|
Patek Philippe "Flake" ?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Patek Philippe "Flake" ?? (/showthread.php?tid=65820) |
Poljot - Laszlo - 09-10-2006 Det er et flot genbrug af Poljot 3133 værk. - zippo - 09-10-2006 Hej. Tak for jeres indlæg. Jeg kan tilslutte mig John og Mads indlæg,om kassen er af guld..det er jeg også helt sikker på,og jeg må sige mht bagkapslen og kronen så de meget rigtige ud..(kig lige en gang mer på dem), og selve kassen er meget fint udført og vidner om virkelig håndværk..om det er P.P kvallitet eller ej skal jeg ikk kunne sige,men flot er den. Kan man "lege" med tanken om at kassen er orginal,og man kunne få fat i et P.P værk..eller er det utænkeligt..? Jeg kan lev det tilbage og det gør jeg helt sikkert også,med mindre andet bliver bevist. Prisen på uret er 20 k. - zippo - 09-10-2006 Bare lige et billed mere af kronen.[img ][/img]
- Mads Gjødesen - 09-10-2006 Jeg tør ikke sige om kassen er original, men hvorfor knalde et 200 kr. russisk poljot værk i, hvis det er, og hvor der det originale? Der findes masser af dygtige guldsmede som kan lave urkasser som denne til en fornuftig pris. En PP krone med logo kan købes på Ebay for billige penge. Jeg tror desværre stadig at hele dynen er fake. Du finder ikke lige et PP værk på nettet, som passer i kassen. Jeg har søgt længe efter et simpelt PP, og det endte med at jeg måtte købe et helt ur (VC) i stedet, og pille værket ud. PP har ikke lavet et ur med chrono og sub-dato, så du skal også have en ny skive. Et PP chrono værk kan vel skaffes for ca. 30-40.000 kr. hvis du skulle være heldig at finde et. Skiven koster vel ca. 2-3.000 kr. at få lavet. Så skal det hele tilpasses kassen og jeg tvivler på at krono-knapperne sidder i samme vinkel på PP og Poljot. Det er ikke bare lige at sætte tingene sammen. Er du hurtig skynder du dig at levere det tilbage. Det er højest guldprisen værd. Begynder du at fuske ender det nok ud med at koste dig 50-75.000 kr. inden du er færdig, og du står med et frankenstein PP ingen vil have. Hvis du altså overhovedet kan skaffe et værk. Jeg er selv igang med et lignende projekt og det er ikke nogen smal sag. Håber du blev lidt klogere. Er du interesseret har jeg en 100 % original Vacheron Constantin kasse i 18K guld liggende. Med 12 diamanter (alle 0,05 karat TW i fineste kvali) i lynetteindlægget. Du kan få den for 7.000 kr. Mads Gjødesen - hannover_dk - 09-10-2006 Den er guldprisen værd, ikke mere eller mindre, og det koster noget at få fjernet den rusiske Poljot (vauljox værktøj - hvor har du været Lazio?) så guld minus arbejdet og det er aldrig 20 tdkk værd Here we go...:-) - Mads Gjødesen - 10-10-2006 Her er så vidunderet. Skive og indlægget med sten er ikke original VC. Det er elendigt lavet, men brillianterne er 0,05 karet TW i fineste kvalitet. De blå sten er safir. Værket var et VC cal. 1120. I øvrigt samme ebauche som ligger i Audemars Piguet RO Jumbo. Blot uden dato. Jeg købte uret for at nappe værket til et ur projekt. Et projekt som i bund og grund går ud på at tilpasse et VC 1120 i en sub kasse og knalde en base PAM skive på. Det er sgu ikke så simpelt /Mads ![]()
Re: Here we go...:-) - morgan - 10-10-2006 Mads Gjødesen Skrev:Her er så vidunderet. Skive og indlægget med sten er ikke original VC. Det er elendigt lavet, men brillianterne er 0,05 karet TW i fineste kvalitet. De blå sten er safir. Værket var et VC cal. 1120. I øvrigt samme ebauche som ligger i Audemars Piguet RO Jumbo. Blot uden dato. Jeg købte uret for at nappe værket til et ur projekt. Et projekt som i bund og grund går ud på at tilpasse et VC 1120 i en sub kasse og knalde en base PAM skive på. Det er sgu ikke så simpelt LMAO! - zippo - 10-10-2006 Ja..okay..det opgiver jeg. Det bliver lev tilbage. Mht til dit ur..kunne det da være spændende lige at se et par billeder..så hvis du lige mailer et par stykker. til mig. Min Mail er : <!-- e --><a href="mailto:Branditten2002@yahoo.dk">Branditten2002@yahoo.dk</a><!-- e --> på forhånd tak. - zippo - 10-10-2006 Ja..okay jeg havde ikk lige set at du havde sat billeder på. Nej..jeg er ikke til så meget glimmer..ellers tak. - Mads Gjødesen - 10-10-2006 Ja det er så grimt at det ikke gør ondt at slagte Kassen er en alm. Sub 16610 kasse uden stifthuller. Glasset ender nok med at blive domed mineral men har også et safir hvis det ser helt tosset ud. Skive i matsort med PAM base skive-layout. Timemarkeringer i tritium. Visere i PAM-style, sølv med tritium. Jeg har været lidt i tvivl mht. glasbagkasse eller ej, men har nu alligevel valgt det. Det værk er for lækkert til at blive gemt væk. Nu er det bare spændende om det hele spille når det bliver kogt sammen. der går nok lidt tid endnu inden det hele er færdigt. /Mads |