|
Jeres mening (nu med billeder) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Jeres mening (nu med billeder) (/showthread.php?tid=80132) |
Jeres mening - KimT - 07-07-2015 Det er kun ure, jeg håber det er svar nok ;-) RE: Jeres mening - pbr - 07-07-2015 (07-07-2015, 02:52 PM)jacobzimmer Skrev: Men har i nogensinde solgt et ur med stor affeketionsværdi for at få en semi grail Dér tror jeg mange af os har været - jeg kan kun tale ud af egne erfaringer, men det du i dag ser på som affektionsværdi, vil glide i baggrunden, når du står med dit "nye" ur i hånden ! Affektionsværdi er en subjektiv størrelse og medmindre vi taler om noget, man har arvet efter et særligt familiemedlem eller lignende, så tror jeg at man skal være forsigtig med at tillægge det alt for stor betydning. De fleste valg her i livet indebærer også et fravalg af én eller anden slags. Jeres mening - jacobzimmer - 07-07-2015 Wise words.. Jeg bytter i morgen, fortryder jeg må jeg se om jeg kan købe skidtet tilbage !! RE: Jeres mening - Jens - 07-07-2015 (07-07-2015, 02:59 PM)pbr Skrev: De fleste valg her i livet indebærer også et fravalg af én eller anden slags. Og det er faktisk sundt! Glæder mig til at høre om byttehandlen! mvh jens RE: Jeres mening - dwndler - 07-07-2015 (07-07-2015, 02:52 PM)jacobzimmer Skrev: Tak for jeres meninger! Jeg er dybt enig at økonomisk set er det nok en gevinst for mig, det er sælger også. Er et af ure en gave eller arvestykke (læs med andre ord har stor affektionsværdi) så skal uret ikke byttes. Du kan prøve, at lægge penge og et af ure (uden affektionsværdi) i byttehandel. Har begge ure affektionsværdi så drop byttehandel. Jeg har aldrig byttet ure med affektionsværdi. Har sågar lejet med tanken om, at sætte mit allerfærste mekaniske ur (Maurice Lacroix Pontos Reserve de Marche) til salg/bytte men kæresten sagde nej De fleste af mine Rolex'er er fra byttehandler og dem har jeg ikke fortrudt. Som min urmager siger med en Rolex i hånden ved du, at du har penge i banken. Så hvis du i fremtdien får brug for kontanter er det meget nemmere, at sælge et ur end to og endnu nemmere når der står Rolex på skiven end når der står Omega / Tudor. Og det er du vel også godt klar over RE: Jeres mening - jacobzimmer - 07-07-2015 Ingen af urene er arvestykker. Omega'en blev købt som mit første rigtige ur(deri affektionsværdien), og tudor'en som en 18års fødselsdagsgave til mig selv, og mit første rigtige nye ur. Jeg blev for 3 uger siden tilbudt samme byttehandel, men sagde nej da mavefornemmelsen var forkert. Men nu da jeg ikke har gået med omega'en lige siden jeg fik tudor'en, og min mavefornemmelse er faktisk god den her gang Og du har helt ret, pengene i et rolex ure er næsten sikre(medmindre verdensøkonomien kollapser), men nu fik jeg min omega og tudor til virkelig gode priser, så det er INGEN problem at få de penge ind igen Jeg mødes med ham i morgen, og i får selvfølgelig en update på hvordan det forløber sig. Bytter vi, så får i selvfølgelig også en update senere hen på hvordan min mave har det Tak for den kæmpe respons ! RE: Jeres mening - dwndler - 07-07-2015 Jeg kan se, at jeg er en hel side forsinket. Sådan kan det gå arbejde blander sig i hobby Du må holde os opdateret. RE: Jeres mening - jacobzimmer - 07-07-2015 Helt fair, jeg kender det. Man skal være hurtig herinde RE: Jeres mening - dwndler - 07-07-2015 (07-07-2015, 03:16 PM)jacobzimmer Skrev: Ingen af urene er arvestykker. Omega'en blev købt som mit første rigtige ur(deri affektionsværdien), og tudor'en som en 18års fødselsdagsgave til mig selv, og mit første rigtige nye ur. Jeg blev for 3 uger siden tilbudt samme byttehandel, men sagde nej da mavefornemmelsen var forkert. Men nu da jeg ikke har gået med omega'en lige siden jeg fik tudor'en, og min mavefornemmelse er faktisk god den her gang Mavefornemmelse er en underlig følelse af (hos nogen meget) skiftende karakter RE: Jeres mening - TioMalo - 07-07-2015 "Og du har helt ret, pengene i et rolex ure er næsten sikre(medmindre verdensøkonomien kollapser)" Nøj, efter at verdensøkonomien er kollapset, er den endnu mere værd ! Den kan byttes til en jagtgevær og to kasser .12 cal. patroner med 000 ulvhagler og 10 pakker penicillin - sådant ca. Mvh. John |