Urdebatten / Urforum
Brand værdi ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Brand værdi ? (/showthread.php?tid=60393)

Sider: 1 2 3

Re: Brand værdi ? - KlausM - 09-12-2013

Stensbjerg Skrev:Mener du virkelig godt at man kan tale om værdien af et brand,
uden at komme ind på hvilke signal værdien det har Icon_question
Nej, men signalværdien kan have en mindre betydning.
Mvh
Klaus

Re: Brand værdi ? - Stensbjerg - 09-12-2013

Ok så er vi enige så langt Icon_e_biggrin1
Men er brand værdien så ikke med i din samlet vudering om et evt køb = mulighed nummer 2 Icon_question Icon_e_wink

Re: Brand værdi ? - TimeToWatch.dk - 10-12-2013

KlausM Skrev:For at kunne besvare dit spørgsmål om brandværdiens indflydelse skal man være enig i at brand og signalværdi hænger sammen, ergo kan jeg ikke besvare dit spørgsmål.
Mvh
Klaus

Icon_+1

Stensbjerg Skrev:Ok Klaus der er vi bare uenige,
Jeg mener slet ikke man kan diskuter brand uden at have signal værdien med,
De 2 ting hænger for mig helt og aldels sammen.

Mener du virkelig godt at man kan tale om værdien af et brand,
uden at komme ind på hvilke signal værdien det har Icon_question

Selvfølgelig kan man tale brandværdi og de tilhørende signaler det sender som spinoff heraf, men for mange af os er det ikke en parameter, der fylder noget i købsfasen. At det så betyder noget for mange andre er fair nok, men mine erfaringer er, at jo længere man er i sin ur-interesse, desto mere køber man efter EGNE præferencer frem for hvad man man mener/tror/håber ANDRE opfatter ved uret og de signaler det sender.

Vi er mange der har ejet et bredt spektra af div. forskellige mærker, og mine personlige erfaringer er, at ure afhængigt af mærke ikke sender voldsomt meget forskellige signaler når vi først ligger i det seriøse lag i +15-20 k. Alt derover sender samme signal +/- ca. 2 % blærerøvsfaktor ved kendte mærker som Rolex, Omega, Panerai, ect. Så ud fra erfaringer kan jeg konkludere at signalværdien er ubetydelig lille fra brand til brand og derfor ikke er en parameter jeg tager med i betragtning i mine valg. Derimod går jeg meget op i brandværdi som for mig er helt andre parametre der er i spil. Bla. påvirker den gensalgsværdien som betyder en del når man skifter ure ofte Icon_e_wink

De fleste high-end mærker har høj brandværdi, men begrænset signalværdi, så de står vel i kontrast til D&G, Armani, osv. der for 95 % af befolkniongen har både høj brandværdi og signal værdi.

/Mads

Re: Brand værdi ? - baun - 10-12-2013

29 har jo nu stemt i denne afstamning, så den må jo give god mening for mange.

Jeg kan ikke se mig selv i nogen af de kasser (svarmuligheder) der er beskrevet og jeg mener at sammenkædningen af brandværdi og signalværdi overestimeres i denne afstamning.

Når jeg bruger mit Heuer Camaro fra 1968 har jeg samme glæde som når jeg bruger mit Seamaster Chronograf fra 1967 - og bortset fra at det er mindre komfortabelt også samme glæde, når jeg bærer mit Breitling Navitimer fra samme tid.

Jeg bærer dem med stor glæde fordi jeg kender historien bag urene. Jeg ved der ligger gode værker, som repræsenterer fine "brugsværker" fra tiden. Urene er på hver sin måde fine repræsentanter for det mærke de repræsenterer og de er alle flotte på min arm efter min smag.

De har muligvis forskellig signalværdi - og muligvis også forskellig brandværdi, men det er ret uinteresant for mig. Jeg har købt den fordi det taler til mig at eje disse fantastiske ure fra dengang man kappedes om at lave gode robuste, fine, præcise, holdbare og Chronografer til kræsne købere, som ville og kunne give lidt mere for et særlig dejligt ur.

İmage

İmage

İmage

Jeg kunne skrive en lignende historie om mit Rolex Date Just, mit Omega Seamaster Chronometer og mit Seiko Grand Seiko. det er ikke brandværdi og signalværdi det handler om, men og ure man holder af. Finder fantastiske af den ene eller anden grund, som pynter på håndleddet.....

og som kan vise hvad klokken er. Icon_e_surprised

Se de 3 fantastiske ure her: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=4&t=3612&p=46118&hilit=grand+seiko#p46118" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=3612&p=46118&hilit=grand+seiko#p46118</a><!-- l -->

Så kan nogen tænke; nå ja - det er jo også Vintage ure, men jeg tror jeg kunne have det præcis på samme måde med et Omega PO, et Rolex Submariner og et Breitling Herritage. Bare skønne ure som det ville være en fryd at se på og bruge uden den store tanke på om en høj brandværdi nu også sender signaler til min omverden, som for 95% vedkommende består af ur-ignoranter.

vh baun

Re: Brand værdi ? - HG - 10-12-2013

Jeg har svaret i nogen grad.
Jeg ville lyve hvis jeg sagde at det ingen betydning havde for mig.
Men, jo flere år man har interesseret sig for ure, jo mindre betydning har det - men dog stadig (lidt) betydning Icon_e_wink

Icon_cool