Urdebatten / Urforum
NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! (/showthread.php?tid=74584)

Sider: 1 2 3 4

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - hannover_dk - 15-09-2010

Baun Skrev:Ja vi ses tirsdag i næste uge - hvis andre ser dette og er vild med Vintage Omega sportsure - kunne vi måske godt være et par stykker mere. Mødested formentlig i Tåstrup, men ikke helt besluttet endnu.

vh Baun
Jeg har ikke noget i Omega sports VINTAGE (men ny Ploprof) men kom skam gerne til Tåstrup, og kan godt (tror det eller ej) sidde stille i baggrunden medens i udveksler vintage erfaring. I kan jo melde PB tilbage
vh

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - gmt-geek - 15-09-2010

hannover_dk Skrev:Jeg har ikke noget i Omega sports VINTAGE (men ny Ploprof) men kom skam gerne til Tåstrup, og kan godt (tror det eller ej) sidde stille i baggrunden medens i udveksler vintage erfaring. I kan jo melde PB tilbage
vh

Mit bud er at der måske også kommer lidt Rolex vintage ind over Icon_e_wink

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - baun - 15-09-2010

gmt-geek Skrev:
hannover_dk Skrev:Jeg har ikke noget i Omega sports VINTAGE (men ny Ploprof) men kom skam gerne til Tåstrup, og kan godt (tror det eller ej) sidde stille i baggrunden medens i udveksler vintage erfaring. I kan jo melde PB tilbage
vh

Mit bud er at der måske også kommer lidt Rolex vintage ind over Icon_e_wink

Jeps - sammenligning er jo spændende IRL.

vh Baun

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - baun - 15-09-2010

Mon ikke det bliver

Omage Vintage sport
Omega Vintage Speedy'er
Rolex - ditto
Breitling - chronoer

Det tror jeg - og så Ploprof, men den er udenfor kategori!

vh Baun

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - gmt-geek - 15-09-2010

Baun Skrev:Mon ikke det bliver

Omage Vintage sport
Omega Vintage Speedy'er
Rolex - ditto
Breitling - chronoer

vh Baun

Det er vist lige præcis hvad jeg råder over pt...

Og nej - det er ikke en samling eller en begyndende samling af nogle af mærkerne... Icon_mrgreen Icon_mrgreen

Men derimod en flok ure der bruges jævnligt!!

Jeg kunne feks også inde længe tænkes at anskaffe mig en Vintage IWC diver da de også er fede - man ved jo aldrig Icon_e_biggrin

Og Baun - Jeg er enig i, at man er begyndt at samle den dag, at man køber et ur af samme mærke som dem man har en del af i forvejen, blot fordi at de understøtter hinanden, men man ved på forhånd, at det intet armtid får Icon_e_wink

Og nej - det var ikke for at flytte en anden tråd over i denne her......

Mvh. Jon

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - feilersen - 14-01-2011

God formiddag!

Et måske dumt spørgsmål, men hvad er forskellen på Seamaster 120 og 300? (Kan I evt. sende et link så jeg kan læse på lektien?)

Hvorfor er de så meget billigere end Rolex fra samme periode?

Og var de også meget billigere i sin tid?

mvh
Frederik

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - baun - 14-01-2011

Urene har værkerne til fælles, men ellers er de ganskeforskellige i størrelse, vandtæthed mv:

Mærke og model: Omega Seamaster 300

Årgang: 1967
Kasse: Rund stål kasse i ok stand men smuk graveret Seamaster logo på bagsiden
Højde: 14 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: Den flotte sorte skive med store luminerede index. Der er en del patina med varierende intensitet. Originale sværd visere også med patina
Rem: Sort Natorem
Caliber: 565 Automatic med dato stand 2
Caliber nr.: 26890888
Ref. Nr.: ST 166.0024-67

İmage

İmage
İmage
İmage

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Seamaster 120

Årgang: 1969
Kasse: Rund, stål i pæn stand med brugsspor og 0-60 sort bezel. Smukt Seamaster logo i graveret i bagsiden
Højde: 12 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Original, mat sort, fin stand alder taget i betragtning. Originale visere med selvlysende materiale. Stål index.
Rem: Original Omega lænke 1125
Caliber: 565 Automatic m. stor sekundviser
Caliber nr.: 29442369 stand: 1
Ref. Nr.: 166.027

İmage

İmage

İmage

İmage
vh Baun

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - Geodoc - 14-01-2011

feilersen Skrev:God formiddag!
Et måske dumt spørgsmål, men hvad er forskellen på Seamaster 120 og 300? (Kan I evt. sende et link så jeg kan læse på lektien?)
Hvorfor er de så meget billigere end Rolex fra samme periode?
Og var de også meget billigere i sin tid?
mvh
Frederik
Hej Feilersen - og tak for dit besøg på Ω-forum - et besøg, der så vidt jeg kan se er det første.
... du har allerede fået væsentlige sider af spørgsmålet besvaret af Baun; men jeg vil ikke undlade at henlede din opmærksomhed på Ω-Link Centralen.

Nedenfor findes (ved en hurtig skimning) en række væsentlige links til nærmere information om "Sømoster specifikt og i al almindelighed".
Jeg har med vilje ikke medtaget [url] i henvisningerne. Den "skumle plan er at provokere" dig til at besøge link centralen Icon_e_wink Icon_mrgreen

Ω-price list from 1959 – nice!
A look into Omega's past prices - By:Hewybaby
Omega original costs – Equivalent value
Ploprof, Seamaster 120 chrono, Seamaster f300 og andre dykkerure
Seamasterens historie
Seamaster 120c Ref. 176.0004
Seamaster 300 historik
Fake Seamaster 300’s hall of shame
Seamaster produktionsår & kaliber
......... God fornøjelse

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - hannover_dk - 14-01-2011

Det er altid at bede om ballade at diskutere Omega/Rolex, men du spørger hvor prisen er så forskellig på vintageomega type 300 eller 120 og Rolex fra samme tid.

Grunden ligger ikke i værket, hvor Omegas 565 værker i mine øjne var på højde med Rolex tilsvarende - men det er altid svært at drage fulde sammenligninger - der vil kunne være fordele til begge sider.

Kassen? Her synes jeg der er en vis fordel til Rolex hvad tæthed angår - men det er ret meget smagssag.

Genkendelighed: Rolex´konservative holdning til udseende under de mange år, betyder at Rolex er en klar vinder hvis man vil ha noget traditionelt historisk og genkendeligt.

Samlet svar fra MIG er, at det i hovedsagen er samler betinget. Der er flere samlere til Rolex vintage end til Omega når vi taler sportsmodellerne fra den tid du refererer til.

vh

Re: NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur! - feilersen - 14-01-2011

Mange tak for fine svar og links Icon_e_smile

Er de ure som Baun viser til salg?