Urdebatten / Urforum
Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Tråd: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) (/showthread.php?tid=79807)

Sider: 1 2

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Lars - 26-04-2015

Hej Longbear
Så er om meget lang tid gået.... Icon_cool Icon_cool Icon_cool
]İmage

Du vil finde den remstift du søger under S også kaldt Omega stift, Ø 2mm, lige som du ønskede... Icon_smil Icon_smil Icon_smil

Mvh
Lars

Måske en ide at gemme den et sted så alle kan se og finde den...

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - longbear - 27-04-2015

hej Lars

tak for indsatsen - men det er altså ikke den "S" model med quick release som er min stift Icon_cry

Nu hjælper det jo heller ikke på tråden at jeg har smidt uret i box siden, så jeg kan tage et close up og måle tappen helt præcist. Jeg opdaterer med de præcise mål senere. Jeg gemmer dog billedet - det er helt super Icon_Up

/L

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Lars - 30-04-2015

(27-04-2015, 09:53 PM)longbear Skrev: hej Lars
Jeg opdaterer med de præcise mål senere. Jeg gemmer dog billedet - det er helt super  Icon_Up

/L

Hej Longbear.
Du vender bare tilbage, så tar vi den derfra... Icon_smil Icon_smil Icon_smil
Mvh
Lars

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - longbear - 08-05-2015

Så har jeg endelig haft tid til at hente uret og måle den meget omtalte remstift.

İmage

Længde, L= 22mm
tykkelse Ø1 = 2mm
Tap Ø2 = 1mm

Som det ses af billedet er det en kende svært at få stiften løs hvis der sidder en alm. rem på uret. Både A og B enden sidder helt op ad kassen, og eneste mulighed er at lirke et springbar-tool eller en meget lille skarp skruetrækker ind mellem remstift og hornene. Tapperne er 1mm lange og går helt ind i hornene.

Helt klart ikke en stift-type man benytter på sin Patek da ridser ved afmontering af alm. rem helt sikkert vil give ridser. Jeg bruger jo mine elskede Bundeswehr flex-lænker, og de kan afmonteres uden at man tager remstifterne af. De originale remme var jo den alm. "Bund" som er designet som en "open-end" rem med metal "flapper" til at sikre remmen på stiften. Stiftens design og det faktum at både flex og Bund rem kan monteres på fixed-bars gør at jeg tror at disse stifter ikke var designet til at blive afmonteret men snarere var en form for semi-fixed-bar løsning.

/L

BTW: til min overraskelse var også A-enden fjederbelastet

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - P.N. - 08-05-2015

(08-05-2015, 12:08 AM)longbear Skrev: Så har jeg endelig haft tid til at hente uret og måle den meget omtalte remstift.

İmage

Længde, L= 22mm
tykkelse Ø1 = 2mm
Tap Ø2 = 1mm

Som det ses af billedet er det en kende svært at få stiften løs hvis der sidder en alm. rem på uret. Både A og B enden sidder helt op ad kassen, og eneste mulighed er at lirke et springbar-tool eller en meget lille skarp skruetrækker ind mellem remstift og hornene. Tapperne er 1mm lange og går helt ind i hornene.

Helt klart ikke en stift-type man benytter på sin Patek da ridser ved afmontering af alm. rem helt sikkert vil give ridser. Jeg bruger jo mine elskede Bundeswehr flex-lænker, og de kan afmonteres uden at man tager remstifterne af. De originale remme var jo den alm. "Bund" som er designet som en "open-end" rem med metal "flapper" til at sikre remmen på stiften. Stiftens design og det faktum at både flex og Bund rem kan monteres på fixed-bars gør at jeg tror at disse stifter ikke var designet til at blive afmonteret men snarere var en form for semi-fixed-bar løsning.

/L

BTW: til min overraskelse var også A-enden fjederbelastet

Hvis en fagmand ikke kan afmontere disse remstifter uden at ridse hornene skal han fyres omgående Icon_computer
P.N.

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - longbear - 08-05-2015

(08-05-2015, 12:50 PM)P.N. Skrev: Hvis en fagmand ikke kan afmontere disse remstifter uden at ridse hornene skal han fyres omgående Icon_computer
P.N.

Håbede du havde skrevet:
Citat:Hvis en fagmand ikke kan finde disse remstifter på 10 minutter, og sende dem til longbear, skal han fyres omgående Icon_sign

anyway - hvis de sad på en Patek så ville jeg nok bare klippe dem og erstatte dem med nogle med krave.

Nå - tilbage til temaet:
Jeg skal altså bruge remstifter passende til 19mm med Ø=2mm og Ø=1mm ved tap. Links er velkomne Icon_Up

/L

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - brauer - 08-05-2015

Ellers kan en gang tandtråd gøre det uden at ridse ;)

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - Bjørn H. - 08-05-2015

langbjørn, jeg ka' dreje dig et par i 316 for kr. 250
interesseret, så pm mig

RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - P.N. - 08-05-2015

(08-05-2015, 02:03 PM)longbear Skrev:
(08-05-2015, 12:50 PM)P.N. Skrev: Hvis en fagmand ikke kan afmontere disse remstifter uden at ridse hornene skal han fyres omgående Icon_computer
P.N.

Håbede du havde skrevet:
Citat:Hvis en fagmand ikke kan finde disse remstifter på 10 minutter, og sende dem til longbear, skal han fyres omgående Icon_sign

anyway - hvis de sad på en Patek så ville jeg nok bare klippe dem og erstatte dem med nogle med krave.

Nå - tilbage til temaet:
Jeg skal altså bruge remstifter passende til 19mm med Ø=2mm og Ø=1mm ved tap. Links er velkomne Icon_Up

/L

Spørg Lindholt Fourniture efter Type S
P.N.