, at jeg kan konkludere følgende: En vare er det værd i penge, som den kan sælges for.
Og en ny Submariner kan åbenbart sælges for ca. 50.000 kr., måske lidt under.

Jeg har jo kikket lidt på den dyre Submariner 116610LN, og det ER sgu et flot ur med gode forbedringer i forhold til forgængeren. Og det er sgu endt med, at jeg er blevet forelsket i en af slagsen. Så det er ender nok med, at jeg må til lommerne – og så kan jeg jo trøste mig med, at gensalgsværdien er betragtelig.

I øvrigt - ved nogen, hvornår den næste version af Submariner kommer på gaden?

Venligst

Stefan Garvig

Re: Prisforskel - cal. 3135 - hannover_dk - 11-05-2013

Stefan Garvig Skrev:Tak for alle svarene, som jeg har læst med stor interesse.

Jeg tror, at jeg kan konkludere følgende: En vare er det værd i penge, som den kan sælges for.
Og en ny Submariner kan åbenbart sælges for ca. 50.000 kr., måske lidt under.

Jeg har jo kikket lidt på den dyre Submariner 116610LN, og det ER sgu et flot ur med gode forbedringer i forhold til forgængeren. Og det er sgu endt med, at jeg er blevet forelsket i en af slagsen. Så det er ender nok med, at jeg må til lommerne – og så kan jeg jo trøste mig med, at gensalgsværdien er betragtelig.

I øvrigt - ved nogen, hvornår den næste version af Submariner kommer på gaden?

Venligst

Stefan Garvig
Det med næste - det er RENT gæt - ingen aner det - og i øvrigt tror jeg det er lidt som med computere. Man kan udskyde købet fordi der hele tiden kommer en ny og bedre- men det får man jo ikke lige computer af. Du er vel en dwellermand - men jeg ville bestemt også tro du ville elske en 116610LN og JA den har forbedringer - så enten se om bo-kongen, mickey eller de andre har den - eller find dybt ned i muldvarpen - jeg tror ikke du bliver ked at købet
vh

hannover_dk Skrev:Det med næste - det er RENT gæt - ingen aner det - og i øvrigt tror jeg det er lidt som med computere. Man kan udskyde købet fordi der hele tiden kommer en ny og bedre- men det får man jo ikke lige computer af. Du er vel en dwellermand - men jeg ville bestemt også tro du ville elske en 116610LN og JA den har forbedringer - så enten se om bo-kongen, mickey eller de andre har den - eller find dybt ned i muldvarpen - jeg tror ikke du bliver ked at købet
vh

Jeg har læst om alle de forbedringer, som 116610LN har fået tilført, og det lyder faktisk som om, at alt har fået en opgradering, også "snurrebassen" inde i uret, som nu er lavet af et materiale, der skulle medføre en mere ensartet gang og dermed større præcision. Det er et stort plus, synes jeg.

Især den nye lænke trækker i mig!

Ja, jeg er dweller-mand og var meget glad for min 16600, som jeg desværre måtte sælge, men jeg synes, at den nye Submariner har fået tilført en urkasse og et design, der faktisk er flottere end den gamle dwellers.

Prisen er dog noget afskrækkende, men mon prisen falder hen ad vejen - eller går den op?
Det er nok svært at sige noget om.
Så jeg tror, at jeg køber en 116010LN , og hvis jeg fortryder, så er gensalgsprisen jo ikke så ringe endda.

Venligst

Stefan Garvig

Re: Prisforskel - cal. 3135 - hannover_dk - 11-05-2013

Stefan Garvig Skrev:Så jeg tror, at jeg køber en 116010LN , og hvis jeg fortryder, så er gensalgsprisen jo ikke så ringe endda.

