|
Omega Moonwatch løs krone :-( - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Omega Moonwatch løs krone :-( (/showthread.php?tid=82383) |
RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - Lars - 08-04-2018 Det lyder mere sandsynligt. Ja, desværre så har Omega en ide om at viserne SKAL skiftes..... Vær glad for at du har de gamle visere, og stadig kunne det være sjovt at få den på bordet sammen med Moonwatch only (biblen når vi snakker Speedmaster). Så kommer du i nærheden af Rødding i Sønderjylland, står der et bud åbent om at vi kan kigge og sammenligne med bogen. Du kan altid skrive en PB, så finder vi nok ud af noget. Og så kan vi jo glæde de andre her på forummet med lidt billeder.... Mvh Lars RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - jk - 08-04-2018 (07-04-2018, 11:40 PM)stenstrupigen Skrev: På vintage forumet på facebook er en pris på kr. 2.500 + nævnt hvis kronen skal være den helt orginale flat, som de kalder det. Ved kun lidt om disse detaljer på vintage ure. Især på Omega.Kronen på de gamle Speedmastere med cal. 321 fra 1957-69 havde et Omega symbol med "flade fødder". I modsætning til de senere som havde vinklede fødder. Man skelner derfor mellem "flat feet" og "angular feet" ude i den store verden. JK RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - stenstrupigen - 08-04-2018 En urmager jeg kender godt spørger hvad referencenummer uret har. Omega Moonwatch løs krone :-( - MSkytte - 08-04-2018 Nr. står længere oppe, men det er 145.022-69 st ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - stenstrupigen - 09-04-2018 Kronen koster ca. 1.000 kr og måske lidt for montering, så 1.000 til 1.400 kr. vil jeg tro hvis garanti ikke dækker. Omega Moonwatch løs krone :-( - MSkytte - 09-04-2018 Har fået foreløbig svar fra urmageren og det er ikke noget de “tør” at røre ved så de siger det skal sendes til Omega. Jeg har dog ikke en god mavefornemmelse så henter det igen. Er der nogle der kan anbefale en urmager i øst-/midtjylland området som har erfaring med Omega eller er autoriseret? RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - stenstrupigen - 09-04-2018 Det er muligt at lige meget hvilken autoriseret du vælger så bliver det sendt til Swatchgroup. Knud Pedersen i Århus kan du tage det til. Der er nok også nogle få andre. RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - pbr - 09-04-2018 Når det er vintage Omega og i Øst/Midtjylland, så vil jeg kraftigt anbefale Urmager Halse i Horsens - de er de førende kapaciteter indenfor dette felt og er autoriseret Omega service center !! Jeg ville personligt IKKE gå til Knud Pedersen. RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - jk - 09-04-2018 Du skal naturligvis gå til urmager Poul Halse i Horsens. Poul og Peter (m. fl. ) ved alt om Omega - og mange, mange andre ure! JK Omega Moonwatch løs krone :-( - KimT - 09-04-2018 I den del af landet er jeg enig med de sidste par indlæg. Halse er den helt rigtige vej frem. |