Urdebatten / Urforum
At gøre sig overvejelser... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: At gøre sig overvejelser... (/showthread.php?tid=70528)

Sider: 1 2 3 4 5

- KlausM - 12-12-2008

Der må være noget rigtigt i dit valg siden du glæder dig sådan Icon_e_biggrin
Serienummeret har intet med årstiden at gøre. Rolex skifter regelmæssigt serienummer. Jeg mener Morgan har skrevet noget om systemet. Jeg skal se om jeg kan finde det. Der bør ikke være nogen som helst forskel på en M og V serie 16600. Du vil dog nok være én af få der får en V serie for det må være den sidste for 16600'erens vedkommende.
Mvh
Klaus

- phrede - 16-12-2008

Yeehaaa!

Fik endelig mit 16600M V-serie i dag!!
Jeg er vildt begejstret og har åbenbart virkeligt savnet det rå og upolerede no-nonsense design/funktion.

Kanon service fra Klarlund!

- Sub-erman - 16-12-2008

øv!!!!
troede min m-serie var den sidste!!!

mvh

SK

- phrede - 16-12-2008

Sub'erman Skrev:øv!!!!
troede min m-serie var den sidste!!!

mvh

SK

Det skulle den også have været. Men der blev leveret et meget begrænset antal v-serier til Klarlund her sidst på året. Sorry... Men jeg er nu glad

- Peter - 17-12-2008

Hej phrede

Så mangler du jo en GMT Master i din samling, men en SeaDweller skal man jo også have i sin samling, og så er den endda helt ny, for der ikke noget der stikker at være første ejer på et ur, en bil eller lignende, der er nu noget ved at modtage noget andre ikke har haft i hænderne, om det er ure eller andre ting. Icon_e_biggrin

MVH Peter

- morgan - 17-12-2008

Jeg er blevet tilbudt en del V serie 16600'er.

Neo-vintage collecting er dødt de næste 15 år drenge.

Icon_e_smile

M

16600 - Steffen Mortensen_phpbb3_import15780 - 17-12-2008

Bliver lige nød til at skrive dette.
Der bliver IKKE lavet special serier til Klarlund, vi har også
16600 med V numre lager Icon_e_biggrin
Blot til orientering, og nej-ikke surt opstød Icon_e_smile

- Mads Gjødesen - 17-12-2008

Al den snak om den ene eller anden serie forstår jeg ikke rigtig. Er det ikke lige meget så længe uret er nyt og de to serier er identiske? Som Morgan skriver er der rent samlermæssigt intet at hente. Personligt ville jeg være kold over om mit 16600 var den ene eller anden serie.

Der hvor der på sigt kunne være noget at hente, var hvis der var en visuel forskel på de to serier. På stående fod kan jeg ikke komme i tanke om et Rolex der er eftertragtet udelukkende på basis af serie bogstavet uden der også er noget visuelt specielt ved skiven ect.

Selv en ændring i ref. nummeret ville nok ikke have betydet alverden på sigt. Se blot priserne på 16800 vs. 168000 og 16660 vs. 16600. Er urene med identiske skiver er prisforskellen minimal trods stor forskel i antallet af producerede ure. Problemet er at de visuelt er ens Icon_e_sad

/Mads

- KlausM - 17-12-2008

Jeg tror der blev spurgt ind til om der var forskel på de to serier og det er vel fornuftigt nok hvis man er i tvivl.
Mvh
Klaus

16660/16600 - Kevlar - 17-12-2008

Hej

Så vidt jeg kan se på de priser jeg møder, er der en ikke uvæsentlig forskel i prisen på om det er en Seadweller med ref. 16660 eller en 16600, begge med glossy dial.

Mvh.