|
Ure op til ca. 20K? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ure op til ca. 20K? (/showthread.php?tid=71939) |
Re: Ure op til ca. 20K? - baun - 07-06-2009 Sociologen Skrev:Jeg har allerede en ”diver til det grove” – et modded Monster Jeg tror du skal gøre dig klart om uret skal være stilrent, klassisk og enkelt af en dykker at være. Hvis det er tilfældet er Omega PO med sort krans absolut svær at komme udenom. Men - ja, det betyder jo samtidig at der ikke er så meget spræl i den. Hvis der skal være mere spræl i det, så ville jeg helt sikkert gå efter en IWC. Stadig ren i design. Helt sig selv og med lidt mere tool over sig end Omega PO. Personligt finder jeg både en ganske almindelig Seamaster Prof. 300 samt en Rolex sub. smukkere end begge ovennævnte, men dem mener du jo er for små (hvad jeg har svært ved at se og forstå, men alligevel kan akceptere), så de er jo dømt ude. Jeg husker iøvrigt stadig Claus T. oplevelse af den første Rolex Sub. - For lille, for let, for spinkel, ikke ur nok..... senest hører jeg Claus sige: man må jo ikke forveksle tyngde, størelse og vægt med kvalitet! vh Baun Re: Ure op til ca. 20K? - Len - 07-06-2009 En mulighed er også et PAM 112... ![]() Hans H Re: Ure op til ca. 20K? - jacob jensen - 07-06-2009 IWC AT er helt sikkert et af de mest stilrene af de prof. divere på marked bla. pga. af den indvendige dykkerkrans,mit Memovox har samme system og det er altså en lækker detalje. Et rigtig godt mix af råt tool og stilrent design som gør at den klart vil kunne bruges til pænt tøj/brug Personlig mener jeg mærket også sætter Pam divere af på flere fronter kender du ikke uret/mærket skylder du dig selv at tjekke op på det inden du køber det er altså lækkerier Re: Ure op til ca. 20K? - Sociologen - 07-06-2009 Baun Skrev:Jeg tror du skal gøre dig klart om uret skal være stilrent, klassisk og enkelt af en dykker at være. Hvis det er tilfældet er Omega PO med sort krans absolut svær at komme udenom. Men - ja, det betyder jo samtidig at der ikke er så meget spræl i den.Jeg må nok erkende, at jeg pt. ikke er til ure med for meget ’spræl i’ (af samme årsag har jeg helt fraskrevet PO med orange lynette). Men det kommer måske engang… Jeg er på ingen måde af den opfattelse, af Rolex Sub er af lav kvalitet. Faktisk tværtimod, hvilket er årsagen til, at jeg kraftigt overvejede at købe 14060M… Dvs. indtil jeg prøvede den på armen... Len Skrev:En mulighed er også et PAM 112...Et rigtigt godt bud Jeg har også kigget lidt på PAM24, PAM104 og PAM0005, da disse skulle være forholdsvist ’billige’, men jeg kan ikke lige gennemskue forskellen på disse… Erfaringer fra Panerai-kyndige er meget velkomne Re: Ure op til ca. 20K? - Tukjær - 07-06-2009 Sociologen Skrev:Baun Skrev:Jeg tror du skal gøre dig klart om uret skal være stilrent, klassisk og enkelt af en dykker at være. Hvis det er tilfældet er Omega PO med sort krans absolut svær at komme udenom. Men - ja, det betyder jo samtidig at der ikke er så meget spræl i den.Jeg må nok erkende, at jeg pt. ikke er til ure med for meget ’spræl i’ (af samme årsag har jeg helt fraskrevet PO med orange lynette). Men det kommer måske engang… Du finder ikke PAM24 til under 20k..... Re: Ure op til ca. 20K? - DigitAl@n - 07-06-2009 ClausT Skrev:Du finder ikke PAM24 til under 20k..... .. men tæt på http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?showid=1463319&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=192&MODEL=pam%20024&SORTORDER=1&numresults=16 Re: Ure op til ca. 20K? - dreamwatch.dk - 07-06-2009 PAM 24 og 104 skal du nok smide lidt mere end 20K for at få fingerne i. Det kan måske findes under, men så er standen også derefter og sikkert uden papir osv. 104 er med automatik og dato 005 er er med manuel optræk 24 er automatik med dato - et helt andet ur end de to andre (visuelt). Så hvis det skal være Panerai, så skal du først finde ud af om du vil have et med automatik, eller du mere er til manuel optræk (eller det er lige meget) - er der krav til dato? Men du er jo meget til dykkerure, så det oplagte valg ville jo være 24éren Re: Ure op til ca. 20K? - dreamwatch.dk - 07-06-2009 DigitAl@n Skrev:ClausT Skrev:Du finder ikke PAM24 til under 20k..... Ca. 21K med dagens kurs, det må jo også siges at være over 20K Men mon ikke man kan finde den sidste tusse, hvis det er det ur man vil have Re: Ure op til ca. 20K? - Len - 07-06-2009 Et nyt PAM 112 koster vist omkring de 27 K hos aut dealer, men jeg har da set flotte brugte til omkring de 20 K. Det er med manuelt optræk. Hans H Re: Ure op til ca. 20K? - Tukjær - 07-06-2009 Len Skrev:Et nyt PAM 112 koster vist omkring de 27 K hos aut dealer, men jeg har da set flotte brugte til omkring de 20 K. Hvis min begejstring for Panerai varer ved, vil ikke afvise at jeg køber en 112'er... Godt nok er jeg mest til automatik, men den er bare superflot..... |