|
Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98) +--- Tråd: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) (/showthread.php?tid=79807) Sider:
1
2
|
RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Lars - 26-04-2015 Hej Longbear Så er om meget lang tid gået.... ] ![]() Du vil finde den remstift du søger under S også kaldt Omega stift, Ø 2mm, lige som du ønskede... Mvh Lars Måske en ide at gemme den et sted så alle kan se og finde den... RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - longbear - 27-04-2015 hej Lars tak for indsatsen - men det er altså ikke den "S" model med quick release som er min stift Nu hjælper det jo heller ikke på tråden at jeg har smidt uret i box siden, så jeg kan tage et close up og måle tappen helt præcist. Jeg opdaterer med de præcise mål senere. Jeg gemmer dog billedet - det er helt super /L RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Lars - 30-04-2015 (27-04-2015, 09:53 PM)longbear Skrev: hej Lars Hej Longbear. Du vender bare tilbage, så tar vi den derfra... Mvh Lars RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - longbear - 08-05-2015 Så har jeg endelig haft tid til at hente uret og måle den meget omtalte remstift. ![]() Længde, L= 22mm tykkelse Ø1 = 2mm Tap Ø2 = 1mm Som det ses af billedet er det en kende svært at få stiften løs hvis der sidder en alm. rem på uret. Både A og B enden sidder helt op ad kassen, og eneste mulighed er at lirke et springbar-tool eller en meget lille skarp skruetrækker ind mellem remstift og hornene. Tapperne er 1mm lange og går helt ind i hornene. Helt klart ikke en stift-type man benytter på sin Patek da ridser ved afmontering af alm. rem helt sikkert vil give ridser. Jeg bruger jo mine elskede Bundeswehr flex-lænker, og de kan afmonteres uden at man tager remstifterne af. De originale remme var jo den alm. "Bund" som er designet som en "open-end" rem med metal "flapper" til at sikre remmen på stiften. Stiftens design og det faktum at både flex og Bund rem kan monteres på fixed-bars gør at jeg tror at disse stifter ikke var designet til at blive afmonteret men snarere var en form for semi-fixed-bar løsning. /L BTW: til min overraskelse var også A-enden fjederbelastet RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - P.N. - 08-05-2015 (08-05-2015, 12:08 AM)longbear Skrev: Så har jeg endelig haft tid til at hente uret og måle den meget omtalte remstift. Hvis en fagmand ikke kan afmontere disse remstifter uden at ridse hornene skal han fyres omgående P.N. RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - longbear - 08-05-2015 (08-05-2015, 12:50 PM)P.N. Skrev: Hvis en fagmand ikke kan afmontere disse remstifter uden at ridse hornene skal han fyres omgående Håbede du havde skrevet: Citat:Hvis en fagmand ikke kan finde disse remstifter på 10 minutter, og sende dem til longbear, skal han fyres omgående anyway - hvis de sad på en Patek så ville jeg nok bare klippe dem og erstatte dem med nogle med krave. Nå - tilbage til temaet: Jeg skal altså bruge remstifter passende til 19mm med Ø=2mm og Ø=1mm ved tap. Links er velkomne /L RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - brauer - 08-05-2015 Ellers kan en gang tandtråd gøre det uden at ridse ;) RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Bjørn H. - 08-05-2015 langbjørn, jeg ka' dreje dig et par i 316 for kr. 250 interesseret, så pm mig RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - P.N. - 08-05-2015 (08-05-2015, 02:03 PM)longbear Skrev:(08-05-2015, 12:50 PM)P.N. Skrev: Hvis en fagmand ikke kan afmontere disse remstifter uden at ridse hornene skal han fyres omgående Spørg Lindholt Fourniture efter Type S P.N. |