|
Hjælp, mit ur er utæt! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hjælp, mit ur er utæt! (/showthread.php?tid=65458) |
- mhca - 06-10-2006 Nu er jeg så absolut ikke kendt på urmarkedet, og er kun fundet herind i min nyligt begyndte jagt på et lækkert ur. Men mht. om det kan være rimeligt, at de vil have dig til at betale for et "periodisk serviceeftersyn", så synes jeg ikke at det er helt fair behandling, når nu uret kun var ca 2 måneder gammelt. Havde uret dog været 1½ år gammelt eller lignende, så vil jeg mene, at det ville være retfærdigt at yde et "periodisk serviceeftersyn". Men da du i dette tilfælde stod med et stort set nyt ur, som kun blev sendt til service pga. en fejl i uret, vil jeg mene, at et periodisk serviceeftersyn på alle punkter var uønsket set fra din side, da et ur ikke bør have behov for et periodisk serviceeftersyn efter kun 2-3 måneder. - Mads Gjødesen - 06-10-2006 Det kan ikke være rimeligt. Uret trænger ikke til service, når det er så nyt. Var der tale om et NOS som havde lagt i butikken i 5-10 år kunne det måske være ok. Det hele lugter langt væk af at Panerai skal have deres garanti udgifter dække og derfor lige laver lidt ekstra. Når man indleverer sin nyindkøbte 2-3 mdr. gl. bil til rep. under garanti, ville man jo også blive tosset, hvis værkstedet lige skiftede dæk, olie, viskerblade osv. Svineri.... Jeg ville helt klart høre Klarlund til om de syntes det er rimeligt. De står sikkert magtesløse, men har sikkert mere at sige overfor Panerai end du har. Der sker jo ikke noget ved at spørge. Specielt også når du ikke blev oplyst om denne merudgift. Mads Gjødesen - morgan - 06-10-2006 sscnapoli Skrev:Hej igen Nixen bixen. Den holder ikke. EU's regler for 6 måneders garanti og 18 måneders reklamations ret, definerer meget præcist at kunden ikke skal lide under andre omkostninger ifbm. reperations arbejde. Teknisk set kan de ikke engang bon'e dig for fragten til/fra Panerai's service center. Mvh Morgan Lige mine ord Mads. - Tintinoman - 06-10-2006 Virker til at være en måde man lige kan få dækket udgifterne. Kender ikke helt købeloven, men tror ikke at det er helt lovligt? - Måske der er nogen som arbejder inden for det område og kender mere til det? Torben - morgan - 06-10-2006 Morgan Jones Skrev:sscnapoli Skrev:Hej igen Og lige en kommentar til. I 2004 købte jeg et sprit nyt panerai i frankrig (som ikke var på lager i DK), med en antracit skive. Der var en fejl på skiven. Jeg smuttede ind til Klarlund som sendte den til Panerai. Der var INGEN omkostninger for service eller fragt. Mvh Morgan - sscnapoli - 06-10-2006 Mange tak for respons. Har netop talt med Richemont i Holland, der er Danmarks "Panerai-garanti-kontakt". De havde absolut ingen anelse om hvorvidt det kunne være rigtigt eller rimeligt! Ville dog forsøge at undersøge sagen, og melde tilbage på mandag. Så venter i spænding... Er gået og blevet mere og mere irriteret over deres fremgangsmåde i løbet af dagen, så umiddelbart har jeg på ingen måde tænkt mig at betale for servicet. Hvad Klarlund angår, forholder de sig passivt grundet deres mellemmands-funktion. De vil ikke udtale sig om, hvorvidt de synes det er rimeligt og vil lade evt fremtidig kommunikation med Panerai være op til mig... Deres argument er selvfølgelig at jeg bare kunne ha købt det hos dem - virker nærmest som om de ikke har fattet hvor vanskelige de er at få fat på. Har iøvrigt købt både remme og andre urmærker hos Klarlund! MVH Kim Rasmussen - morgan - 06-10-2006 sscnapoli Skrev:Mange tak for respons. Ja, jeg fik den samme smartass kommentar fra en af deres junior sælgere da jeg kom ind med min Panny (der i 2004 var mere end umulig at finde). M Derfor kun autoriseret hvis købt hos dem..... - Tintinoman - 06-10-2006 Det er nok også derfor de kun er autoriseret til at reparere Panerais købt hos dem. De skrev til mig på mail: Hej Torben. "Kom ind forbi så kigger vi på det. Det er meget muligt vi kan klare det her, da vi har vores eget autoriserede Panerai værksted". Men da jeg så kom derind, var det kun på ure købt hos dem. Andre skulle sendes til Amsterdam. Torben - hannover_dk - 06-10-2006 Holder da aldrig iflg købeloven - nægt at betale (du har sikket betalt for at komme videre - men fortæl dem at du vil tage sagen videre hvis de fastholder at et ure der er et par måneder gammelt skal betale for "periodisk eftersyn" - rent svineri i mine øjne. Hold fast her - Peter - 07-10-2006 Hej Du kan allerhøjest komme til at betale for forsendelsesomkostninger, da de ikke selv har solgt uret. MVH Peter |