|
Kopi eller ikke kopi - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Kopi eller ikke kopi (/showthread.php?tid=73702) |
Re: Kopi eller ikke kopi - jacob jensen - 05-04-2010 Jeg tror vi kan sige med stor sandsynlighed at vi ikke helt har de samme synspunkter på hvornår et ur er et kopi og hvornår der bare er "lånt om man vil" design elementer. Men mens jeg sad og kiggede tråden igennem kom jeg til at tænke på hvorfor sælges der ikke Steinhart ure på salgsiderne hverken denne eller fy fy siden. Er det fordi de at der ikke må sælges kopi ure på siden og Steinhart bilver anset for at være det både af vintageure og fy fy siden Eller er det fordi Steinhart ejer er så glade for dem at de ikke vil af med dem igen Re: Kopi eller ikke kopi - Elverdam - 05-04-2010 Der er da et til salg på den anden side (læs: the dark site). Og jeg har da set eksempler på kopi ure ryge gennem begge sider du omtaler. Senest en PAM-klon. Jeg ved dog ikke om det er admins der har fjernet dem, eller om de er blevet solgt. Re: Kopi eller ikke kopi - Tukjær - 05-04-2010 jacob jensen Skrev:Jeg tror vi kan sige med stor sandsynlighed at vi ikke helt har de sammeKøbte da mit Steinhart via den anden side...... Re: Kopi eller ikke kopi - willy - 05-04-2010 I agree with Mads to a degree but he forgot one thing.A copy watch that once gets a reputation in the international watch community for stealing a idea or design from other brands will never be a pot of piss worth in the future.So buy the stienharts or Hublots you like in the knowlege that you have no investment for the future. Willy Re: Kopi eller ikke kopi - jacob jensen - 05-04-2010 OK jeg syntes bare ikke der har været nogle de gange jeg har kigget efter (har måske ikke kigget godt nok Jeg ved kun hvad jeg har læst mig til i køb og salg forummet med hensyn til kopier men det kunne da være godt at vide hvordan de forskellige ur salgssider stiller sig til homage eller kopi ure (kært barn mange navne Herinde kunne vi jo får Jans holdning Vi er enige om at vi 2 aldrig bliver Steinhart ejer willy men hvor lidt eller hvor meget de bliver værd i fremtiden det aner jeg ikke (men du mener ihvertfald virkeligt lidt Re: Kopi eller ikke kopi - Mr. Korsbek! - 05-04-2010 willy Skrev:So buy the stienharts or Hublots you like in the knowlege that you have no investment for the future. Willy Ja, men personlig er jeg ligeglad med hvad uret kan sælges til igen. Køber mine ure for at bære dem og ikke at tjene penge, så ja igen forskellige referencer. Netop pga. de forskellige referencer bliver vi aldrig enige om hvad der er rigtigt og forkert. Måske derfor skal man holde lidt igen før man kommenterer indlæg........... Re: Kopi eller ikke kopi - Tukjær - 05-04-2010 Mr. Korsbek! Skrev:Helt enig, Torben.....willy Skrev:So buy the stienharts or Hublots you like in the knowlege that you have no investment for the future. Willy Re: Kopi eller ikke kopi - hannover_dk - 05-04-2010 ClausT Skrev:Jeg er også ganske så enig med Torben generelt her, og er heller ikke kammet over i Steinhart kopi snak (det er helt enkelt overdrevet at kalde dem rene kopier - de bygger på et koncept a la mariage - men har intet med B-ure i øvrigt at gøre og - so what - Meat and potatoes som en - i mine øjne rimeligt fornuftigt kaldte det - har vel også ret - Specielt det med hvis skive og sort subdial er da nydeligt.Mr. Korsbek! Skrev:Helt enig, Torben.....willy Skrev:So buy the stienharts or Hublots you like in the knowlege that you have no investment for the future. Willy Kopi eller ikke - jeg tror i alle fald, at med den relativt lave pris, så taber man nu ikke mere i kr. og øre på dem end man gør på masser andre dyre ure. Omvendt, lad os dog bare få kommentarerne, de skaber jo lidt bredde og lidt tankevirksomhed og debat grundlag. Her er rigeligt med tråde hvor folk snakker hinanden efter i PB facon vh Re: Kopi eller ikke kopi - makita - 06-04-2010 ja lidt sjovt egentlig, hvis steinhart urene er kopier, så er vel alle marriage-ure også kopier? At lægge et lommeursværk i armbåndsurkasse endda bevidst synliggjort med lommeurskrone er ikke noget jeg anser IWC for at have patentret på, det gjorde man såmend også før IWC fandt på det, det må snarere betragtes som en generel retning, som ingen særskilt manufaktur har patent på. Foriøvrigt ville det næppe være så interessant at "kopiere" IWC, hvis ikke trenden netop dikterede overdimensionerede urkasser og tool-agtige urskiver. Denne type ure (Steinhart, Laco o.a.), ser jeg mere som en revival situation, som også har sat ekstra fokus på "originalen" IWC, altså snarere en everybody-wins-situation, end snylte på succésen. Jeg tror ikke at de er så kede igen hos IWC over den fokus der er på denne type ure i dag. Re: Kopi eller ikke kopi - jacob jensen - 06-04-2010 God vinkel på spørgsmålet makita |