|
JLC - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: JLC (/showthread.php?tid=65777) |
Jaeger / Jaeger Lecoultre - Lars - 29-09-2006 Hej Mads. Det er rigtigt der sidder jaeger speedometer i Peugeot, men er det Jaeger Lecoultre. Nu har jeg set mange speedometre igennem tiden og repareret mange for diverse veteranfolk, motorcykler og biler. Det sidste jeg blev præsenteret for var dokumentation for at Jaeger skulle være lige med Smith i England, en artikel i et eller andet blad han havde. Der stillede jeg mig tvivlende, nu er det så jeg spørger HVAD SIGER DU TIL DET??? Smith er jo da ikke lige det bedste der er lavet rent ur mæsigt. Mvh Lars - Peter - 29-09-2006 Hej Det er de samme ejere, det er en sammenslutning af VDO Mannesman koncernen, altså med hensyn til instrumenter til biler og andet, som der både ejer Jaeger Le Coultre IWC Panerai og flere, i urregi Richemont gruppen. MVH Peter - KlausM - 29-09-2006 Kan i ikke lige smide et par billeder ind her af jeres JLC'ere? Mvh Klaus - Mads Gjødesen - 30-09-2006 Hej Lars Jeg kender ikke hele historien bag, men bemærkede kun at der stod Jaeger (ikke LeCoultre) med samme skrifttype som i Jaeger LeCoultre. Men jeg ved at Jaeger tidligere lavede instrumenter, men det gør de vel så stadig. Kan ikke forestille mig at der ikke er en sammenhæng. Sikkert som Peter beskriver det. /Mads At blinke til en pige i mørke! - baun - 30-09-2006 At købe et JCL er ligesom at blinke til en pige i mørke - altså hvis det er kontakt og interresse man ønsker - her slår Rolex ganske simpelt alle andre mærker - med flere længder. Hvis men kun er ude efter den ene pige at 1000, som også kender JCL (fordi hendes bedstefar var urmager) ja, så er JCL fint nok! Det jeg ville sige er at det kommer an på hvad man vil med sit ur - og faktisk tænker jeg ikke kun på piger, men helt generelt. Og sluttelig må man jo også sige at Rolex scorer ved hele tiden at være "målestokken" for alle de andre! Jeg vil gerne have både et Rolex og et JCL - hvorfor tale om enten eller? vh Baun - thomas.b.s - 30-09-2006 Som den lykkelige ejer af 2 (indtil videre) JLC`er må jeg tilslutte mig morgan og peters synspunkter, pga. ud af de 7 ure min samling pt består af (IWC Glashutte JLC) er JLC klart de mest nøjagtige mht. at holde tiden, (+- 5-10 sek pr uge) måske er jeg heldig med lige disse 2 ure, men jeg synes det er en god indikation af mærkets kvaliteter. P.t. er jeg i London resten af året (arbejdsramt) så måske julegaven til mig selv bliver en amvox 1 eller en glashutte panomatic reserve!!!! må ind til bond street og tjekke JLC`en ud, er der nogen som ved hvor glashutte findes i London? Thomas - Kim.A.S.I - 30-09-2006 Hvorfor køber vi Rolex og ikke JLC. Og hvorfor er Rolex mere kendt og Hvorfor er Rolex dit og Hvorfor er Rolex dat.. Hvis du ikke gider købe Rolex så køb da et andet mærke Mads. Du må for min skyld købe et AP eller et PP et VC et D&S et IWC et UG et SS eller verdens bedste og mest præcise og robuste Og mere kendt Ur, et Seiko. Hvorfor køber Vi / Jeg Rolex og hvorfor er Rolex så udbred . Fordi de har de bedste horologiske løsninger Vi Køber fordi Rolex er det ægte. ( ikke kopi af andre ) Dykker Ure , GMT ure , og fordi de har en super sjov og spændende historier. og de er smukke og de er lækker og de er robuste og de er enkle og de. Ja der er mennesker der ved hvad Rolex er men ved de også hvad 1665,1680,5512, 5513, 16800, 168000 er Køb et ur hvis du bare syntes det er for Flot / Smukt / lækkert / Passer til din person / Stort så du kan aflæse hvad klokken er fordi du er blevet nærsynet / Lille fordi du er langsynet / dyrt fordi du ikke ved hvad du skal bruger dine penge til. Men hvis du køber et ur fordi at nu skal du vise alle der gider høre på dig at du har købt dit nyre ur fordi at det ikke et Rolex .. - Mads Gjødesen - 01-10-2006 Kim jeg har intet imod Rolex og aner ikke hvor du har det fra. Jeg sammenligner JLC med Rolex, fordi der blev spurgt til JLC popularitet i forhold til Rolex. Derfor. Jeg vil for 117 gang godt pointere, at jeg ikke har noget imod Rolex og pt. selv har 4 i samlingen. Jeg prøver blot at gøre opmærksom på, at der altså også eksistere andre ur-mærker, som er værd at investere i. Der i blandt JLC. Det vil JLC ejerne sikkert give mig ret i. De fleste af dem har ejet op til flere Rolex og har derfor et godt sammenligningsgrundlag. Peter er ovenikøbet urmager. /Mads - barker - 01-10-2006 Det passer nu ikke. Første gang jeg var inde hos ham havde han en PP Nautilus på armen! - barker - 01-10-2006 ahhhhhhhhhhhhhhhhh........Det har du formentlig 100% ret i Jeg omformulerer lige min sætning: Jeg har også set ham med et PP Nautilus på armen! |