Urdebatten / Urforum
mest ur for pengene - altså ur! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: mest ur for pengene - altså ur! (/showthread.php?tid=76741)

Sider: 1 2 3 4 5

Re: mest ur for pengene - altså ur! - makita - 02-01-2012

KlausM Skrev:Hvordan kan "godt useende" og "design" vurderes objektivt?
Mvh
Klaus

med en afstemning, så kan det godt tilføjes som appendix til mosesbøgerne;)

Re: mest ur for pengene - altså ur! - hannover_dk - 02-01-2012

Columbo Skrev:Universal Geneve space compax Chronograph (E-Bay salg)

İmage
Universal Geneve space compax Chronograph

İmage
Valjoux 72
Super bud - som jo holder sig liiiige inden for budget med lidt margin HVIS den ikke går op, og jeg tror den ender klart højere - min gæt nærmere 2.500 til 3000 euro.
vh

Re: mest ur for pengene - altså ur! - baun - 02-01-2012

Mvh
Klaus

Icon_e_confused

altså jeg skriver jo: Man kunne sige de rent objektive værdier + design

Det er da ikke så svært Icon_e_wink

Er vi inde i en find fem fejl konkurence eller?

vh Baun

Re: mest ur for pengene - altså ur! - KlausM - 02-01-2012

Ikke konkurrence Baun men første dag på arbejde efter nytår Icon_e_wink
Det er hårdt.
Mvh
Klaus

Re: mest ur for pengene - altså ur! - AndersC - 02-01-2012

Min første tanke er også noget fra Seiko, for der findes så meget godt ur fra dem. Det er svært at pege på en bestemt model, men f.eks en Marinemaster 300, eller noget GS.

Sinn er tidligere nævnt og det er personligt et af mine favorit mærker og sådan et par meget fine gamle 103'er med val.72 nu ikke helt ringe Icon_e_smile

İmage

Re: mest ur for pengene - altså ur! - Jette - 02-01-2012

Vi bliver også nødt til at have Meyer & Stüdeli på banen - her kan sagtens findes et ur, der opfylder kriterierne.
Ex. Roamer Rotopower 44 med MST 436 (1962-), jf. kendere ét af de bedste MST-værker overhovedet.
44 refererer til, at det er et 44-stens værk. Der er 4 patenter på uret, og alt er in-house.
Det hører til sjældenhederne at få gaflet et Rotopower 44 i original og pæn stand; sådan et har jeg ved en simpel tilfældighed.
Det har en imponerende gangreserve, er smukt og stilrent.
Kan sagtens matche Omega (undskyld Baun).

Jette Skrev:Vi bliver også nødt til at have Meyer & Stüdeli på banen - her kan sagtens findes et ur, der opfylder kriterierne.
Ex. Roamer Rotopower 44 med MST 436 (1962-), jf. kendere ét af de bedste MST-værker overhovedet.
44 refererer til, at det er et 44-stens værk. Der er 4 patenter på uret, og alt er in-house.
Det hører til sjældenhederne at få gaflet et Rotopower 44 i original og pæn stand; sådan et har jeg ved en simpel tilfældighed.
Det har en imponerende gangreserve, er smukt og stilrent.
Kan sagtens matche Omega (undskyld Baun).

Du behøver ikke undskylde. Jeg er fuldt og helt klar over at man selvfølgelig betaler for både historie, navn og image når man køber Omega. Det er også væsentlige parametre for mig - men de er altså taget ud af denne lille "mest ur for pengene - altså ur". Det er selvfølgelig bla. for at få andre ure på banen end AP, PP, Rolex og Omege.... hvor man jo nok betaler for navnet.... jeg kunne bare ikke selv finde på andet end en Omega. Jeg ved simpelthen for lidt!

vh Baun

Re: mest ur for pengene - altså ur! - alsendk - 02-01-2012

Ud fra min opfattelse af de kriterier som er udfærdiget af Baun, ville jeg ligeledes vælge en Speedmaster. hvilket urværk der så skal sidde i den,er et emne jeg ikke har en mening om, bortset fra at kunne læse at den i så fald ville blive for dyr.....men falder en Navitimer helt uden for målområdet Baun?

Nu har jeg fået nævnt de to ure, som for mig er det pæneste der findes, og med en historie.
På en tredie plads i min urvirkelige verden ville en Rolex Date just befinde sig.
Står jeg til smæk?

Re: mest ur for pengene - altså ur! - columbo - 02-01-2012

Uret er
makita Skrev:
Mvh
Klaus

med en afstemning, så kan det godt tilføjes som appendix til mosesbøgerne;)

Uret er fundet på ebay.de til 1950 euro og der kan vel handles lidt. Han har 2 stk så hvis du er frisk Hannover kan vi presse ham lidt.

alsendk Skrev:Ud fra min opfattelse af de kriterier som er udfærdiget af Baun, ville jeg ligeledes vælge en Speedmaster. hvilket urværk der så skal sidde i den,er et emne jeg ikke har en mening om, bortset fra at kunne læse at den i så fald ville blive for dyr.....men falder en Navitimer helt uden for målområdet Baun?

Nu har jeg fået nævnt de to ure, som for mig er det pæneste der findes, og med en historie.
På en tredie plads i min urvirkelige verden ville en Rolex Date just befinde sig.
Står jeg til smæk?

Icon_e_surprised nu måtte historie jo netop IKKE være en del af denne konkurence....

Man kan nok finde en Navitimer til under 15 K på en auktion eller lignende - og det er jo der andre henviser til. men det er vist ikke muligt hos en egentlig forhandler, tror jeg.

vh Baun