|
Slidt ydre - smukt indre - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98) +--- Tråd: Slidt ydre - smukt indre (/showthread.php?tid=79742) Sider:
1
2
|
Re: Slidt ydre - smukt indre - Per Nielsen - 09-03-2015 [attachment=0]<!-- ia0 -->GIROXA 004.jpg<!-- ia0 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->GIROXA 003.jpg<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=2]<!-- ia2 -->GIROXA 001.jpg<!-- ia2 -->[/attachment] Det er slet ikke et ur der normalt ville få den opmærksomhed jeg har givet det. Designet er typisk for tiden og kvaliteten er helt i top selvom der ikke er et kendt navn på skiven. Jeg har leget med dynamisk afvejning i 6 positioner og differencen ligger nu indenfor 3 sec. I tresserne-halvfjerdserne var der ikke en urgrossist i Danmark der ikke tilbød et ur med dette værk solgt med skivemærke som f. eks. Candino, Awill, TVN, Belca, Genfa og mange flere. Det er en anden historie end de kendte mærker men det har opfyldt et stort behov som driftsikker og robust håndværkerklokke i flere generationer. Hilsen Per Nielsen Re: Slidt ydre - smukt indre - maclerche - 09-03-2015 Vulcain Grand Prix cal. V59 Re: Slidt ydre - smukt indre - Per Nielsen - 09-03-2015 Dejligt ur Henry, det emmer jo af en lang historie. Per Nielsen Re: Slidt ydre - smukt indre - maclerche - 13-04-2015 Per Nielsen Skrev:Dejligt ur Henry, det emmer jo af en lang historie. Ja det gør det og den historie er blevet en del længere siden du skrev dette indlæg….. Re: Slidt ydre - smukt indre - Per Nielsen - 14-04-2015 [attachment=0]<!-- ia0 -->1104570.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]Har du set den Cricket på Kaplands Auktioner? Per Re: Slidt ydre - smukt indre - maclerche - 14-04-2015 Per Nielsen Skrev:[attachment=0]<!-- ia0 -->1104570.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]Har du set den Cricket på Kaplands Auktioner? Ja nu har jeg. Det er med et af de første "cricket" værker (V-120) uden stødsikring… det frister lidt Tak for hintet! Re: Slidt ydre - smukt indre - Per Nielsen - 15-04-2015 Det er sjovt at lege med det usædvanlige. Denne Seiko 5 var totalt opslidt men med nye foringer i fjederhusbro, bundplade og to stk. i fjederhus, nyt/brugt kugleleje i rotor, stenleje i st. bundhjul fik det nyt liv. Jeg ved ikke hvordan designeren har set ud inden i sit hoved, men nogen skønhed er det bestemt ikke. Det kan så betyde at det ikke er mange der gemt denne rædsel for eftertiden og hvis det betyder at jeg er en af de eneste der ejer sådan en er det jo lidt sjovt. Jeg prøvede med Brauers rem og det er jo fantastisk som farven rammer den samme nyance. Satinslebet stålkasse er noget af det nemmeste at retablere, forholdsvis groft sandpapir til de dybe ridser, derpå finere og finere for til sidst at lave satin-overfladen med scotch-brite pudsesvamp (den grønne side af en køkkensvamp kan også bruges. Anstrengelserne mundede ud i et fantastisk gangresultat og et udseende næsten mint. Men døm selv [attachment=0]<!-- ia0 -->Seiko 5a 001.jpg<!-- ia0 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->Seiko 5 004.jpg<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=2]<!-- ia2 -->Seiko 5 001.jpg<!-- ia2 -->[/attachment] P.N. |