|
Vurdering og ideer af Omega Seamaster De Ville - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Vurdering og ideer af Omega Seamaster De Ville (/showthread.php?tid=80624) Sider:
1
2
|
RE: Vurdering og ideer af Omega Seamaster De Ville - TDN - 15-11-2015 Dejligt at kunne inspirere Pas på med at købe Omega remme og spænder på Ebay m.v. der masser af fake i omløb. Omegaremme er dyre, omkring kr. 1.400 og op. Du kan se nogle her: http://www.uhrmageriet.dk/andre_varer/omega_remme_laenker#18mm Ellers en god kvalitetsrem fra f.eks Hirsch, du skal bruge en med 18 mm. Køber mine her: http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html I kbh. er der urmager Svajts som skulle være god og billig. http://svajts.com/om-svajts/ kender flere vintagefolk der bruger ham. Her i gruppen er der flere urmager der sikkert vil hjælp. Der bla. "Lars" og "P.N." de er begge bosiddende i Jylland. (15-11-2015, 08:37 PM)kasperco Skrev: Hej, Vurdering og ideer af Omega Seamaster De Ville - KimT - 15-11-2015 Jeg har rigtig gode erfaringer med denne sides urmagerservice. Hurtigt og godt arbejde. http://vintageure.dk/Urmagerservice RE: Vurdering og ideer af Omega Seamaster De Ville - Skovgaard - 15-11-2015 (15-11-2015, 07:30 PM)TDN Skrev: Den med 1963 vil jeg gerne udfordre, da jeg ejer et med De Ville på skiven fra 1962, og har ejet andre samt set mange andre fra før 1963, prøv at lave en Google søgning i billeder, med Seamaster De Ville 1962 og en med Seamaster De Ville 1961. Tror ikke man kan sige det generelt skærer i 1963, der fandtes mange referencer i De Ville. Skulle være meget mærkeligt hvis sort set alle i de årgange har fået sat en originale serviceskiver i med De Ville på :-) Det kan sagtens være, du har ret. Læser man rundt om på diverse vintage ur-fora, skriver nogle 1962, andre 1963 som året hvor "De Ville" først dukkede op på Seamaster-skiverne. Det er der, jeg har det fra, men det er muligvis ikke korrekt. En reference som 14910 fandtes ifølge Omega Vintage Databasen med såvel "Seamaster" som "Seamaster De Ville" på skiven - det kunne være interessant at finde ud af i hvilket tidsrum, man gik fra det ene til det andet. Mvh |