|
Det er ikke størrelsen det kommer an på... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Det er ikke størrelsen det kommer an på... (/showthread.php?tid=59083) |
Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - Kristofferj - 14-04-2013 Nej nej slet ikke Store eller små ure, jeg er glad bare man går med ur, og ikke hiver iphonen op af lommen hver gang Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - Black Seal - 14-04-2013 Kristofferj Skrev:Nej nej slet ikke Yes. Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - Sociologen - 14-04-2013 Interessant tråd - med MANGE flotte billeder. Fra min interesse for mekaniske ure blev vakt i 2009, har de ure, jeg har ejet, haft et gennemgående fællestræk; de har været STORE :) Interessen begyndte med et ORIS TT1 Diver, som måler 47 mm. ![]() Uret blev dog solgt, da jeg er betaget af Omega, og særligt deres Planet Ocean-modeller. Jeg købte en 45,5mm-version, som jeg stadig ejer. ![]() Jeg ønskede en beater og valget faldt på Seiko 'monster' med sine 42mm. Jeg bruger aldrig uret, og det sælges derfor snart. ![]() Eftersom jeg kun havde haft ure med sorte skiver, ville jeg prøve noget andet, og et hvid-skivet Breitling Steelfish X-plus blev købt (44 mm). ![]() Uret er rigtig fedt, men jeg købte det brugt og kunne ikke leve med brugssporene. Derfor blev uret solgt og samme model blev købt med sort skive - og i 'mint condition'. Dette ur ejer jeg stadig. ![]() Så fik jeg øje på/for Panerai, som pt. er mit foretrukne urmærke. Jeg købte et 44mm PAM177. ![]() Dette blev dog solgt, da jeg ikke blev gode venner med det manuelt optræk, og i stedet udskiftet med/opgraderet til er 47mm PAM305. ![]() Så mens mine præference stadig er store ure, så har jeg bevæget mig mht vægt. Mens jeg startede ud med at foretrække stålure på ditto lænke, så foretrækker jeg nu titaniumsure pga vægten, gløden og varmen. Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - Len - 14-04-2013 Mit håndled har det bedst med ure på 40-41 mm Den størrelse sidder bedst på mig, og da jeg ikke har store håndled så virker det også mest harmonisk i mine øjne. Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - Claus Tukjær - 23-04-2013 Nu er der bestilt en lænke til mit Seawolf. Var meget tæt på at sælge mine 3 keepers til fordel for et Panerai Submersible 243 1000 meter, men det må blive når jeg vinder den store gevinst i lotto. Så jeg nøjes stadig med disse 4: ![]() De små ure er tilbage i boksen Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - KimT - 23-04-2013 Du ville alligevel fortryde hvis du solgte Omega og Breitling. Det er jo dem du altid vender tilbage til. Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - Claus Tukjær - 23-04-2013 Ja, uden tvivl. Men du kender det jo...... Re: Sv: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - KimT - 23-04-2013 Alt for godt. Sendt via Tapatalk Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - HG - 23-04-2013 Ja, du ville fortryde det - især den Omega er du hele tiden vendt tilbage til :-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - MichaelSC - 23-04-2013 KlausM Skrev:Hej Claus. Ja, rigtig sjovt indlæg - spændende at følge din udvikling, Claus! Jeg deler fuldstændig Klaus's argument, jeg er også 196 cm høj og går helst ikke under 42 mm. 44 mm er perfekt til mig. Mit Portu Yacht Club er 45,5 mm - det funker også fint. mvh Michael |