Venligst

Stefan Garvig
Det er jo så helt klart Rolex største fordel - sammen med få andre (vel type Panerai) har selv de nye ure en gensalgsværdi, som hvis man gemme alt papir og passer lidt på dem, så koster det ikke en herregård at få testet dem af. Der er kun at sige, godt gået Rolex. Jeg har selv kun haft 2 - men har heller ikke skullet tabe på dem (nå ja det ene sidder på armen af ældste søn og er jo som sådan rent "tabt" Icon_e_smile )
vh

Re: Prisforskel - cal. 3135 - TioMalo - 11-05-2013

Citat:I øvrigt - ved nogen, hvornår den næste version af Submariner kommer på gaden?

Heh, den sidste opdatering af kassen tog kun... omkring 49 år (? fra kronebeskytternes lancering 1961 til den ny kasse i 2010), så, måske om 30 år ? Icon_e_wink
Køber du den ny Sub "brugt" (som min gode navefælle skrev med henvisning til Micki og Bo), koster et eksperiment hvor du ikke kunne enes med den ny model ikke meget = kan sælges for ca. det samme igen.
Vh. John

Tio Malo Skrev:
Citat:I øvrigt - ved nogen, hvornår den næste version af Submariner kommer på gaden?

Heh, den sidste opdatering af kassen tog kun... omkring 49 år (? fra kronebeskytternes lancering 1961 til den ny kasse i 2010), så, måske om 30 år ? Icon_e_wink
Køber du den ny Sub "brugt" (som min gode navefælle skrev med henvisning til Micki og Bo), koster et eksperiment hvor du ikke kunne enes med den ny model ikke meget = kan sælges for ca. det samme igen.
Vh. John

Du har helt ret i, at man med stor sandsynlighed kan få alle pengene hjem igen, hvis man sælger uret efter et stykke tid. Problemet er snarere, at jeg så skal hoste op med +40k her og nu og regne med, at de penge nok en del år sidder på mit venstre håndled, og jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt min solvens kan klare et sådan udtræk.

Nå, jeg må kikke dybt i alle mine sparegrise, portemonnæer og syltetøjsglas med småmønter og se, om jeg kan skrabe nok sammen.
Mon man kan få en ny 116610LN for lidt over 40k?

I øvrigt har jeg ikke set dyret i levende live, så jeg må nok ind til Klarlund og kikke løs.

Venligst

Stefan Garvig

Citat:I øvrigt har jeg ikke set dyret i levende live, så jeg må nok ind til Klarlund og kikke løs.
Rigtigt god idé. Jeg bryder mig slet ikke om de nye former og efter at have prøvet klokken IRL endnu mindre.
Har købt lige en "ny" GMT Master II. Og ved godt at jeg kunne have fået den nye model for bare "lidt mere" men takkede pænt nej.
Der er vel en grund til det at uret har været populær de 50 år... (= harmonisk design). Den nye er IMHO alt for meget "retro 60´ne inspireret".
Men gå os se dem live.

Vh. John

Tio Malo Skrev:
Citat:I øvrigt har jeg ikke set dyret i levende live, så jeg må nok ind til Klarlund og kikke løs.
Rigtigt god idé. Jeg bryder mig slet ikke om de nye former og efter at have prøvet klokken IRL endnu mindre.
Har købt lige en "ny" GMT Master II. Og ved godt at jeg kunne have fået den nye model for bare "lidt mere" men takkede pænt nej.
Der er vel en grund til det at uret har været populær de 50 år... (= harmonisk design). Den nye er IMHO alt for meget "retro 60´ne inspireret".
Men gå os se dem live.

Vh. John

Mener du tøndeformet? Et sådant design var i øvrigt også populært i 70'erne.
Og det design er heller ikke min yndlingskopte.
Men jeg må ind at kikke - der er ikke andet for.

Venligst

Stefan Garvig

Måske ikke helt tonneau, men de tykke horn peger IMHO voldsomt mod 60´ne design (som slog sig igennem her nogle år senere = på primo 70´ne). Under alle omstændigheder, noget ret tids- og / eller trendpræget som igen IMHO er eller burde være no-go for Rolex.

Vh. John