|
Og nu til noget helt andet (skal nok få høvl) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Og nu til noget helt andet (skal nok få høvl) (/showthread.php?tid=70004) |
- Joepete - 25-09-2008 hannover, jeg må jo erkende, at du er en dygtig læremester ! Jeg har fået SÅ meget ud af dine indlæg omkring ure. Jeg er meget taknemmelig. Til gengæld må jeg sige, at jeg er en ELENDIG læremester ... jeg magter ikke engang at fortælle dig, HVAD funky er for MIG ... Sorry ! Jeg kommer til at tænke på den gode gamle Comenius: "Der findes intet i intellektet, som ikke først har været i sanserne" ... Nå jo, og så sætningen fra en sang: "Play that funky music white boy" - DJmon - 25-09-2008 hannover_dk Skrev:DJmon Skrev:Men jeg synes nu ikke alt gammelt er funky Funky kan måske også var et design der i den grad er på tværs af designet i dag ? var ikke så unikt dengang men skriger på opnærksomhed idag Men ja misbrugt i mange sammenhænge. Min Beocord er ikke funky bare sjov og velholdt. måske lidt også et stænk nostalgi "med den tids fine teknik" tja de må alligevel have haft fat i den lange ende den sansui er næste 40 år og virker perfekt. men det samme kan man jo sige om ure:-) man skal bare huske at sådan en sansui sag måske kostede en halv månedesløn. men god matertrialer - hannover_dk - 25-09-2008 DJmon Skrev:Funky kan måske også være et design der i den grad er på tværs af designet i dag ?Yes der er noget af det - Design på tværs af designet - men ikke af idag - for så er Barok jo funky - på tværs af sin tid - mystisk - stinkende - mærkeligt - anderledes Yes sådan en Sansui sag er jo vidunderlig - hører helt til der står mit hjerte nær - oser af dens tids kvalitet Den type ting er der jo masser af - uden direkte sammenligning - Mads G´s cremfarvede Jaguar E - fandeme ikke funki - men Kald det ligegyldigt - men det er nu halvsjovt at diskutere også den slags ting - så vi finder vores linje - eller ved hvad den enkelte mener - DJmon - 25-09-2008 Du har ret her bliver der vendt om på alt Og du har ret det er smartest at vi taler om samme frugt når vi diskutere smag Mej jeg vil nu stædigt brug ordet Funky om de ting jeg ser som Funky Nu står min sansui pakket ned jeg bruger den ikke men den er nu sjov at tage frem en gang i mellem. farverne flyder jo sammen nu mere man skrue op for rumklangen der faktisk er med ægte rumklang fjeder Hvis i ellers har en interesse for vintage/retro/funky ting Er denne side utrolig sjov. og den dækker alt Og jo der er også ure under Timepieces http://www.retrothing.com/ - Peter - 26-09-2008 Hej Rent udseendemæssigt kan du idag få et ur der ligner. MVH Peter - hannover_dk - 26-09-2008 peter Skrev:HejYes - det er helt enkelt fordi det rent faktisk er godt design - der som så ofte - er tidsløst. Værket i det gamle er nok et sjovere quarts tror jeg - og det er langt sjovere at have - om man vil - originalen vh - DJmon - 26-09-2008 peter Skrev:Hej helt korrekt men kun i 1/4 af dettes størrelse og absolut ikke med ægte klokke og nok ikke med ægte krom/stål kant ved knappen. samt at værket fylder næsten hele kassen. Dette ur er absolut ikke småt af et vækkeur. husk C batteri. Og som hannover_dk skriver er den ægte fra den sjoveste ellers kunne vi alle rende med nye retro ur med quartz værker og slippe for en masse bøvl - Mif - 26-09-2008 Hannover : du er for gamle til at forstå funky Funky er slang - eller det sprog de unge taler indbyrdes - Djmon : total respekt Kassette bånd optager nos det styrer for vildt ( hannover der er her igen brugt de unges sprog ) Mif - hannover_dk - 26-09-2008 Mif Skrev:Hannover : du er for gamle til at forstå funkyMåske - men jeg køber den ikke helt - I kan da sagtens opfinde en ny anvendelse for Funki fordi i kan lide ure som er tresser agtige. I er vel ikke klar til så at kalde beatles, kinks, jerry and the pacemakers fra 60 erne funki? Det er typisk 60 er - helt som mange ar de ure i kalder funki i virkeligheden bare er 60'er og slet ikke har de ting der skal til i FUNK Tag dog musik - ved du/I hvad funki music er overhovedet?- Det er jo ikke noget man bare kan bruge som en standard for alt fra 60 erne - tværtimod - funk er sin egen stil - og i har bare i jeres glæde for ordet misforstået hvad det er - hvilket måske kan være ligemeget erkender jeg. Bild mig ikke ind at det er det ord I UNGE bruger sammen - for masser af unge vil brække sig over at man kalder alt fra 60'erne for Funky Peace be with it .- jeg elsker ord og synes det er flot sproget udvikler sig - men synd når visse ting tages ud af sammenhængen af helt enkle individer, modsat de som satte ordet ind og gav det mening - som ex FUNK eller funki - blandet - mærkeligt - "røget" - lettere usmageligt - og først og fremmest - stående ud fra det øvrige fra sin tid. vh - Joepete - 26-09-2008 hannover, du fortsætter idag, hvor du slap igår. Jeg har dig stærkt mistænkt for, IKKE at have læst et eneste af de indlæg jeg har skrevet ... |